Gå til innhold

Bør Kurdistan bli en egen stat?


Anbefalte innlegg

Nei, jeg peker på at forskjellene ikke er så store som dere skal ha det til. Jeg tror heller på at hvis kurderne blir bedre behandlet i sine hjemland og få undervisning i sitt språk og mer annerkjennelse, har jeg større tro på mindre vold og problemer enn et eget land.

 

Uansett så anser jeg det som så usannsynlig at tyrkia og iran vil oppgi eget land for at kurderne vil lage sitt eget lille kaosland, at diskusjonen egentlig ikke har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, jeg peker på at forskjellene ikke er så store som dere skal ha det til. Jeg tror heller på at hvis kurderne blir bedre behandlet i sine hjemland og få undervisning i sitt språk og mer annerkjennelse, har jeg større tro på mindre vold og problemer enn et eget land.

 

Det er enkelt nok å si, men jeg tror ikke det er så enkelt i praksis. Vi snakker om folk som har opplevd krig, sult, forskjellsbehandling og andre vanskeligheter gjennom flere år som vi her i landet ikke kan sammenligne oss med. Når folk, spesielt et eget folkeslag har levd slik gjennom flere år er sikkert tanken på et eget, uavhengi land fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...