Gå til innhold

Hvilket CMS skal JEG velge?


Anbefalte innlegg

Har dårlig tid, men i korte trekk vet jeg dette:

 

Joomla: Enkelt å installere (har gjort dette), greit nok å implentere (bruker den kun til Artikler og "Siste Artikler"), skriver ikke så veldig god kode og propper siden full med unødvendige meta-tags (regner med at både kode-biten og meta-tagsa kan redigeres, men nå går det på prinsipper).

 

Drupal: Det jeg har hørt: Bedre kjernearkitektur, vanskeligere å lage themes, men kan angi hvordan output HTML koden blir i themet (eller?). Antageligvis litt raskere også.

 

WordPress: Vet svært lite om denne, men antar den skriver semantisk riktig kode og holder foreløpig for mitt bruk.

 

CuteNews: Vet ingenting.

 

Foreløpig er jeg altså kun opptatt av god kode og kun artikkel-funksjonalitet, men hadde vært en fordel å holde seg til et CMS når behovet blir større.

 

- Gidder altså IKKE å skrive mitt eget CMS i første omgang, da jeg prioriterer design-biten litt mer.

 

....

Og et spørsmål til: Kan jeg f.eks. fjerne alle referanser til Joomla på min egen side. Tenker da at brukere av siden ikke ser spor etter Joomla hverken på siden/footer eller i kilde-koden?

 

-bronze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dårlig tid, men i korte trekk vet jeg dette:

 

 

Og et spørsmål til: Kan jeg f.eks. fjerne alle referanser til Joomla på min egen side. Tenker da at brukere av siden ikke ser spor etter Joomla hverken på siden/footer eller i kilde-koden?

 

-bronze

 

Nei - Powered by Joomla! - Copyright © 2005-2006 - All Rights Reserved

 

Her kan du sjekke ut live-demoer av flere forskjellige cms før du bestemmer deg

 

OpenSourceCMS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...