Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW - ingen over, ingen ved siden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det måten korsryggstøtta i setet er utformet, er det måten bilen oppfører seg på ved turn-in i en krapp kurve, er det støynivået inne i kupeen, er det forutsigbarheten før bilen går ut i sladd, er det styreresponsen, eller hva er det som gjør at bmw er så bra i dine øyne?

 

 

Byggekvaliteten, materialkvaliteten, den opplevde kvaliteten, kjøreegenskapene, motorene, balansen, utseendet.

You name it, gutta fra Bayern er tydeligvis stort sett best på det meste..

Endret av Shelby2008
Lenke til kommentar
Mercedes har vel alltid vært i front når det gjelder ny teknologi og sikkerhet, så er vel ingen stor overraskelse.

 

Synd de stort sett produserer drosjer og pensjonistbiler. Er uansett ikke et aktuelt valg pga elendige vinteregenskaper.

For ikke å snakke om at de ruster like mye som en japansk toyota fra 70 tallet ;)

Lenke til kommentar
Her var det mye generell svada... Har du noen konkrete eksempler på hva som gjør at DU mener bmw er best?

 

Er det måten korsryggstøtta i setet er utformet, er det måten bilen oppfører seg på ved turn-in i en krapp kurve, er det støynivået inne i kupeen, er det forutsigbarheten før bilen går ut i sladd, er det styreresponsen, eller hva er det som gjør at bmw er så bra i dine øyne?

 

 

 

Byggekvaliteten, materialkvaliteten, den opplevde kvaliteten, kjøreegenskapene, motorene, balansen, utseendet.

You name it, gutta fra Bayern er tydeligvis stort sett best på det meste.

Dette her bygger jo på folks egne meninger. Blir like dumt som at en som stemmer AP sier det er norges beste parti.

En som ønsker seg et billig fremkomstmiddel bryr seg nok der sola skinner hvordan balansen er eller hvordan motoren er.

Lenke til kommentar
Byggekvaliteten, materialkvaliteten, den opplevde kvaliteten, kjøreegenskapene, motorene, balansen, utseendet.

You name it, gutta fra Bayern er tydeligvis stort sett best på det meste.

Hvorfor er ikke da bilene mer driftssikre? 3-serien har blant annet havnet på mange verstinglister, samme med X5. Er vel stort sett bare 1-serie (og Z3) som har gjort det bra mtp på driftsikkerhet.

Blant de tre år gamle bilene er det særlig BMWs 3-serie som får påpakning fra de svenske bilkontrollørene.

 

...

 

Hver femte BMW i 3-serien har fått anmerkninger etter tre år på veien. I hovedsak skyldes dette mangler i de såkalte spindlene, som er en del av styresystemet. Dermed havner BMW på bunn av listen.

 

...

 

I rapporten blir det bl.a. bemerket at det er funnet uventet mye feil på BMW 3-serien.

 

...

 

BMW X5 er en av flere store SUV-er som framheves som utsatt for mange feil med styring og/eller forstilling. 11,9 prosent av de kontrollerte tre år gamle BMW X5 ble underkjent.

 

Både BMW X5, Hyundai Santa Fe, Land Rover Freelander og Opel Frontera framheves som biler som har flere feil ved styringen enn gjennomsnittet.

 

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/12/428629.html

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1155718053.27

http://www.nettavisen.no/bil/article1097164.ece

Lenke til kommentar

Jeg finner det helt utrolig hvor langt folk vil gå for å forsvare noe, spesielt når de er personlig involvert. Faktum er at sånne ting kan ikke avgjøres på grunnlag en en persons subjektive meninger. Som oftest vet de ikke hva de snakker om heller. De har kanskje fylt olje og lagt om dekkene på bilen, og dermed er de eksperter.

 

Jeg ble spesielt lattermild av det ene eksempelet hvor en BMW stasjonsvogn med bakhjulstrekk påståes å være bedre enn en Audi Quattro og en med forhjulstrekk. Det var nok heller sjåførene i disse bilene som var inkompetente. Du kan ikke legge deg til å sove foran rattet bare fordi du har firehjulstrekk..

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk tro på at den gjennomsnittslige BMW sjåfør kjører lengre per år enn for eksempel en Toyota sjåfør. Husker spesielt en stor test for ikke så lenge siden hvor det var tatt hensyn til kjørelengde og ikke antall år på veien, og i den testen kom BMWs biler ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk tro på at den gjennomsnittslige BMW sjåfør kjører lengre per år enn for eksempel en Toyota sjåfør. Husker spesielt en stor test for ikke så lenge siden hvor det var tatt hensyn til kjørelengde og ikke antall år på veien, og i den testen kom BMWs biler ganske bra ut.

 

Og jeg tror at biler som f.eks Toyota HiAce, Hilux og Landcuiser blir utsatt for langt tøffere behandling enn den jevne BMW. I tillegg til at de blir kjørt mer er de jo mer eller mindre regnet som "kongene av Afrika", i motsetning til E46 stasjonsvogn som helst blir grisekjørt til og fra barnehagen.

 

Men siden jeg ikke kan bevise dette har denne påstanden like mye verdi som din. Du må i det minste finne en link eller lignende til denne "store testen" du bruker som bevis for å ha noen som helst troverdighet med hva du sier.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg tviler faktisk på at folk med toyota hillux kjører mer ute i skogen enn noen med en feks en 3 serie. Kanskje en bratt bakke opp til hytta, men ikke noe mer enn det. Tviler på om råkjøring i skauen er vanlig, annet enn i reklamer for diverse SUV-er på TV.

 

http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece

Ser visst ut som X5 og X3 klarte seg relativt bra der også.

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men jeg tviler faktisk på at folk med toyota hillux kjører mer ute i skogen enn noen med en feks en 3 serie. Kanskje en bratt bakke opp til hytta, men ikke noe mer enn det. Tviler på om råkjøring i skauen er vanlig, annet enn i reklamer for diverse SUV-er på TV.

 

http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece

Ser visst ut som X5 og X3 klarte seg relativt bra der også.

 

Nå må du se litt utenfor landegrensene da. Hva med alle de Toyota firehjulstrekkerne som faktisk blir brukt til det de er ment for? Toyota er jo store i Afrika hvor veistandarden ikke nødvendigvis er på topp overalt. Og dessuten trenger man ikke råkjøre i skogen for at en bil skal bli slitt av det. De får nok av harde slag og støt bare ved å krabbe bortover i gangfart.

Lenke til kommentar

BMW er helt klart en bil jeg digger. Dog ikke eldre BMW'er av typen trådstarter har.

 

Jeg er en person som liker å handle splitter ny bil ved hvert bytte (økonomisk eller ikke)

Da synes jeg BMW er alt for høyt priset. Altså ikke i forhold til hva man får kanskje, men skal man ha en BMW av type 320, med litt ekstra stash og styling så blir bilen til slutt latterlig dyr. Det er jo nettopp det lille ekstra som får en ny BMW til å bli sååå mye lekrere. Uten dette tillegget så blir det bare en helt vanlig BMW som ingen legger merke til.

 

Dette gjelder så klart alle merker... men jeg mener at hvis man først tar seg råd til å kjøpe seg en BMW, så mener jeg også at man bør kjøre løpet ut og dra på med M-tech styling og full pakke. Uten dette synes jeg ikke det er verdt og lkjøre rundt i en BMW.

 

Da kjøper jeg heller evt. en Golf og kliner til med styling/skinn og stor motor, sammtidig som jeg "sparer" litt penger i forhold til BMW-kjøpet.

 

Jeg har så absolutt lyst på en BMW... og kommer helt sikkert til å kjøpe det en gang, men jeg synes det blir litt feil og bestille seg en 316/318 og "kline til" med ekstra sett med hjul og grøftelys for så og kjøre av gårde.

 

Minimum 320 og M-tech styling er min mening når man først kjøper seg en BMW.

 

Eldre BMW'er ala 320 og slikt er jeg ikke tillhenger av...

 

Men det skal sies at VW Tiguan vant knepent på samlet poeng over BMW X3 da...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det måten korsryggstøtta i setet er utformet, er det måten bilen oppfører seg på ved turn-in i en krapp kurve, er det støynivået inne i kupeen, er det forutsigbarheten før bilen går ut i sladd, er det styreresponsen, eller hva er det som gjør at bmw er så bra i dine øyne?

 

Vi hadde en gang en BMW med varme i rattet, det var godt det! :cool:

Lenke til kommentar

BMW lager mange veldig gode biler. Mercedes lager også veldig gode biler. I dag lager faktisk også Skoda veldig gode biler. I det stor og hele så produseres det nesten ikke drittbiler for det Europeiske markedet lenger. Derfor blir det ganske meningsløst å hevde at "mitt" merke er det beste. Slike diskusjoner kan fortsette inn i evigheten uten at en kommer frem til noen konklusjon.

Lenke til kommentar

Å påstå at bmw er best for alle er svada. For enkelte er dette flotte biler. Hadde bmw vært suverent overlegent alt annet så hadde folk kun kjørt rundt i dette, men heldigvis har vi forskjellige behov og vi stiller derfor også forskjellige krav til bilene våre - at bmw passer dine behov er utmerket for din del. Men jeg må innrømme at jeg smelter inni meg hver gang jeg ser en bmw fra før nittitallet. :love:

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...