Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Halvis Qualbeen holder óg til i Bergen, selv om han ikke er like aktiv her. Han begynner jo i Keyteq i juni.

Off, masse eksamner og styr nå. Mindre tid til kafélivet. Men jeg leser iallefall alt som blir skrevet. Ser frem til 16. juni, som altså er tha date!

 

Vil på kartet jeg også.

 

Og meg der. Og PT der. Forum-treff en gang etter eksamener? :)

@jorgis; ja det var jo sentralt *mobbe, mobbe*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med design av nyhetsbrev, og evt farer med å bruke HTML i nyhetsbrev?

 

Ja - har vel kodet en 15 - 20 stk (maler). Og det er et sant helvete. Og de to største "djevelene" er Outlook 2007 og Lotus Notes.

 

Og det går fint å bruke HTML i nyhetsbrev, men først må du glemme alt om korrekt koding av nettsider i dag, og finne fram lærebøkene fra 1997 - 1999.

 

Glem stilark (inline style er det eneste som reelt kan brukes), glem css egenskaper som margin, float, background-image og noen til. Bruk tabeller for design, eventuelt gjør designet så enkelt som mulig. Ta gjerne i bruk font-taggen, den ser ut til å virke på det meste. Du kan eventuelt bruke stiler i head, da Thunderbird og Evolution i alle fall leser disse.

 

Og så må man teste i gmail, yahoo, hotmail, Outlook 2007. Og det er mer eller mindre umulig å få det til identisk i alle, så ser det sånn noenlunde ut, da er man fornøyd.

 

PM meg dersom du eventuelt vil ha noen maler som fungerer brukbart å se på. Ellers kan du sjekke nyhetsbrev som du eventuelt får fra ulike aktører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...