Gå til innhold

Hvor varmt er hovedkortet ditt?

Vidder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se specs i sigg.

Selv ligger jeg på 34-36 grader på hovedkortet, er ikke det litt mye?

Har luftkjøling med 3 vifter. CPU ligger på omtrent det samme. :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hola...

Har et Gigabyte kort, og det ligger på mellom 42-48 grader på chipsettet.

CPU'en derimot, ligger i området 34-40 grader...

Mulig at sensorene er mixet, slik at CPU blir lest som chipset og omvendt.

Skrevet

Temperaturen på mitt A7V333 ligger stabilt på mellom 19-22 grader C. Har to Papst kabinettvifter + viftene i strømforsyningen som sørger for luftgjennomstrømming. Om sommeren stiger denne tempen til rundt 30 grader.

Skrevet

HK mitt ligger å koser seg på 27C og CPU-en ligger på 42C

HK og CPU vifter. Skulle hatt ein kapinett vifte, men orker ikkje høre på meir støy når eg skal såve. :D

Skrevet

CPU på 22 grader må nødvendigvis være en feilmåling med mindre man bruker vannkjøling e.l. Eller forresten, du har kanskje -6 grader på rommet? :roll:

AMD T-bird 1400@1500MHz

rom: 20

kabinett: 22

system: 28

idle: 38

load: 43

Alpha Pal 8045, 4 rolige kabinettvifter, Chiefteckasse..

Og alle dere som har usannsynlig lave temperaturer bør lese denne tråden;

Opptatt av temp ?

Leser stadig vekk om folk som oppgir sine fantastiske tempraturer selv med enkle luftkjølinger, det hevdes at de med romtemp på rundt 22-25 grader har en cpu temp på 30.33 grader.

Når skal folk begynne å tenke å fortå at dette er riv ruskende galt, det er bare å se på alle seriøse tester så vil man fortå at dette er feil.

De målerne som følger med hk er mildest talt ubrukelige og gir i beste fall kun en indikasjon på hvilken temp du har.

En gylden regel vil etter min mening være at ved luftkjøling kommer du ikke under romtemp x 2 ved full load.

Det er derfor jeg bruker eksterne termometer i rom, kabinett og på CPU. Systemtemperaturen min på 28 grader har jeg ikke peiling på om stemmer.. :)

Skrevet
har selvsagt vannkjøling da!

Ok, da blir jo saken litt annerledes.. :oops: Men du overklokker vel maskinen da? Hva skal man med 22 grader på CPU? :D

Bare sånn generelt så synes jeg ofte folk skryter på seg lave temperaturer, og mange av dem kan umulig være korrekte. Jaja.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...