Gå til innhold

RiksTV - når kommer boks med PVR-mulighet


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har venta lenge og vel på at Haugaland kraft skal legge opp Altibox til meg, men fikk brev idag om at de har blitt forsinka - såpass lenge at jeg rekker å miste de analoge TV-signalene jeg bruker idag..

 

Jeg blir vel da nødt til å bite i det sure eplet og kjøpe meg en RiksTV-dekoder (alternativt parabol, men jeg vil ha både TVNorge og TV3, noe som man ikke får med parabol?).

 

Er det noen som vet når det kommer en dekoder med PVR?

Hadde Get med PVR der jeg bodde før - har blitt avhengig... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

 

Er det noen som vet om noen andre løsninger enn RiksTV for å få både TV3 og TVNorge?

 

To paraboler er vel en løsning (Viasat og cAnal digital?) men det blir litt for tungvint med to dekodere.

Finnes det løsninger for å bruke én dekoder til begge?

Ser for meg at det blir altfor mange fjernkontroller på stuebordet... ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Grundigs nye boks idag, med muligheter for opptak via USB port. Betalte 999kr på elkøp, men har dessverre ikke fått den enda.

 

Kan jo gi tilbakemeldinger når jeg får den (Fredag)

Må nok skuffe deg... den har ikke opptak, men pausefunksjon. I tillegg er funksjonen ikke tilgjengelig for øyeblikket, men kommer til å bli implementert til neste softwareoppdatering. Jeg vet, fordi jeg har mottakeren.

 

Men mottakeren er digg :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Grundigs nye boks idag, med muligheter for opptak via USB port. Betalte 999kr på elkøp, men har dessverre ikke fått den enda.

 

Kan jo gi tilbakemeldinger når jeg får den (Fredag)

Må nok skuffe deg... den har ikke opptak, men pausefunksjon. I tillegg er funksjonen ikke tilgjengelig for øyeblikket, men kommer til å bli implementert til neste softwareoppdatering. Jeg vet, fordi jeg har mottakeren.

 

Men mottakeren er digg :)

Hvordan fungerer programoversikten?

På min gamle GET-boks (med PVR) var den treeeg.. Og i tillegg stemte den sjelden på f.eks. NatGeo..

Og hvordan er den på zapping? Har hørt at det tar litt tid før neste kanal dukker opp? Det kan bli litt irriterende ;)

(Get-boksen var rask på bilde, men brukte litt lenger tid på lyden.. Irriterende det også!)

 

Er det sagt noe om når softwareoppdateringen blir? Dumt å måtte vente ni måneder på det... ;)

Er uansett pause-funksjonen som er mest aktuell.. særlig med en liten gutt i huset som krever umiddelbar oppmerksomhet til tider... :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet når det kommer en dekoder med PVR?

Hadde Get med PVR der jeg bodde før - har blitt avhengig... ;)

I denne helgas Elkjøp-reklameavis fantes i alle fall en mellomløsning:

 

Thomson dekoder DTI2012, 399 kr med Rikspakken, med "mulighet for å programmere automatisk programskifte, slik at man kan programmere opptak på DVD/video-opptaker..." Dermed får du PVR-funksjonalitet, ikke bare til å pause programmet du ser på, men også ta opp forskjellige program når du ikke sitter foran TV, riktignok litt krøkkete, da du må programmere to bokser.

 

Om Thomson-dekoderen er tilgjengelig, er også et annet spørsmål. Det var noe i avisene på fredag om en ny dekoder som var trukket tilbake pga. brannfare.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer programoversikten?

På min gamle GET-boks (med PVR) var den treeeg.. Og i tillegg stemte den sjelden på f.eks. NatGeo..

Og hvordan er den på zapping? Har hørt at det tar litt tid før neste kanal dukker opp? Det kan bli litt irriterende ;)

(Get-boksen var rask på bilde, men brukte litt lenger tid på lyden.. Irriterende det også!)

 

Er det sagt noe om når softwareoppdateringen blir? Dumt å måtte vente ni måneder på det... ;)

Er uansett pause-funksjonen som er mest aktuell.. særlig med en liten gutt i huset som krever umiddelbar oppmerksomhet til tider... :)

EPG-en er fin. Den kommer med en gang, og navigering i den er rask. Kanalskifte er helt greit.... jeg har tidligere hatt parabol, så jeg er vel vant med at kanalene kan ta litt tid før de kommer, så her er det mye det samme. Det tar ikke mange sekunder, kanskje 1-2 sek?

 

Jeg har ikke hørt noe om når SW-oppdateringen kommer, men man kan vel forvente noen måneder.

Lenke til kommentar

Er det ikke brudd på konkurranse-regler eller noe sånt når RiksTV kan bestemme hvilken "boks" jeg kan bruke? Skal jeg ha PVR må jeg kjøpe Grundig sin... Angrer skikkelig på at jeg har bundet mg til RiksTV i 12 mnd ... Det finnes jo ikke håp om å bruke dette sammen med Vista Media Center som jeg har lyst til å bruke som PVR... Jeg som kunde har lyst til å ta opp hver eneste episode av Home and away, det hadde vært grise enkelt dersom RiksTV hadde slutta å pare kort og boks. En annen ting som er irriterende: Jeg har en Grundig boks og en Sagem. Riks-pakken på ett kort og TV2 på et annet.. Blir for dumt at jeg kun kan se TVNorge i kjellerstuen og ikke oppe :(

 

Håper RiksTV snart gir meg(kunden) det jeg vil ha... For om 10 mnd. er det hade bra RiksTV...

Lenke til kommentar
Er det ikke brudd på konkurranse-regler eller noe sånt når RiksTV kan bestemme hvilken "boks" jeg kan bruke? Skal jeg ha PVR må jeg kjøpe Grundig sin... Angrer skikkelig på at jeg har bundet mg til RiksTV i 12 mnd ... Det finnes jo ikke håp om å bruke dette sammen med Vista Media Center som jeg har lyst til å bruke som PVR... Jeg som kunde har lyst til å ta opp hver eneste episode av Home and away, det hadde vært grise enkelt dersom RiksTV hadde slutta å pare kort og boks. En annen ting som er irriterende: Jeg har en Grundig boks og en Sagem. Riks-pakken på ett kort og TV2 på et annet.. Blir for dumt at jeg kun kan se TVNorge i kjellerstuen og ikke oppe :(

 

Håper RiksTV snart gir meg(kunden) det jeg vil ha... For om 10 mnd. er det hade bra RiksTV...

 

Har du snakket med RiksTV om dette ? Så lenge mottagerene er registrert på samme kundenummer så trodde jeg de kunne fikse det slik at du fritt kan flytte kortene. Mulig det ikke gjelder for gratiskortet til TV2.

 

Slik jeg har forstått det kan hvem som helst lage bokser til RiksTV bare de støtter standarden som er valgt.

 

Konsesjonssøknaden Stortinget har godkjent sier:

TV-selskapene vil benytte åpne standarder som hindrer innelåsning av seerne og sikrer

virksom konkurranse i leverandørmarkedene for digital-tv-bokser til husholdningene.

 

Høye byttekostnader er et av de viktigste hindrene for effektiv konkurranse i de relevante sluttbrukermarkedene. For å redusere ulemper og kostnader for seerne ved skifte av distribusjonsplattform, vil NTV-selskapene tillate - og gjøre tilgjengelig - CA-moduler for bruk i godkjent mottakerutstyr. Denne løsningen gjør det enkelt for seerne å bytte tjenesteleverandør, eller ta imot tilbud fra flere operatører samtidig, å måtte skifte digital-tv-boks. CA-moduler

uten vil i tillegg sikre tilgang til markedet for produsenter av fulldigitale tv-apparater.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
"Høye byttekostnader er et av de viktigste hindrene for effektiv konkurranse i de relevante sluttbrukermarkedene. For å redusere ulemper og kostnader for seerne ved skifte av distribusjonsplattform, vil NTV-selskapene tillate - og gjøre tilgjengelig - CA-moduler for bruk i godkjent mottakerutstyr. Denne løsningen gjør det enkelt for seerne å bytte tjenesteleverandør, eller ta imot tilbud fra flere operatører samtidig, å måtte skifte digital-tv-boks. CA-moduler

uten vil i tillegg sikre tilgang til markedet for produsenter av fulldigitale tv-apparater."

 

Hadde enda post- og teletilsynet pålagt Viasat og Canal Digital å gjøre det samme (altså å tilby CA-moduler som kan settes inn i din valgfrie satelitt-tuner)... :hrm:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
"Høye byttekostnader er et av de viktigste hindrene for effektiv konkurranse i de relevante sluttbrukermarkedene. For å redusere ulemper og kostnader for seerne ved skifte av distribusjonsplattform, vil NTV-selskapene tillate - og gjøre tilgjengelig - CA-moduler for bruk i godkjent mottakerutstyr. Denne løsningen gjør det enkelt for seerne å bytte tjenesteleverandør, eller ta imot tilbud fra flere operatører samtidig, å måtte skifte digital-tv-boks. CA-moduler

uten vil i tillegg sikre tilgang til markedet for produsenter av fulldigitale tv-apparater."

 

Hadde enda post- og teletilsynet pålagt Viasat og Canal Digital å gjøre det samme (altså å tilby CA-moduler som kan settes inn i din valgfrie satelitt-tuner)... :hrm:

 

Så da vil det altså bli tilgjengelig CA-moduler som jeg kan bruke "hvor jeg vil"? De har jo godkjent en idtv fra Sony der de skal selge cam'en utenom. vil det da si at kortet er paret med CAM en og ikke TVen? Eller må de "godkjenne" utstyret som CAMen skal brukes i? (f.eks. et tvkort...) Dersom de må godkjenne utstyret også, så er det jo heller tvilsomt at de vil godkjenne f.eks. et tvkort fra Pinnacle?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Grundigs nye boks idag, med muligheter for opptak via USB port. Betalte 999kr på elkøp, men har dessverre ikke fått den enda.

 

Kan jo gi tilbakemeldinger når jeg får den (Fredag)

Må nok skuffe deg... den har ikke opptak, men pausefunksjon. I tillegg er funksjonen ikke tilgjengelig for øyeblikket, men kommer til å bli implementert til neste softwareoppdatering. Jeg vet, fordi jeg har mottakeren.

 

Men mottakeren er digg :)

 

Fant ut når jeg fikk den idag at det ikke ble noe særlig usb-action med det første neeei:P

Lenke til kommentar
Takker for svar!

 

Er det noen som vet om noen andre løsninger enn RiksTV for å få både TV3 og TVNorge?

 

To paraboler er vel en løsning (Viasat og cAnal digital?) men det blir litt for tungvint med to dekodere.

Finnes det løsninger for å bruke én dekoder til begge?

Ser for meg at det blir altfor mange fjernkontroller på stuebordet... ;)

 

 

TV3 vil snart sende på Canald Digital sin plattform. TVNorge (Elendig kanal uansett) vil snart sende på Viasat sin platform. http://www.kampanje.com/medier/article202026.ece

 

TV2 vil forhåpentligvis også komme etterkvart (Liten krangel der...)

 

Det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal velge..

 

Det står vel mellom:

-RiksTV med billigste boks, og så kjøpe en PVR når den kommer (blir antakeligvis latterlig dyrt)

-Canal Digital (parabol) med PVR, og klare meg uten TV3

-Leve videre med analoge signaler, og håpe jeg får inn en annen NRK når de skrur av Rogaland-senderen min inntil RiksTV kommer med PVR

 

Irriterende at ting alltid skal ta så lang tid ;)

I fjor sto det jo at PVR-boks hos RiksTV skulle komme "før julen 2007".

 

Kanskje treige Haugaland Kraft rekker å grave fiberkabel til meg før PVR'en til RiksTV kommer? :cool:

 

Kan man skaffe seg RiksTV med Norgespakken uten bindingstid?

Tror kanskje det blir billigst å kjøpe en vanlig (billigste) dekoder nå (til full pris), og heller gå for bindingstid og rabattert dekoder når PVR'en kommer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...