Jens_olaf Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hei. Jeg har tenkt å lage et php-script som sender mail automatisk. Det jeg mener med det, er at for eksempel 4.mai hvert år sendes en mail til [email protected]. Den 20.august sendes samme mailen til [email protected] Forstår? Litt rotete forklart, kanskje, men det skal altså brukes til å sende bursdagshilsener regelmessig for en gruppe personer! Jeg har ganske lite peiling på PHP egentlig, men trenger i begynnelsen bare start hjelp. Så vil jeg forsøke å få det til, og heller komme tilbake for mer hjelp senere. Takker:)
Anders Moen Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hva med noe ala dette: $date = date('d m Y'); if ($date == 'datoen_som_skal_inn') { mail(); } else if ($date == 'en_annen_dato') { mail(); } og så bare fyller du ut mail() slik mail-funksjonen skal fylles inn..? (Kan være noe feil der nå, er bare skrevet sånn fort hehe)
trrunde Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hva med noe ala dette: $date = date('d m Y'); if ($date == 'datoen_som_skal_inn') { mail(); } else if ($date == 'en_annen_dato') { mail(); } og så bare fyller du ut mail() slik mail-funksjonen skal fylles inn..? (Kan være noe feil der nå, er bare skrevet sånn fort hehe) Den sender ikke mail automatisk, for å få sendt mail automatisk må du sette opp en cronjob
Jens_olaf Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Skrevet 29. januar 2008 Takker for raskt svar! Det ser jo forsåvidt greit ut, dette! Men dette med cronjob får jeg ikke helt taket på. Forstår jo at det er en funksjon som får scriptet til å jobbe automatisk. Hvordan gjør vi det?
Anders Moen Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 (endret) Det må nok noen andre svare på, for jeg har ikke vært borti cronjob ennå Endret 29. januar 2008 av Anders Moen
trrunde Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 (endret) er det windows eller linux server du har? edit: windows eller linux Endret 30. januar 2008 av trrunde
pulse Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 (endret) er det linux eller linux server du har? linux eller linux installer lynx (dersom du bruker debian / ubuntu, kan du: sudo apt-get install lynx) åpne: /etc/crontab (sudo nano /etc/crontab) legg til: 0 0 * * * username lynx --dump http://minserver/mittscript.php >/dev/null 2>&1 Endret 29. januar 2008 av pulse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå