Gå til innhold

Hva skjuler det seg bak din Ctrl+v?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor med moren min i et lite hus litt unna den lille byen som bare ble større og større. Vi har nok av mat og sånt. Moren min hadde en liten jobb i byen som jeg ikke helt visste hva er. Jeg har lurt litt på det der. Altså hvilken jobb moren min jobber med. Jobben er god nok til å få mat på bordet, så den er vel ikke så dårlig.

 

Idag er det bursdagen min og mamma har kjøpt en gave til meg. Egentlig ønsker jeg meg en hund, men det er vel ikke noe å få siden mamma er allergisk. Vennen min Bjarne er invitert og mamma har bakt en kake til bursdagen. Bjarne er min beste venn og blir med på alt. Vi skal ha det gøy når han kommer.

 

Det banker på døren, det er han. Jeg tar han med inn. "Kom da! Vi går og spiser kake!", sier jeg. Så begynner vi å spise kaken.

"Kaken var helt nydelig!", sa Bjarne. "Kaken er jo så god at jeg kunne spist 100 stykker!" svarte jeg.

Bjarne så ut som han skulle til å si noe. Så sa Bjarne: "Kom, vi går på rommet ditt. Jeg må si deg noe.". Vi går på rommet mitt og da begynner han. "Du, jeg har hørt at et par har blitt forsvunnet. Jeg lurte på om du ville prøve å finne ut av det?". "Hmm..", sa jeg bare. Jeg skulle akkurat til å si nei, men istedet sa jeg stille: "Ok". Vi møtes i morgen.

 

Det er morgen. Jeg hopper opp og steller meg. Drar i en uhorvelig fart ned til Bjarne. På veien dit var ganske stille, jeg hørte ingen og så ingen ting. Grusen knaste under føttene på meg. Det var akkurat som ingen bodde her lenger, men jeg tenker nesten bare på det jeg og Bjarne skal gjøre idag. Jeg kan se huset til Bjarne og jeg startet en liten spurt. Nå som jeg sto her begynte jeg å tenke på hva var det egentlig vi skulle prøve på? Jeg banket på. Faren til Bjarne kommer til døra. Han sier at Bjarne er borte ved skogen. Jeg gikk dit med en gang og ser Bjarne. Han hadde funnet en hule som var mørk og lang. "Hei!", ropte jeg. Han snudde seg og sa hei tilbake. "Se hva jeg fant!". Jeg ble litt forbauset over hulen siden den var så stor.

Lenke til kommentar

I alle dager, "propaganda"? Virkelig? Jeg må innrømme at jeg trekker mine konklusjoner og er sterkt i tvil om jeg skal gidde å diskutere videre, men la gå:

 

Jeg lurer veldig på hvilke kilder du har deres "genetiske opphav i Asia" fra, for det siste jeg hørte, var at de genetisk var over 95% europeere og under 5% sibirske, eller noe i den gata...

 

Samene har hørt til i Skandinavia lenger enn noen av de skandinaviske landene har eksistert som stater, fra Finnskogen i Hedmark til Kola-halvøya i nord. Det er ingen som nekter oss å feire samenes nasjonaldag med norske flagg, og jeg ser ingen problemer med at de får bruke sine samiske på Norges nasjonaldag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...