Gå til innhold

Snakke i mikrofonen samtidig som lyden går ut av høytaleren

657

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg hadde treng eit enkelt lite program som gjer at eg kan snakke i ein mikrofon samtidig som lyden går ut av høytalerene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eg hadde treng eit enkelt lite program som gjer at eg kan snakke i ein mikrofon samtidig som lyden går ut av høytalerene.
Har selv erfart at dette ikke er smart om disse to tingene ligger for nærme hverandre, ble en svært høy og intens pipelyd. Måtte flykte fra rommet :p
Skrevet

Eg har kobla bærbaren til eit anlegg. Så lyden går gjennom ein mikser, ein equalizer, ein kompressor, fleire forsterkara og ut til høytalerene. Så det burde gått bra.

Skrevet
høyre klikke på lydtegnet nede i høyre gjøre og åpne volumikser eller noe sånt og enable mikrofon, tror jeg på xp. vet ikke på vista men kan sikkert sjekke det.

Eg har vista og eg finn ingenting på volummikser.

Skrevet (endret)

Satan så ræva mikseren i Vista har blitt.

Det du leiter etter ligger i Kontrollpanel -> Lyd -> Avspilling (fane) -> Egenskaper (velg riktig avspillingsenhet først) -> Nivåer (fane) -> Mikrofon. Du skal ta av "mute" på mikrofonen der, og stille den på ønsket volum.

Endret av endrebjorsvik
Skrevet
Satan så ræva mikseren i Vista har blitt.

Det du leiter etter ligger i Kontrollpanel -> Lyd -> Avspilling (fane) -> Egenskaper (velg riktig avspillingsenhet først) -> Nivåer (fane) -> Mikrofon. Du skal ta av "mute" på mikrofonen der, og stille den på ønsket volum.

Eg trur eg fant fram der du sa eg skulle. Men eg finn ikkje det so (skulle) stått der.

2hoxqmu.jpg

Skrevet
Kanskje du ikke har mulighet til å trøkke mikrofonlyden ut gjennom høyttalerene. Har du noen enheter under fanen avspilling?

Det forstod eg ikkje heilt.

Men her er kva som står under fanene.

Avspilling:

Høyttalere, Bluetooth lyd (fungerer)

Høyttalere, Conexant high Definition Audio (fungerer)

SPDIF-Grensesnitt, Conexant high Definition Audio (fungerer)

Innspillung:

Hodetelefonmikrofon, Bluetooth lyd (fungerer)

Mikrofon, Conexant high Definition Audio (fungerer)

Wavout Mic, Conexant high Definition Audio (ikke tilgjengelig)

Eg har stereo-mikrofon innebygd i datane i tillegg til headset.

Skrevet

Packard Bell EasyNote 12" m/ Vista Home Premium. Jeg ser at vi har forskjellige lydkort (jeg har Realtek og du har Conexan, som jeg aldri har hørt om). Kanskje ditt lydkort ikke har mulighet for å spille mikrofonlyd i høyttalerene.

Isåfall må du prøve å finne et program som gjør dette for deg. Eller kanskje du bare trenger å finne nye drivere.

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Dersom mikrofon og høytalere står i nærheten av hverandre, vil jeg ikke annbefale deg å gjøre dette. Da vil du få noe som heter feedback, det er en pipelyd som først bare kan oppfattes som ekko, men med litt mer volum vil den bygge seg opp til å bli en gigantisk pipelyd, og den stopper ikke før du kobler fra eller disabler enten mikrofon eller høytalere.

Freebird...

Skrevet
Dersom mikrofon og høytalere står i nærheten av hverandre, vil jeg ikke annbefale deg å gjøre dette. Da vil du få noe som heter feedback, det er en pipelyd som først bare kan oppfattes som ekko, men med litt mer volum vil den bygge seg opp til å bli en gigantisk pipelyd, og den stopper ikke før du kobler fra eller disabler enten mikrofon eller høytalere.

Freebird...

Det fikser du lett med en equalizer eller andre PA-komponenter. Det virker som om trådstarter skal bruke det sammen med noe sånt.
Skrevet

Freebird...

Det fikser du lett med en equalizer eller andre PA-komponenter. Det virker som om trådstarter skal bruke det sammen med noe sånt.

Nei, eg skal ikkje bruka dei sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...