julepølsa Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 skal lage meg en ny healing class og har bestemt meg for at jeg skal lage enten druid eller paladin, hva anbefaler dere?
Rhythm Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Synes ikke du skal velge shammy hvertfall Men for PvP blir det enten priest eller druid, healing er ikke såå gøy, så greit og ha andre speccs som funket.
StorPeder Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Pala er èn knapp uansett om du PvP'er eller PvE'er. Jeg sier Druid eller Shaman.
Ajaco Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Synes ikke du skal velge shammy hvertfall Men for PvP blir det enten priest eller druid, healing er ikke såå gøy, så greit og ha andre speccs som funket. DPS'ing er heller ikke sååååå gøy. Det er jo opp til enhver hva man synes er gøy.
manyquiz Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 druid. kan være main healer i pve og jævlig bra i pvp
.V. Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Paladin er en god healer i alle sammenhenger, du har også mulighet for å tanke alt annet enn raids og du har god nok damage til å queste/grinde (men du blir nok neppe invitert med som DPS spesielt ofte). Paladin er rett og slett en bedre hybrid enn de andre klassene (er i alle fall det jeg har erfart) og du vil lettere kunne bytte mellom forskjellige roller, men likevel være god på support og healing. Driver selv å levler en paladin (62 for øyeblikket) og må si jeg storkoser meg! Føler meg faktisk mye mer fleksibel enn på druiden min (70) eller shamanen min (50), og mellom bubble-bandasjer, heals og potions er jeg tilnærmet udødelig. Samtidig slipper jeg å respecce mellom å heale instancer og å sologrinde (shockadin), noe som var en stor utgift på druiden min. Har spillt siden release, så muligheten for å variere (og tilpasse seg vennegjengens alt-valg) er mye verdt for meg. Om du KUN vil heale er kanskje priest et like godt valg, men det er en av de få klassene jeg ikke spiller selv så jeg vet ikke. Personlig anbefaler jeg i alle fall paladin, retribution om du spiller solo eller shockadin (holy-shock og imp. seal of righteousness, sanctity aura når du kommer så langt) om du vil heale innimellom når du passerer 60.
Exxia Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Paladin, de er etter min mening bedre healere i instancer enn druids. Men nå har jo jeg også alltid likt meele classes. Klarer ikke caster class. Blir liksom bare stående å kjede meg da, så er ikke noe vits å prøve. Har en level 63 paladin atm, og en level 20 druid.
LowBalls Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Disc priest er veldig bra for Arena! I hvert fall 5v5. Samme med Druid, men vis du kun vil gå arena/bg's ville jeg tatt Druid. Pala er kanskje den dårligste Arena healeren atm.
Jørgen Sørheim Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Resto-druid til healing. Rullende lifeblooms er så latterlig bra og manaeffektivt at det er rart de ikke har nerfet det. Litt timing, så holder du en tre-stack oppe for 120-og-noe mana per cast, og healer for 500+ hvert sekund. Selv med pre-raid-gear (minus Shard of the Virtous) healet jeg gjennom Arcatraz med to halve drikkepauser, ingen pots eller innervates. Paladiner skal tanke.
FOOrK Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 som nevnt så blir pala for mye 1-button spam.. gå derfor druid. mer å gjøre, artige spells, morsomste healer ved siden av priest..
Luddezor Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hva er dette med 1-button spam med palla i PvP? Du kan jo ikke spamme det om du har en mage, warrior, rogue eller noe annet som kan interrupte dine casts, fake casting er viktig. Dessuten må du også beregne mye med paladin, når man skal bruke Divine Shield og BoP etc, jeg sier ikke at paladin er mye bedre enn alle andre healer classes men 1-button spam er det ikke.
Gjest Slettet+8723 Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hva er dette med 1-button spam med palla i PvP? Du kan jo ikke spamme det om du har en mage, warrior, rogue eller noe annet som kan interrupte dine casts, fake casting er viktig. Dessuten må du også beregne mye med paladin, når man skal bruke Divine Shield og BoP etc, jeg sier ikke at paladin er mye bedre enn alle andre healer classes men 1-button spam er det ikke. Enig. Diverse blessings og auras må også times.
Myx Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Paladiner skal heale. fixed. Javel, paladins kan AOE-tanke ganske bra på noen ytterst få encounters men til vanlig tanking er warriors best, fulgt av druids og til slutt som et sistevalg paladins. *venter på at Kombat Kåre skal entre arenaen* Og ja, en paladin kan gjøre det helt "ok" med FoL spam, men skal man være en god pala healer så bruker man kanskje flere knapper enn noen annen healing class.
Bredoc Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 (endret) Det du sier der er det samme som jeg har oppdaget etterhvert selv, mythix. Spiller med magen min i en raidguild som nå starter opp i Hyjal. Mens jeg har hatt en liten raidpause så er paladinen min blit spilt opp fra 20 til 66. Erfaringern så langt er at det er helt greit å tanke nå, men jeg ser at når det kommer til raids på SSC og TK nivå havner vi i bakleksa. Eneste nytteverdien av paladintank er vel egentlig på Morogrim fighten, men selv her er det ikke nødvendig. Man kan fint tanke dem med holy paladins også uten større problemer. Vi har to tankadins i guilden, og det er lite dem har fått raida, og det ser ikke lyst ut fremover heller. I går kveld respecet en til holy og da fikk han plass i raidet med en gang. Når vi kommer opp på SSC og TK nivå er det nok warriors og druids som foretrekkes til tanking. Ser nok at nytteverdien av paladinen min er mere verdifull raidmessig, med en holy build, kontra en protection build. Edit: On Topic: Av healer klassene som nå jeg har prøvd føles paladin som den enkleste å spille. Har ikke spilt resto shaman så utaler meg ikke om dem. Synes paladin er veldig bra på singel target healing, men kan bli tung å bruke i grupper hvor man har party damage. Der har man jo fordelen med HOTS til druid som avlaster en del. Måtte jeg velge mellom en druid eller paladin til healing ville sistnevnte blit mitt valg. Muligens det har litt med at druiden er 70 og paladinen er 66, og jeg ble litt lei druiden. Endret 29. januar 2008 av Ashvan
Arne And Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Alle klassene har fordeler og ulemper. Dette er mine synspunkter og erfaringer etter å ha levla opp først en lvl 70 prest og så en lvl 70 pally. Pally: Bra (best?) healer for PvE. Brukbar å levle med som holyspecca. Seig som f.... vanskelig å drepe 1 mot 1. Minuset med Pally er at jeg synest både protspeccing og Retri er rett og slett kjedelig og dårlig sammenliknet med andre rene klasser (tank, dps). Mangelen på ranged attack er og litt kjpt. PvP med pally er for det meste kjedelig (liker ikke å heale i pvp ). Har spilt mest som Pallyhealer og har sjelden eller aldri problemer med å holde grupper stående gjennom 5manns instancer. Raiding er jeg også svært komfortabel med å være platehealer. Holder lenge før en begynner å måtte heale seg selv. Prest: Disc spec er bra for Arena, holy er bra for PvE healing, men er en dårligere healer enn pally (etter TBC). Regner med at priestclassen må få en boost snart så de kommer tilbake til foretrukken PvE healer, som de var før (når pally var offhealer og buffbot). Fordelen med prest er HOT's og shadowspeccing om en går lei healing. Vedig bra dps (og healing ved vampiric touch) i PvE og morsom i PvP. Druid: Har ikke spilt klassen mer enn lvl 30, men kombinasjonen av å kunne velge å være tank, dps eller healer og gjør alle oppgavene noenlunde tilfredsstillende er fristende.
olegunnaro Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Priest er vel by far den kraftigste heale klassen tilogmed i tbc, det vi mangler er group utility. (Som holy priest) Circle of Healing er nesten must-have endgame, da det er mye aoe skade på raide. Selv kan jeg ikke fordra paladin healing, er rett og slett kjedlig. Tanking aspektet av paladin klassen er veldig undervurdert tho.
toranv Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Vår main tank er en paladin. Funker knall, har tanket Alt opp til Anetheron i Mount Hyjal! Skal gå Kaz'rogal idag yey! Leggings på meg *krysse fingre*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå