Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Laget meg et utkast til logo til foretaket mitt her om dagen.. Er den bra, eller litt for barnehage-aktig?

 

 

BrendenConsulting-Logobeta1copy.jpg

Fonten er forferdelig, ser ut som en slags sci-fi variant fra 2000. Ble litt for lite seriøst og omtrent ingenting som gjør at denne skiller seg ut, eller beskriver ditt foretak.

Lenke til kommentar
Er det flere som opplever problemer med at Firefox til tider (ofte) tar CPU-load og henger seg i noen sekunder, før ting fungerer normalt igjen?

Har samma problem både hjemme og på jobb, og vet om flere som sliter med det..

Dette er et stort problem for meg, da prosessorviften min bråker grassalt på full hastighet. Nedgraderte til versjon 2, men problemet er der fortsatt, selv etter formatering. Dette har ikke vært noe problem tidligere :(

 

Får bare håpe det blir fikset på i det offisielle slippet til versjon 3, ellers får jeg finne en tidligere versjon..

Lenke til kommentar
slang sammen ett lite utkast til en portefølje nå nettopp. ble egentlig ganske fornøyd med stilrenheten og fargevalget, samt typografien, men jeg føler noe mangler. hva tror dere folkenZ?

203866.jpeg

 

Har du prøvd å gjøre typoen i menyelementene like store, selvom ordet blir kuttet? Mulig man fremdeles vil klare å lese det. Ellers er det jo et ganske uinteressant design hvor jeg vil si at du prøver å bruke white space som en aktiv del av designet, men ikke helt klarer det. Blir litt trangt i velkomstteksten. Ellers er det balansert og greit.

 

Takk for kritikk sparks.. :) Skal jobbe litt mer med den.. :) Forslag til font, btw?

Tja, kommer jo ann på hva slags signal du vil sende ut. Logoen du har nå er ganske tung. Mulig du bør gå tilbake til idé-stadiet og tenke hva slags tanker og signaler du vil at kunden skal få når personen ser logoen. Konsulenttjenester er nok ikke den enkleste logoen å designe, men samtidig en morsom utfordring hvor du omtrent kan lage det aller meste. Prøv å lag noe lett og ledig, som viser tilgjengelighet?

Lenke til kommentar
Nå beveger du deg jo vitterlig i feil retning, Garanti. Firefox 3 er blitt lappa sammen bedre enn noen foregående versjon, hundrevis av minnelekkasjer er tetta.

Det forklarer ikke at selv en offisiell utgave av Firefox 2 for meg oppleves som mer ustabil enn tidligere versjoner, selv ved en 'clean install' av XP.

 

E: Dessuten er dette ikke snakk om høyt minnebruk, men at Firefox blåser seg opp til å ta 80-90% av tilgjengelig prosessorkraft, slik Marvil sa.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
Nå beveger du deg jo vitterlig i feil retning, Garanti. Firefox 3 er blitt lappa sammen bedre enn noen foregående versjon, hundrevis av minnelekkasjer er tetta.

Den største minneleksasjen er jo en funksjon da. Som har blitt slått av i Fx3

Tror du her at du er uenig med Hein, som betyr at du bare vil krangle, eller sier du bare det samme en gang til?

 

-

 

Da var frokost intatt! På tide å fyke på jobb.

Huff, tror jeg må rydde her etterpå, eller hva Arvis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...