Gå til innhold

toll på innebandy kølle kjøpt fra Sverige?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ikke helt sikker på om det her er rett sted og poste, men viss dte er feil så unnskylder jeg.

 

Jeg har tenkt til og kjøpe en innebandy kølle fra sverige. Den koster 450 i nettbutikken dems.

Og da lurer jeg på hvor mye den vil komme på? På toll osv.

 

Takker for svar :) Jeg bor i Akershus hvis det har noe og si.

 

EDIT: Det er en ting som er rart med meg. bladet mitt er bøyd mot venstre siden jeg er venstrehendt. Også kom jeg på en side der det sto: "Viss du holder høyre hånda lengst ned på skaftet, er du en right spiller"

 

Men jeg bladet mitt er bøyd mot venstre! Blir forvirra av dette. :confused:

 

Så viss jeg skal bestille en ny kølle. Må jeg ha left eller right?

 

Litt vanskelig og fortelle dette, men.

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel vanligst å være en 'left spiller', for å bruke det uttrykket, i alle fall slik jeg har forstått det. Det er litt variasjoner mellom nasjonene og sånt, men generelt er det vanligst å bruke kølle med blad som er bøyd til høyre, slik at du altså har venstre hånd nederst på kølla og kølla befinner seg på din venstre side som standard.

 

Så en 'right spiller' er for en gangs skyld 'avviket', for å kalle det det, så du skal ha kølle med blad med krumning til venstre.

 

 

Tviler på at du må betale toll, men du må nok kanskje regne med å betale mva. I tilfelle er denne på 25%, slik at du ender opp på ca. 560 kr. Hvis du må betale mva. altså.

 

Hvor bestiller du fra?

Lenke til kommentar
Det er vel vanligst å være en 'left spiller', for å bruke det uttrykket, i alle fall slik jeg har forstått det. Det er litt variasjoner mellom nasjonene og sånt, men generelt er det vanligst å bruke kølle med blad som er bøyd til høyre, slik at du altså har venstre hånd nederst på kølla og kølla befinner seg på din venstre side som standard.

 

Så en 'right spiller' er for en gangs skyld 'avviket', for å kalle det det, så du skal ha kølle med blad med krumning til venstre.

 

 

Tviler på at du må betale toll, men du må nok kanskje regne med å betale mva. I tilfelle er denne på 25%, slik at du ender opp på ca. 560 kr. Hvis du må betale mva. altså.

 

Hvor bestiller du fra?

 

Takk for svar.. Bestiller fra denne siden: http://www.innebandybutiken.se

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Den skjønte jeg ikke helt.

Hvis jeg bestiller kølle fra Svergie, og registrer meg som norsk bruker, så slepper jeg moms? men må betale 25% ekstra i norge?

Så hvis kølla koster 450 kroner, slepper jeg moms, sånna t den koster 360 kroner. Men må betale toll i norge på 25 prosent i tillegg?

Så da må jeg betale 450 kroner allikevell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...