Gå til innhold

Reise uten fysisk billett?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og dama skal ut og reise i februar. Bestilt reise via Travellink og jeg valgte å ikke få papirbillett for flyreisene (to og tre ulike flyselskap tur/retur), uten helt og sette meg inn i hva dette egentlig innebærer. Har lite lyst til å ikke skjønne bæra og/eller evt. få problemer når vi møter opp på flyplassen(e). Det vi har nå er bekreftelsen med referansenr. osv.

 

Hvordan fungerer egentlig dette i praksis, hvordan går vi frem ved innsjekking osv? Hva bør vi være obs på av evt. problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg og dama skal ut og reise i februar. Bestilt reise via Travellink og jeg valgte å ikke få papirbillett for flyreisene (to og tre ulike flyselskap tur/retur), uten helt og sette meg inn i hva dette egentlig innebærer. Har lite lyst til å ikke skjønne bæra og/eller evt. få problemer når vi møter opp på flyplassen(e). Det vi har nå er bekreftelsen med referansenr. osv.

 

Hvordan fungerer egentlig dette i praksis, hvordan går vi frem ved innsjekking osv? Hva bør vi være obs på av evt. problemer?

Du får diverse referanse nummer som du har med deg til insjekking ,eller tar med deg brevet som du fikk i posten som bevis,går som regel greit,jeg har enda ikke hatt problemer med det,men det er greit å ha et "bevis" i form av mottatt brev!!!!

Lenke til kommentar

Eg har brukt SAS sitt elektroniske system. Kunne møte opp på flyplassen når dei åpna gaten, dra kredittkortet og spasere forbi heile køen. Kjempegreier. Det er sjølvsagt kun når ein ikkje har bagasje, då må du få levert den inn i tide, men køen ved innsjekking slepp du.

Lenke til kommentar
Sørg for å få dem deg referansenummer for flyselskapet og ikke bare for reisebyrået. Om de plutselig ikke finnes i systemene er det litt dumt å kun kunne referere til et nummer i et lukket reisebyrå i et annet land.

 

For å sjekke dette kan du f.eks. slå opp reisen din på checkmytrip.com.

 

Vær likevel obs på at en del flyplasser har passkontroller som krever å se kopi av reiseruten, så print alltid ut PDFen du får fra SAS (i dette tilfellet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...