Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KTM EXC 125 08 mod


Anbefalte innlegg

Ja, poengløs tråd for å være ærlig.

 

35-42hk i maskin, 38mm gasser, mener det er mekanisk eksosventil, ikke tenningslås og ohlins dempere foran og brembo kalippere foran og bak. Dårlig svingradius og billig plastdeler. Fin på bakhjulet.

 

Ønske sykkel nr 1.

 

leste en artikkel i bike her om dagen der dei hadde testa ktm exc 125.

dei benka den til 35 hesta på bakhjulet.

04 har 39 forgassar

06-07 har 38 forgassar

og 08 har 36 forgassar vist jeg ikke tar feil.

 

etter det jeg har lest har vell ktm 125 0-100 på omkring 4 sekund ! (kan ikke bevise dette, har bare leste det )

 

 

får min ktm exc i slutten av februar ! 04 model vel og merke.. sm felger,montert tenningslås,320 mm bremseskiver framme,FMF effektanlegg osv ...

går ktmèn med 06-07 forter enn 08 fordi den har 38 forgasser enn 36 som 08 har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du snakker som du er verdensmester innen dette emnet, tempozzz, men det er jo bare løgn det du har fortalt til nå.

 

Husker ikke alt du har sagt, men det med 4,5 sek 0-100 er bull! Tror proffene har klart 5,5 sek med lavere dreving enn originalt og ekstremt gode sjåfører. Du sier også at ingen andre sykler holder følge. Dette er vel litt feil? Har du tenkt på Husqvarna WR, GasGas SM og TM? Lik linje er de alle på.

 

Problemet med ungdom i dag er at de kun er opptatt av to ting ved en sykkel: Toppfart og aks 0-100. Det de ikke vet er at det er sjåføren det kommer an på! Legg merke til RS-en som holder fint følge med KTM-en i denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=2Auvja9E4MI

 

150km/t med ORIGINAL dreving klarer den heller ikke. Er vel såvidt man klarer 150 når man har et av de tyngre dreva. Dessuten vil luftmotstanding forhindre at den skal klare noe særlig over 150 (ekte fart).

 

Og du SkagenK som mener 36mm gasser gir mer bånndrag tar feil. Det er motsatt. Jo større gasser - jo mer bånndrag.

Lenke til kommentar
Du snakker som du er verdensmester innen dette emnet, tempozzz, men det er jo bare løgn det du har fortalt til nå.

 

Husker ikke alt du har sagt, men det med 4,5 sek 0-100 er bull! Tror proffene har klart 5,5 sek med lavere dreving enn originalt og ekstremt gode sjåfører. Du sier også at ingen andre sykler holder følge. Dette er vel litt feil? Har du tenkt på Husqvarna WR, GasGas SM og TM? Lik linje er de alle på.

 

Problemet med ungdom i dag er at de kun er opptatt av to ting ved en sykkel: Toppfart og aks 0-100. Det de ikke vet er at det er sjåføren det kommer an på! Legg merke til RS-en som holder fint følge med KTM-en i denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=2Auvja9E4MI

 

150km/t med ORIGINAL dreving klarer den heller ikke. Er vel såvidt man klarer 150 når man har et av de tyngre dreva. Dessuten vil luftmotstanding forhindre at den skal klare noe særlig over 150 (ekte fart).

 

Og du SkagenK som mener 36mm gasser gir mer bånndrag tar feil. Det er motsatt. Jo større gasser - jo mer bånndrag.

 

 

du leiker jo litt ekspert du å nå da^^

 

en kompis av meg satt på med en ktm exc 125 2007 mod i 145.. med to stykk.. han har hatt sin sykkel i 163 km/t..

Endret av hannis-91
Lenke til kommentar
Du snakker som du er verdensmester innen dette emnet, tempozzz, men det er jo bare løgn det du har fortalt til nå.

 

Husker ikke alt du har sagt, men det med 4,5 sek 0-100 er bull! Tror proffene har klart 5,5 sek med lavere dreving enn originalt og ekstremt gode sjåfører. Du sier også at ingen andre sykler holder følge. Dette er vel litt feil? Har du tenkt på Husqvarna WR, GasGas SM og TM? Lik linje er de alle på.

 

Problemet med ungdom i dag er at de kun er opptatt av to ting ved en sykkel: Toppfart og aks 0-100. Det de ikke vet er at det er sjåføren det kommer an på! Legg merke til RS-en som holder fint følge med KTM-en i denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=2Auvja9E4MI

 

150km/t med ORIGINAL dreving klarer den heller ikke. Er vel såvidt man klarer 150 når man har et av de tyngre dreva. Dessuten vil luftmotstanding forhindre at den skal klare noe særlig over 150 (ekte fart).

 

Og du SkagenK som mener 36mm gasser gir mer bånndrag tar feil. Det er motsatt. Jo større gasser - jo mer bånndrag.

 

I den filmen kjørte Rs'n med 14-40 dreving og KTM'n 16-38.

 

Det er feil det du sier. Hvorfor må da hyperracing sylindere til moped ha stor forgasser?

Har du egentlig prøvd Exc med 36/38 forgasser?

Endret av SkagenK
Lenke til kommentar

Det du sier er feil. For å utnytte potensialet i sylinderen maksimalt.

Nei, må jeg det for å uttale meg?

 

Hvorfor mener du KTM valgte å gå ned i størrelse i forgasserene? Hvorfor skulle en "crosser" ha bånndrag? De er lagd for å kjøre på fullt, og toppeffekten er det viktigste. Hva er da grunnen til at de har valgt å gå for bedre bunndrag og dårlige toppdrag?

Lenke til kommentar
Det du sier er feil. For å utnytte potensialet i sylinderen maksimalt.

Nei, må jeg det for å uttale meg?

 

Hvorfor mener du KTM valgte å gå ned i størrelse i forgasserene? De er lagd for å kjøre på fullt, og toppeffekten er det viktigste. Hva er da grunnen til at de har valgt å gå for bedre bunndrag og dårlige toppdrag?

Jeg merket forskjell på 36/38 mm forgasser, ikke sikkert at du har det.

Har også prøvd Wr 125 med 38mm forgasser, merket at det var hissigere på toppen enn KTM'n mens KTM'n var bedre på bånn.

 

EXC er ikke en crosser, det er enduro. Skal kjøres i skogen, og der går det ikke for full pinne heletiden og for at den skal være kjørbar, slik at man ikke trenger 15000 rpm for at det skal flytte på seg. Ja jeg så at du skrev "crosser".

Hvorfor de valgte å gå ned i størrelse på forgasseren vet vel kun KTM egentlig.

Lenke til kommentar

Bestekompissen min har en KTM EXC 07 med utrolig mye påkostet, rundt 160.000 med trim og styling og diverse reperasjoner. Sykkel går for og si det mildt, som et hælvette.

 

Drar utrolig bra fra første 1000rpm og helt opp til den sier "wawawaawa" på siste giret.

Sykkelen skal stilles ut på vårmønstringen i Bergen helgen 25. april. Ingen sykler i Norge som kan nærme seg standeren på hans KTM, lover dere :thumbup:

Lenke til kommentar
Bestekompissen min har en KTM EXC 07 med utrolig mye påkostet, rundt 160.000 med trim og styling og diverse reperasjoner. Sykkel går for og si det mildt, som et hælvette.

 

Drar utrolig bra fra første 1000rpm og helt opp til den sier "wawawaawa" på siste giret.

Sykkelen skal stilles ut på vårmønstringen i Bergen helgen 25. april. Ingen sykler i Norge som kan nærme seg standeren på hans KTM, lover dere :thumbup:

160 000kr? Let me see it^^

 

Sikker på det ikke var 16 000? :p

Lenke til kommentar
Bestekompissen min har en KTM EXC 07 med utrolig mye påkostet, rundt 160.000 med trim og styling og diverse reperasjoner. Sykkel går for og si det mildt, som et hælvette.

 

Drar utrolig bra fra første 1000rpm og helt opp til den sier "wawawaawa" på siste giret.

Sykkelen skal stilles ut på vårmønstringen i Bergen helgen 25. april. Ingen sykler i Norge som kan nærme seg standeren på hans KTM, lover dere :thumbup:

160 000kr? Let me see it^^

 

Sikker på det ikke var 16 000? :p

Jepp til sammen med reperasjoner av sikkert 3 skjærte stempler og diverse dritt og mye styling, så er det nok 160.000 kr til sammen. Har supermoto dekk og alt sammen. Kan sees i Bergen helgen 25.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å kjøpe en helt splitter ny KTM EXC 125ccm? Koster jo like mye som en helt ny Yamaha R1.

Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper en slik sykkel. Hvorfor ikke bare kjøre en R1 to år etterpå?

Vet det er 16års aldersgrense på lett-mc, men come on. :ermm:

 

Jepp til sammen med reperasjoner av sikkert 3 skjærte stempler og diverse dritt og mye styling, så er det nok 160.000 kr til sammen. Har supermoto dekk og alt sammen. Kan sees i Bergen helgen 25.

 

 

HAHAHAHA :!:

 

3 skjerte sylinderer koster flesk ja. HAR HAN SUPERMOTO DEKK? OMFG. DE KOSTER JO 50tusen STYKKE.

 

Du hadde faen meg peiling på hva du snakket om. :D

 

:!:

Endret av Skyline1
Lenke til kommentar
Hva er poenget med å kjøpe en helt splitter ny KTM EXC 125ccm? Koster jo like mye som en helt ny Yamaha R1.

Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper en slik sykkel. Hvorfor ikke bare kjøre en R1 to år etterpå?

Vet det er 16års aldersgrense på lett-mc, men come on. :ermm:

Hvis man har penger til det, hvorfor ikke? Når man er gammel nok til å gå inn til mellomklasse så er det jo bare å selge KTM'en og kjøpe noe annet. Å kjøpe en R1 to år etterpå til å ha som mellomklasse er rimelig uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å kjøpe en helt splitter ny KTM EXC 125ccm? Koster jo like mye som en helt ny Yamaha R1.

Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper en slik sykkel. Hvorfor ikke bare kjøre en R1 to år etterpå?

Vet det er 16års aldersgrense på lett-mc, men come on. :ermm:

Hvis man har penger til det, hvorfor ikke? Når man er gammel nok til å gå inn til mellomklasse så er det jo bare å selge KTM'en og kjøpe noe annet. Å kjøpe en R1 to år etterpå til å ha som mellomklasse er rimelig uaktuelt ;)

 

Hvorfor er det å ha en R1 som mellomklasse uaktuelt?

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å kjøpe en helt splitter ny KTM EXC 125ccm? Koster jo like mye som en helt ny Yamaha R1.

Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper en slik sykkel. Hvorfor ikke bare kjøre en R1 to år etterpå?

Vet det er 16års aldersgrense på lett-mc, men come on. :ermm:

Hvis man har penger til det, hvorfor ikke? Når man er gammel nok til å gå inn til mellomklasse så er det jo bare å selge KTM'en og kjøpe noe annet. Å kjøpe en R1 to år etterpå til å ha som mellomklasse er rimelig uaktuelt ;)

 

Hvorfor er det å ha en R1 som mellomklasse uaktuelt?

 

Man må være 21 år for å kunne kjøre en R1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...