Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med min stakkars 486?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en copam 486 stående...Hive?Selge?bruke til noe? :shrug:

Er det helt ubrukelig, eller kan det brukes til noe?Veit ikke jeg, men jeg har mest lyst til å bli kvitt den.. :lol:

Tenkte jeg skulle ta ut vifta av PSU'en og sette den som kjølevifte i PC'en...er det dumt? :-?

Mvh Tomzern :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt fint å bruke vifta fra PSU i PCen, men det er ofte det ikke er standard tilkobling på dem. Du skal vel alltids klare å mekke noe av like vel. Bruker selv en 120mm vifte som prosessorvifte fra en stor PSU som satt i en 386 fra 1988.

Er som oftest rød og svart ledning på viftene. Den svarte skal på svart (0V) og den røde skal på gul (12V).

Skrevet

Legg inn de gode gamle spillene fra skikkelig gamle dager, og bruk den hvis du får nostalgikick. De gamle Sierra spillene er jo topp! (Police Quest, Space Quest, Quest for Glory o.s.v.) Og det finnes en haug med spill som funker fett på en sånn maskin.. Grafikken er ikke helt på topp, men so what!

:woot:

Skrevet

Sette den opp som brannmur med smoothwall?

Proxyserver med squid?

Legge inn litt abandonware og gamle spill for aa sitte og mimre litt engang iblandt?

Lage gullfiskbolle av skjermen?

Isolere kabinettet og lage cola-kjoeler?

Bruke kabinettet som lagringsplass for cd'er?

Skrevet

Har du hytte kan du ligge pc'n der og installere spill der grafikk ikke betyr noe men score og gameplayen er bra som f.eks poker, tetris, kabal, og lignende spill. Du kan også skrive dagbok og historier.

Skrevet

-Router

-Gamle DOS-spill (f.eks. UFO, Day of the Tentacle, Pinball Dreams, Fatal Racing, Privateer osv.)

-Bokstøtte

-Web/IRC/FTP/Mail server

-Spare på den i en 100 års tid, og selge den som antikvitet.

Skrevet
en 486 vil ikke klare å spille av MP3 uten at det hakker... men wav derimot.

486'en min spilte MP3'er helt perfekt!

Fint for deg da... det gjorde aldri noen av de 486ene jeg hadde liggende.

Skrevet

tror ikke 486'er liker MP3 så godt nei... husker første gangen jeg fikk tak i MP3'er var så stolt :lol: hadde fått de av en kamerat, skulle spille de, men neida... hakketihakketi... ville ha pentium jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...