Gå til innhold

Skrekk-klassiker blir spill


Anbefalte innlegg

Men når var sist du prøvde et spill basert på en film som faktisk ble bra? ;) (og selv om du faktisk husker et, kan noen av dere nevne fire bra spill basert på en film?)

-Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

-King Kong...

Skremmende at det bare finnes to virkelig gode film-baserte spill. TO!

 

Oddsene tilsier altså at dette spillet blir skit. Ikke at det gjør meg noe, har aldri vært noen Saw-fan uansett. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm om du spiller offeret som går mellom prøvene og må gjøre valgene kan det bli et riktig artig mørkt puzle. Dark side of Myst ) .

 

Filmene er jo noe av det mest voldlige man får tak i av mainstream filmer, blir artig å se hvor langt de tør og gå i spillet. Ingen tvil om at det må bli 18 års grense.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Er Saw en skrekk-klassiker nå? Jeg synes den første minnet mye mer om en vanlig etterforskningsfilm der en politimann jakter på en seriemorder (som for eksempel Se7en og Nattsvermeren), og de tre neste er bare laget for å vise så mye blod og gørr som mulig. Ikke er den en klassiker heller. Jeg synes i alle fall det kreves ganske mye for å nå klassiker-stempelet. Greit nok er den første veldig bra, men klassiker? Ikke i nærheten.

 

Nå er det såkalte klassiker-stempelet ganske vagt, men jeg vil faktisk gå så langt å si at den første Saw-filmen fortjener det. Det var en lavbudsjettsfilm som blandet sjangrene skrekk og thriller, og som faktisk klarte, til tross for elendige anmeldelser, og tjene inn enorme summer og skape sin egen suksessfulle serie. Oppfølgerne har dessverre blitt dårligere og dårligere, men jeg synes den første filmen var brilliant på flere områder og jeg håper skaperne smilte bredt hele veien til banken.

 

Men over til spillet. Absolutt interessant, og det ene og alene på hvordan man har tenkt å gjøre dette. Skal man spille fra Jigsaw-ståsted? Altså konstruere innviklete feller ala TIM og score ekstra poeng på blodige avstraffelser og kreative måter å lemleste personer på? Høres ut som en sak for Jack Thompson.

 

Eller skal man være en av Jigsaws uheldige ofre og prøve å komme seg i trygghet ved å føre musa frem og tilbake mens man skjærer av seg sitt eget bein med en rusten sag? Høres ikke særlig spennende ut i lengden. Kan jo hende vi får se det fra etterforskernes synspunkt, hvor man må lete etter ledetråder i beste CSI-stil. Det er vel den minst interessante løsningen med tanke på potensialet man har her.

 

Anyways, jeg skal definitivt følge med på utviklingen.

Lenke til kommentar
Men når var sist du prøvde et spill basert på en film som faktisk ble bra? ;) (og selv om du faktisk husker et, kan noen av dere nevne fire bra spill basert på en film?)

-Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

-King Kong...

Skremmende at det bare finnes to virkelig gode film-baserte spill. TO!

 

Oddsene tilsier altså at dette spillet blir skit. Ikke at det gjør meg noe, har aldri vært noen Saw-fan uansett. :roll:

 

Jeg er enig i at Chronicles of Riddick er meget bra, men teknisk sett er det basert på karakteren Riddick, og ikke en av filmene. Det teller ikke. Det blir jo som å kalle Indiana Jones & The Fate of Atlantis et bra filmspill fordi det er Indy. Bra? Film? Nei. ;) Dessuten har vi The Thing, enda et genialt spill basert på en film. Dessverre teller ikke den heller, siden spillet er en oppfølger til filmen. ;)

 

Men jeg kan jo omforumlere meg litt. Når var sit du prøvde et spill som er direkte basert på en film og som ble bra?

Lenke til kommentar
Er Saw en skrekk-klassiker nå? Jeg synes den første minnet mye mer om en vanlig etterforskningsfilm der en politimann jakter på en seriemorder (som for eksempel Se7en og Nattsvermeren), og de tre neste er bare laget for å vise så mye blod og gørr som mulig. Ikke er den en klassiker heller. Jeg synes i alle fall det kreves ganske mye for å nå klassiker-stempelet. Greit nok er den første veldig bra, men klassiker? Ikke i nærheten.

 

Nå er det såkalte klassiker-stempelet ganske vagt, men jeg vil faktisk gå så langt å si at den første Saw-filmen fortjener det. Det var en lavbudsjettsfilm som blandet sjangrene skrekk og thriller, og som faktisk klarte, til tross for elendige anmeldelser, og tjene inn enorme summer og skape sin egen suksessfulle serie. Oppfølgerne har dessverre blitt dårligere og dårligere, men jeg synes den første filmen var brilliant på flere områder og jeg håper skaperne smilte bredt hele veien til banken.

 

Men over til spillet. Absolutt interessant, og det ene og alene på hvordan man har tenkt å gjøre dette. Skal man spille fra Jigsaw-ståsted? Altså konstruere innviklete feller ala TIM og score ekstra poeng på blodige avstraffelser og kreative måter å lemleste personer på? Høres ut som en sak for Jack Thompson.

 

Eller skal man være en av Jigsaws uheldige ofre og prøve å komme seg i trygghet ved å føre musa frem og tilbake mens man skjærer av seg sitt eget bein med en rusten sag? Høres ikke særlig spennende ut i lengden. Kan jo hende vi får se det fra etterforskernes synspunkt, hvor man må lete etter ledetråder i beste CSI-stil. Det er vel den minst interessante løsningen med tanke på potensialet man har her.

 

Anyways, jeg skal definitivt følge med på utviklingen.

Saw, den første, var jo faktisk ganske bra :)

 

Jeg satt faktisk på setetuppen mot slutten, med spente muskler. Var ganske spennende da.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at den første Saw er utrolig bra, men en klassiker? Tja, vet nå ikke helt. At en film er populær burde ikke være nok til å gi den klassiker-status. Hva med Harry Potter eller Ringenes Herre? Begge to er jo veldig populære, men klassikere? Kanskje, kanskje ikke. Det kommer vel ann på hvem du spør.

 

Men personling synes jeg den første var utrolig bra kun fordi man ikke visste hvem som var morderen. Eller rettere sagt, jeg visste nøyaktig hvem som var morderen gjentatte ganger gjennom hele filmen og tok likevel feil. ;) Problemer med oppfølgerne er at de driter i alt det der og bare pøser på med blod og gørr i stedet for å gi oss en handling. Selv regnet jeg med de ville ha en ny morder i Saw 2 for å prøve å etterligne den første, men neida. Skuffende, delvis fordi oppfølgerne naturligvis ble elendige, og delvis fordi spillet garantert fokuserer like mye på blod og gørr som oppfølgeren i stedet for å gi oss en handling som i den første filmen "fordi det er det folk vil ha". Men jeg håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Den første Saw-filmen var jo steingod! Har sett den flere ganger, og den er like bra hver gang! Som sagt tidligere i tråden, var det en budsjettfilm, som tjente penger, og "fikk et navn". Så ble det byttet regissør, og serien ble dårligere og dårligere.

 

Så om "sammarbeidet med skaperne" faktisk ER skaperene (altså fra den første), kan det bli bra. Om det derimot er fra oppfølgerne, har jeg dårlig tru.

 

Kjøper som regel aldri spill fra film, da disse "alltid" er dårlige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...