Gå til innhold

Problem : "Bølger" over skjermen


s@ndm@n77

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppgradert Pc'en og byttet bl.a skjermkort (ATI Radeon 9500 PRO).

 

Skjermen er en NEC CRT 19" Multisync FE950+, kjører som alltid på 1024*768@100hz.

 

Har nå begynt å få svake bølger over skjermen (vertikalt).

Disse kommer og går periodisk, uten noen bestemt årsak. De minner om en svak utgave av mobiltelefon-signaler. :(

 

Kan det være forstyrrelser fra CPU/Vifte(evt.andre komponenter) som innvirker på sendesignalet fra skjermkortet? Har ingen høytalere eller andre magnetiske ting i nærheten, og degauss funker ikke.

 

Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et lignede problem, en jeg abre stilte på rekvens og oppløsning til slutt var det ikke synlig lengre så da sa jeg meg fornøyd.

 

med den gamle PCen og WIN98 hadde jeg ikke noe problem, men med den nye og XP fikk jeg det. (samme skjerm)

Så det hele var litt merkelig.

Lenke til kommentar
Nei, min er hjemmemekket!

 

Systemet :

P4 [email protected]

MSI PE MAX2 FISR

2x256 Twinmos CL2 DDR

ATI RADEON 9500PRO

320GB HD(80+120+120)

NEC 19" CRT Multisync FE950+

 

Hva er specsene dine? Kan det være skjermkortet som tar forstyrrelser fra viften?

 

Jeg har 3D prophet 9700 pro, og før det hadde jeg GeForce 3 ti500, hadde det samme problemet da også, så det hele er merkelig ja :cry:

Lenke til kommentar

jeg ringte dell support angående slike bølger for en stund siden.

stripene kommer når du har høyere oppløsning enn 1280*960 . hvertfall på min. og det er ikke noe du kan gjøre med det

Hu dama på support forklarte meg at ingen har bruk for høyere oppløsning enn 1024 og ingen ser forskjell på 60 og 100 hz.

Da lo jeg godt.

Lenke til kommentar

Jeg kjører på 1024*768 og bølgene er merkbare, og GANSKE irriterende, har ringt DELL mange ganger, men DELL support SUGER :evil:

 

Høytalerne til skjermen ligger et stykke i fra, og trafoen også, jeg har også prøvd en annen skjerm jeg har som er uten lyd fra Compaq, var det samme drittet da også :cry:

 

Det er ikke hyggelig å spille når det er slikt, men jeg har liksom blitt vant til det, men jeg hadde blitt utrolig glad om jeg hadde fått fjerna det..

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke forlengelseskabel, og hvordan justerer jeg moiré innstillingene da?

Gå inn i menyen på selve skjermen. Hvis skjermen din er noenlunde oppegående, skal det finnes et moiré-valg der. Juster og se om det hjelper.

 

Hvis disse bølgene er statiske, og alltid opptrer ved bestemte skjermbilder - f.eks. en bestemt bakgrunnsfarge - er det sannsynligvis moiré. Typisk forandrer mønsteret seg hvis man justerer størrelsen på skjermbildet. Det er som regel mer eller mindre synlig avhengig av oppløsning.

 

Men hvis bølgene beveger seg, er det nok noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...