Gå til innhold

Selge spill som krever Steam. Mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spillet på kontoen fra før, får du i hvertfall en utgave du kan gi til en annen.

Etter å ha kjøpt HL2 to ganger (alene og med Orange Box-pakka) kan jeg gi HL2 til en venn.

Skrevet
Går det ikke ann å lage en ny konto og så overføre spillet til denne kontoen? :hmm: isåfall er det jo rimelig lett å selge og sånnt.

Nei. CD-keyen blir låst til EN account.

Skrevet
CD-keyen blir låst til EN account

Høres mystisk ut. I så fall har de klart å eliminere muligheten for at folk faktisk selger/bytter seg i mellom, i stedet for å kjøpe nytt. De taper jo noen millioner på det. Uansett, noen sleipe luringer. Kan umulig være lov.

Det blir det samme som når vi kjøper en DVD film eller musikk cd. Skulle disse bli bundet (noe man tror fremtiden faktisk vil bringe..) til ditt stereo anlegg/dvd spiller ?! Nei, DET haddde vi ikke tolerert, så hvorfor tolerer vi at Steam låser keyen ?

Undersøk kontoen nærmere, og sjekk om dette faktisk er tilfellet, eller send spørsmålet til Steam kundeservice.

Vet ikke hvordan Steam fungerer, men jeg har selv solgt flere spill (les nøkler) som jeg har kjøpt og lastet ned fra bl.a sites som Direct2Drive.

Skrevet

Det er fullt lovlig å kjøpe musikk på nettet, og denne er jo som kjent kopibeskyttet, så når det blir vanlig å laste ned filmer på samme vis blir nok den også kopibeskyttet. ;)

Likevel, burde det ikke være mulig å kjøpe en ny cd-key på steam? Nå er det jo dumt å betale full pris for en cd-key der pluss betale for en annen person for spillet, men det ville jo gått ann å bytte spill uten at Valve mister penger. Selvsagt kan vi jo bare laste ned spillet lovlig, men hva med de som ikke har bredbånd eller gidder sitte halve natten og laste ned? Selv laster jeg ned Stonehenge-patchen til Hellgate: London akkurat nå, og den tar ganske nøyaktig to timer å laste ned enda den bare er på 389MB. Hvor lang tid vil det da ta og laste ned et spill på flere gigabyte? ;)

Skrevet

Bruttern fikk seg Orange Box og jeg ergret meg litt på dette jeg også. Valve er noen temmelig store kontroll-freaks. Og det at man være logget på Steam gjør ting helt teite. Hvis man har med laptop'en på fjellet, kan man jo pokker ikke spille....Eller tar jeg feil?

Skrevet
Bruttern fikk seg Orange Box og jeg ergret meg litt på dette jeg også. Valve er noen temmelig store kontroll-freaks. Og det at man være logget på Steam gjør ting helt teite. Hvis man har med laptop'en på fjellet, kan man jo pokker ikke spille....Eller tar jeg feil?

Du tar feil, man kan spille i offline-mode, så en nettilkobling er ikke nødvendig.

Skrevet

Både og. Man kan spille offline, men man må gå på nettet og aktivere spillet først. Dessuten må i alle fall jeg oppdatere Steam jevnlig for å få lov til å starte spillene selv om jeg bare spiller offline. Men trøst dere med at de ennå er langt fra så paranoide som folkene bak BioShock. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...