Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi først er inne på det, er ikke legal age i Danmark sånn 14 år eller noe? Min fetter på 11 år fikk i hvert fall kjøpt øl lett som fy.

9364245[/snapback]

Den er vel 16, så vidt jeg vet. Men så er alkoholpolitikken ganske mye mer liberal i Danmark. Ikke noe vinmonopol f.eks. Så det forbauser meg ikke akkurat.

Lenke til kommentar

Les: 9363653[/snapback]

Noen som kan forklare hvor i svarte @font-face har blitt av? Hvis det som står her stemmer så var det en anbefaling allerede i CSS2-spesifikasjonen. @font-face må komme tilbake i CSS3 og bli støttet av samtlige av de store nettleserne. Det hadde vært det beste som har skjedd for nettutvikling siden CSS ble oppfunnet.

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Det hadde vært det beste som har skjedd for nettutvikling siden CSS ble oppfunnet.

 

No wai man. Tenk over det utsagnet der :p

9365218[/snapback]

Tenkte på at jeg måtte overdrive det skikkelig, for noe som irriterer meg grønn er at fontutvalget er så ufattelig lite når det gjelder web. At man må bruke flashløsninger eller bilder for å få det til sier litt om hvor etterlengtet denne funksjonen er. Med dagens teknologi burde dette være det aller minste problem å få til.

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hvor i svarte @font-face har blitt av? Hvis det som står her stemmer så var det en anbefaling allerede i CSS2-spesifikasjonen. @font-face må komme tilbake i CSS3 og bli støttet av samtlige av de store nettleserne.

9365203[/snapback]

Har du tenkt litt på hvordan det skulle ha blitt løst av hensyn til lisensiering av skrifttyper? Trenger du større fontutvalg til brødtekst, eller overskrifter?

Lenke til kommentar

Hva er enkleste, W3C-gyldige måte å lenke en hel div som inneholder andre diver på?

 

Noe slikt:

 

<a id="bottom" href="http://loathsome.us>
 <div id="copyright"></div>
</a>

 

eller

 

<a href="http://loathsome.us"><div id="bottom">
 <div id="copyright"></div>
</div></a>

 

Begge funker, men ingen validerer.

Lenke til kommentar

Lisensiering har ikke noe å gjøre med at CSS ikke skal støtte det. Lisensieringen hadde blitt webdesignerens ansvar, i tillegg til at utgiveren av fonten må gjøre reglene klare for webdesignerne. Men uansett, CSS burde støttet dette for lenge siden, og lisensieringen har ikke noe med støtten for de å gjøre.

 

Aller helst er det overskrifter jeg trenger fonter til :) Noen fonter som er extra light hadde gjort seg (vet om Century Gothic, men det finnes penere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...