Vindstille Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hvor mange her kjører med JavaScript deaktivert? Jeg, på en av de litt mindre raske PC-ene i huset. ...og ja. Jeg bruker den en del. Sparer ganske mye rendringtid på noen sider. Dessuten skrur jeg det ofte av på heavy javascript-sider, hvor javascript ikke er nødvendig. Slikt som Digg.com og Flickr. Endret 30. oktober 2007 av JonT
loathsome Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Så treg PC at den ikke klarer å rendre JS? Få deg ny PC, Jon
Vindstille Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Så treg PC at den ikke klarer å rendre JS? Få deg ny PC, Jon Er ikke primærpcen. Har da flere stykker. Men når jeg bare skal surfe litt rundt omkring, og det går litt raskere uten. Hvorfor skulle jeg gidde å skru det på annet enn på sider som Gmail og Google Reader? Endret 30. oktober 2007 av JonT
Demantios Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Kjapt spørsmål. Er det noen forskjell på <br> og <br />? Ser det er mange andre tagger som også skrives som den siste der. Pleier ikke bruke slash og mellomrom i dem jeg oO
Steinmann Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Kjapt spørsmål. Er det noen forskjell på <br> og <br />? Ser det er mange andre tagger som også skrives som den siste der. Pleier ikke bruke slash og mellomrom i dem jeg oO Søk hadde hjulpet deg her <br> er HTML <br/> er XHTML <br /> er XHTML IE forstår
loathsome Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 I XHTML skal alle tagger lukkes, i motsetning til HTML hvor dette ikke er nødvendig.
Steinmann Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Noen som vet hvem [530] i #django er? Virket som han var Norsk... Hadde tidenes problem her, skrev (?P<id>\d) istedenfor (?P<id>\d+) kjempelurt når id > 9
Demantios Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Søk hadde hjulpet deg her <br> er HTML <br/> er XHTML <br /> er XHTML IE forstår Takker får ikke treff på <br> og "br" blir for kort Endret 31. oktober 2007 av PepsiCo
Gjest Slettet-df17e Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Noen som vet hvem [530] i #django er?Virket som han var Norsk... Han sitter ihvertfall på ADSL levert av Ventelo Norge, men hvem han er vet jeg ikke.
Marvil Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Noen som har flere artikler ala denne; Going to Print?
Teig Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Vi skal starte med XML nå. Noe vits å starte med det før vi har lært noe som helst PHP eller Javascript?
j-- Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk.
qualbeen Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 er greit å kunne litt php, men ikke noe krav så klart. XML + xslt er gøy å kunne. -- Men enda bedre blir det ved å sette seg inn i DOM/SAX i bruk sammen med PHP/Java/annet programmeringsspåk som kan jobbe på server-siden. For ved å lære seg slikt kan man få serveren til å lese/skrive/endre xml-filer alt etter hva brukerne skriver.. (aka du vil lage gjestebok) Javascript har jeg knapt fått bruk for selv, men er sikkert stilig å få til. AJAX er jo virkelig i skuddet for tiden Java forøvrig er et programmeringsspåk, som ikke har noe med JavaScript å gjøre. (JavaScript kjører i nettleseren)
Gjest Slettet-df17e Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Og i Java kan man lage en nettleser, som da igjen kan kjøre JavaScript
Teig Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk. Hmmm, leste et sted at et det var lurt å kunne litt Javascript før man startet med XML. Jaja... 30 minutter inn i økta og vi har fortsatt ikke startet. Læreren sliter med å laste opp gamle hjemmesider.
MC2 Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk. Hmmm, leste et sted at et det var lurt å kunne litt Javascript før man startet med XML. Jaja... 30 minutter inn i økta og vi har fortsatt ikke startet. Læreren sliter med å laste opp gamle hjemmesider. Det er ikke nødvendig å kunne noe som helst før du begynner med xml, er dog en fordel å kjenne til html (eller andre veien). XML er et formateringsspråk og brukes for å struktuere data, som nevnt tidligere. Det er ikke særlig komplisert og du burde få grepet på det etter 5min.
Steinmann Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk. Hmmm, leste et sted at et det var lurt å kunne litt Javascript før man startet med XML. Jaja... 30 minutter inn i økta og vi har fortsatt ikke startet. Læreren sliter med å laste opp gamle hjemmesider. Det er ikke nødvendig å kunne noe som helst før du begynner med xml, er dog en fordel å kjenne til html (eller andre veien). XML er et formateringsspråk og brukes for å struktuere data, som nevnt tidligere. Det er ikke særlig komplisert og du burde få grepet på det etter 5min. Dumt å kunne html før xml vil jeg påstå. Lett og missforstå. når mna lærer xml lærer man hvordan man setter opp xml skjema osv også, og det tar mer enn 5 min gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå