Gå til innhold

Assassins Creed. Bra eller dårlig


SPiLL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trolig det verste spillet jeg har til 360. Det er bare så ekstremt kjedelig og uinterressant. Gå rundt i byer hvor man ikke kan gjøre noen ting, tyvlytte på folk og snike seg rundt og innimellom litt elendig fekting? Ikke akkurat moro.

 

Den heller teite kontrollen og automatiske klatringen hjelper heller ikke.

 

Har prøvd å tvinge meg til å spille det 3-4 ganger men får helt fnatt hver gang.

 

Gå rundt i byer hvor man ikke kan gjøre noen ting? Man kan gjøre alt! Alt er interaktivt

 

Veldig lite er interaktivt. Det er en forskjell mellom å kan klatre/hoppe/springe på det meste, og at alt er interaktivt.

 

Man har full bevegelsesfrihet på alle bygninger i alle byer. Blir ikke mer interaktivt enn det.

 

Det er ikke det som betyr interaktivt. For å være fult interaktivt så må du kunne bruke eller påvirke alle elementene i spillet. For eksempel plukke opp et eple fra salgsboden, snakke med alle folkene i gaten, hente vann fra fontenen, skifte klær, gå inn i alle husene og stjele inventaret osv.

 

Spill som har en stor grad av interaktivitet er Ultima serien, Oblivion, Gothic serien, Sims serien og til dels Fahrenheit. Assassin's Creed er ikke i den båsen.

 

Fasadene på husene er interaktive ihverfall. Man kan klatre og more seg. Det blir vanskelig på Oblivion, der kan man bare hoppe rundt. På det punktet er AC mer interaktivt.

Lenke til kommentar

Har nå spilt en del timer og er veldig fornøyd.

Til dere som klager over diverse ting, har nok ikke satt seg godt nok inn i spillet.

 

Her er noen tips:

-Spill det slik det er laget. Irritere seg over ting som "kunne vært bedre" gjør spillet bare dårligere.

-Lev deg leve inn i historien. Følg nøye med hva som blir sagt da det ikke er noe subtitles her.

-Så lenge du slipper alle tanker bort, godkjenner spillet slik det er laget så blir det garantert en bra opplevelse.

 

Gamespot ga AC 9.0. Jeg er helt enig så langt værtfall.

Endret av SPiLL
Lenke til kommentar

Spill som regelrett byr på kjedelig repetering blir aldri godt i mine auger. Og det slutter lett å engasjere. Men som sagt tidligere er nok dette eit spill som er å klassifisere som elsk eller hat.

 

Eg har ullført spillet, la det vere klart. Og kommer nok til å kjøpe spill nr.2 i rekken for å få historien i bås.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke det som betyr interaktivt. For å være fult interaktivt så må du kunne bruke eller påvirke alle elementene i spillet. For eksempel plukke opp et eple fra salgsboden, snakke med alle folkene i gaten, hente vann fra fontenen, skifte klær, gå inn i alle husene og stjele inventaret osv.

 

Spill som har en stor grad av interaktivitet er Ultima serien, Oblivion, Gothic serien, Sims serien og til dels Fahrenheit. Assassin's Creed er ikke i den båsen.

 

Fasadene på husene er interaktive ihverfall. Man kan klatre og more seg. Det blir vanskelig på Oblivion, der kan man bare hoppe rundt. På det punktet er AC mer interaktivt.

 

Du må skille mellom interaktivitet og bevegelsesfrihet, for bevegelsesfrihet er noe Assassin's Creed definitivt har. Og den delen av spillet fungerer glimrende, og jeg koste meg med det selv ved å klatre/springe/hoppe overalt.

 

Utviklerne har bare glemt å fylle på mer innhold i spillet bortsett fra en veldig god plattform og spillmekanikk. Historien er helt grei, men "oppdragene" blir fort gørr kjedelig.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke det som betyr interaktivt. For å være fult interaktivt så må du kunne bruke eller påvirke alle elementene i spillet. For eksempel plukke opp et eple fra salgsboden, snakke med alle folkene i gaten, hente vann fra fontenen, skifte klær, gå inn i alle husene og stjele inventaret osv.

 

Spill som har en stor grad av interaktivitet er Ultima serien, Oblivion, Gothic serien, Sims serien og til dels Fahrenheit. Assassin's Creed er ikke i den båsen.

 

Fasadene på husene er interaktive ihverfall. Man kan klatre og more seg. Det blir vanskelig på Oblivion, der kan man bare hoppe rundt. På det punktet er AC mer interaktivt.

 

Du må skille mellom interaktivitet og bevegelsesfrihet, for bevegelsesfrihet er noe Assassin's Creed definitivt har. Og den delen av spillet fungerer glimrende, og jeg koste meg med det selv ved å klatre/springe/hoppe overalt.

 

Utviklerne har bare glemt å fylle på mer innhold i spillet bortsett fra en veldig god plattform og spillmekanikk. Historien er helt grei, men "oppdragene" blir fort gørr kjedelig.

 

Etterforskningen før et mord er ikke så veldig festlig, nei. Men det er ulidelig spennende å snike seg innpå offeret, og bevegelsesfriheten er knall :D

Lenke til kommentar
Etterforskningen før et mord er ikke så veldig festlig, nei. Men det er ulidelig spennende å snike seg innpå offeret, og bevegelsesfriheten er knall :D

 

Jeg synes også bevegelsesfriheten er knall og selve spillmotoren er meget bra. Deler dessverre ikke din entusiasme med tanke på å ta ofrene, spill som f.eks Hitman gjør den prosessen mye bedre.

 

Jeg har store håp med tanke på oppfølgeren til AC dog, når de har motoren på plass så håper jeg de gjør mer utav innhold, variasjon i oppdrag og interaktivitet.

Lenke til kommentar

Kjempe bra spill. Gøy i starten, for da er alt nytt. Men etter en stund kan man bli litt lei. Men det tar seg opp mye mot slutten, spennende avsluttning, som mange av en eller annen grunn ikke liker, men jeg diggga den :thumbup:

 

Som nevnt er grafikken helt rå, men animasjonene er også det beste jeg noen gang har sett, meget virkelighetstro. Fektekampene er artige å se på rett og slett for bevekelsene er så bra.

Lenke til kommentar

Liker spillet jeg. Herlig med litt utforsking, men det blir lett repeterendes, men det gjør så å si alle spill uansett. Likte selv kamp systemet og det at fiendene ikke tåler for mange slag.

 

Pluss:

Fin grafikk

Fin flyt i bevegelsene når du springer og hopper mellom bygninger.

Grei historie.

Morsomt å klatre opp på alle utsiktpunkt, samle flagg, drepe templars osv.

 

Minus:

Counter attack er alt for effektivt.

Veldig repeterendes oppdrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...