Gå til innhold

Skal kjøpe Gaming Headsett idag, hvilket skal jeg gå for ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal anskaffe meg et Headsett til gaming idag, hvilket skal jeg gå for ?

 

Prisklasse: 4-800kr

 

Har kikket på dette blant annet..

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=85081

 

Har dere noe annet å annbefale også ?

 

Det som er viktig for meg er at det gir en detaljerik lyd først og fremst, og at det sitter da godt på hodet og ikke er svintungt.

 

Edit: skal forøvrig også IKKE ha USB, skal ha Jack og må være minst 3 meter lang kabel.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steelseries 5h v2 er et godt headset.

Skal ha mye bass er det feil headset, men det fungerer aldeles utmerket i spill. Elementene i headsetet er optimalisert for lyder i spill, som skudd, gange og bilmotorer. Det dekker også hele øret, noe som definitivt er veldig godt.

Sennheiser pc161 er gode på lydkvalitet, men de er absolutt ikke like gode å ha på(syns jeg).

Sennheiser er mer et cs-headset, i motsetning til 5h som er mer allround, og nyere spill. <- min mening

Lenke til kommentar
Steelseries 5h v2 er et godt headset.

Skal ha mye bass er det feil headset, men det fungerer aldeles utmerket i spill. Elementene i headsetet er optimalisert for lyder i spill, som skudd, gange og bilmotorer. Det dekker også hele øret, noe som definitivt er veldig godt.

Sennheiser pc161 er gode på lydkvalitet, men de er absolutt ikke like gode å ha på(syns jeg).

Sennheiser er mer et cs-headset, i motsetning til 5h som er mer allround, og nyere spill. <- min mening

Må nok si meg uenig i mye av det du sier; SteelSeries 5H v2 er langt i fra noen allrounder, grunnet for lite bass og for mye diskant - ubehagelig mye til tider. Det er dette som er den såkalte "spill-optimaliseringen" til SteelSeries, og det låter ikke bra. Kontra 5H v2 så har Sennheiser PC 161 mye mer balansert lyd; klangen er mye mer presis og detaljer kommer bedre fram. Det er i hvertfall min subjektive mening.

 

Komforten varierer selvsagt fra person til person. PC 161 dekker ikke hele øret slik som 5H v2, men den "beføler" øret isteden for å klemme mot det. Så komforten skal ikke være noe problem på noen av de hodesettene.

Lenke til kommentar
Nå er det vel faktisk snakk om gamingheadset da, dir3?

 

Allround gaming-headset. Om du leser hva jeg skriver, og hva trådstarter spør om, vil du se at det stemmer rimelig greit.

Jeg snakket også om gaming-headsets, og SteelSeries 5H v2 er ikke noen allrounder til gaming grunnet det jeg sa; at det er altfor mye skjærende diskant og altfor lite bass. Et gamingheadset må da ha bass. Før du klager på at jeg ikke leser dine innlegg så burde du selv lese mine innlegg.

 

Så vil jeg også referere til en test av gamingheadsets i Lyd og Bilde (klikk her) hvor Sennheiser PC 151 (undermodellen til PC 161) blir best i test.

Endret av dir3
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Hva med denne?

 

http://www.mobilbutikken.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_67&products_id=935

 

"HLFallout.net says, "One of the first things I noticed after joining a Counter-Strike: Source game was my newfound ability to track people through walls and objects by legitimate means." Keep in mind that although you may acquire these new skills, using the AudioFX is not cheating. "

 

http://www.edimensional.com/product_info.php?cPath=22&products_id=30

 

Dette er et headset jeg definitivt skal skaffe meg i alle fall :)

Jeg har riktignok bare prøvd det til musikk så langt, men at det faktisk er supert til musikk, og at det egentlig er et gaming-headset er jo bare bonus over alle bonuser da =D

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg ville ha kjøpt Steelseies siberia v2 jeg kjøpte det for 999 når det nettop kom ut men har gått ned til 499 nå på Elkjop, har satt meg på det sikkert 5 ganger og funker svært, headsettet har mye bass og miccen er sykt bra, ville stært anbefalt Steelseies siberia v2, du får virkelig hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...