Gå til innhold

"Fake" Nokia N95 8GB ! Hjelp


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Nokia N95 8GB via Ebay for ca. 4000,- fra en selger fra USA som virket seriøs (hadde mange bra karakterer). Da jeg mottok telefonen viste det seg at det var en billig kopi av N95 8GB. Den ser helt lik ut, men har ikke 8GB (kun 256MB), GPS eller WLAN.

 

Problemet er at jeg ikke får svar på henvendelse til selger.

Noen som har noen gode råd på hva jeg burde foreta meg ? Er det mulig å anmelde personer i USA via Politiet i Norge ? Andre løsninger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en Nokia N95 8GB via Ebay for ca. 4000,- fra en selger fra USA som virket seriøs (hadde mange bra karakterer). Da jeg mottok telefonen viste det seg at det var en billig kopi av N95 8GB. Den ser helt lik ut, men har ikke 8GB (kun 256MB), GPS eller WLAN.

 

Problemet er at jeg ikke får svar på henvendelse til selger.

Noen som har noen gode råd på hva jeg burde foreta meg ? Er det mulig å anmelde personer i USA via Politiet i Norge ? Andre løsninger ?

Jeg ville absolutt anmeldt det til politiet i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hadde en tilsvarende sak gående etter kjøp på E-Bay. Betalte med PayPal og de har det de kaller BuyerProtection. Dit klagde jeg. Prosedyren er at innklagede får en svarfrist. Motparten min svarte selvsagt ikke og dermed ble min versjon av saken lagt til grunn. Pengene fikk jeg tilbakeført kort tid etter. Kjapt og effektivt!! (Og sikkert lønnsomt for EBay siden folk kan handle der med stor sikkerhet for at de ikke blir skadelidende selv om de blir lurt.)

 

Hvis du ikke har brukt PayPal, kan du redde deg i land dersom du har brukt KREDITTkort (altså ikke kort som belaster en konto). Da må du først reklamere overfor selger. En enkel mail er godt nok. Deretter sender du straks en melding til utsteder av kredittkortet og legger ved kopi av korrespondanse med selger og sier at du vil påberope deg kredittkjøpslovens § 8 (mener jeg å huske) og så hjelper de deg videre. Mer utførlig om denne bestemmelsen i forumet for forbrukerrettigheter. Lykke til!

 

Med kredittkjøpsloven i mente kjøper jeg HVASOMHELST på nett - jeg kan jo alltids holde meg til kredittkortselskapet mitt dersom jeg blir lurt! Norges mest e-handelsvennlige lov? :thumbs:

 

Edit: Og drit i Politiet, det er bare bortkastet tid for både deg og polisen.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...