Gå til innhold

Har Ut i Vår Hage-gutta et dypere budskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er helt klart samfunnskritiske, og det er selvsagt med vilje, men om man kan si den er ideologisk basert vet jeg ikke. Bård og Harald gjør f.eks. ofte narr av folk med fremmedfrykt, og Otto Jespersens flaggstunt var ment som en kritikk av USA (det man gjør kan slå tilbake på en selv). Personlig tipper jeg de ligger til venstre i det politiske landskapet (men neppe så mye som OJ), de fleste i media gjør det.

Lenke til kommentar
It’s just a ride.

 

Ahhh, Bill Hicks :D

 

Goatboy <3

 

Uansett, nå skal jeg ikke skryte på meg å ha noen dyptgående kjennskap til det Eia og co. har drevet med, men jeg tror i grunn ikke humoren deres er motivert av noen spesiell ideologi e.l., de bruker vel samfunnskritikk og nyhetsbildet mer som en kilde til humoren enn et grunnlag for humoren. O.J. er vel mer politisk motivert i så måte.

Lenke til kommentar
De er helt klart samfunnskritiske, og det er selvsagt med vilje, men om man kan si den er ideologisk basert vet jeg ikke. Bård og Harald gjør f.eks. ofte narr av folk med fremmedfrykt, og Otto Jespersens flaggstunt var ment som en kritikk av USA (det man gjør kan slå tilbake på en selv). Personlig tipper jeg de ligger til venstre i det politiske landskapet (men neppe så mye som OJ), de fleste i media gjør det.

Syns ikke OJ virker så veldig langt til venstre. Tror du han er til venstre bare fordi han tente på det Amerikanske flagget?

Lenke til kommentar
Vel, vi all vokser opp.

 

Skal vi da tolke ditt svar som at du tror OJ faktisk mener det han sier i den videoen?

 

Da har du nok missa ironien i humoren hans.

 

Han er kanskje ikke noen kommunist lenger men han er i høyeste grad på venstresiden, og han mener ikke det han sier i den videoen.

 

For øvrig synes også jeg at videoen er helt genial, men jeg mistenker at jeg liker den av helt andre årsaker enn du gjør.

 

Det er sjelden at Otto faktisk mener det han sier, det hender han mener det han gjør (jfr USA flagget som liksom ble brent ved et "uhell") derimot er meningene til Otto svært ofte et spark til (latterliggjøring av) mennesker som faktisk har slike holdninger.

 

Otto er vår tids Stutum, i år 2000+ må man bruke litt sterkere krutt for å vekke reaksjoner enn det man måtte på det politisk korrekte 80-tallet.

 

Må skynde meg å legge til at av og til er Otto så krass at det er naturlig at enkelte blir støtt av det han sier - og det selv om de vet han ikke nødvendigvis mener det. Og dsa kanskje særlig fordi det er så mange i Norge som faktisk tror han mener det han sier.

 

Når det gjelder Uti vår hage så tror jeg deres politiske satire er ment å sparke i langt flere retninger enn Otto sine utfall, hvis den har noen mening i det hele tatt ut over det å være morsom.

Lenke til kommentar

Mitt svar var egentlig på denne kommentaren.

OJ var hardcore venstreorientert før. Ikke nå lenger.

Nå var ikke svaret mitt ment som noe kritikk på det han sier i videoen. Selv om noe av det er litt satt på spissen så treffer han veldig godt,syns jeg.

 

Men selvfølgelig er OJ en person som det er vanskelig å vite hvor han står. Veldig mye av det som blir sagt spesielt på "Torsdagsklubben" kan man ikke ta seriøst,dermed vanskelig å vite hva personsne egentlig syns. OJ sier hva han vil, noe som jeg syns er positivt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt med dette dypere budskapet som topic spør om, men en ting er helt sikkert, trioen Atle, Bård og Harald er det mest geniale som noen gang har oppstått! :D og det at Eckbo og Schau også ble med på leken en stund, var også helt genialt :p:)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja, og jeg mener vitterlig at de gjentatte ganger har uttalt at de kun gjør ting de selv synes er morsomt. Om de provoserer med humoren sin så er det ikke bare for å provosere, men fordi de selv synes det er gøy. Jeg regner med de har samme holdning til politisk budskap også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...