Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var vel ikke helt seriøst ment:P

Jeg har ingen ting i mot Django, men har mine meninger om det. Ikke at jeg gidder og dra igang (enda) en diskusjon om dette.

7934081[/snapback]

Du henger på diskusjon.no utan å være villig til å dra i gang ein diskusjon? Tard.

Fortell no da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gruff er best! Lager enkelt og greit resultatet i en PNG-fil :) Støtter mange fine diagrammer ;)

test = Gruff::Pie.new
test.title = "Test"

test.data("A", 12)
test.data("B", 29)
test.data("C", 33)
test.data("D", 10)
test.data("E", 16)

test.write("graph.png")

graphwg6.png

EDIT: Spoiler, ja...

7934015[/snapback]

Skal du generere grafer som bilder, kan en like godt bruke libchart og PHP. :)

PHP
<?php

$chart = new PieChart();

$chart->addPoint(new Point("Mozilla Firefox (80)"80));

$chart->addPoint(new Point("Konqueror (75)"75));

$chart->addPoint(new Point("Other (50)"50));

$chart->setTitle("User agents for www.example.com");

$chart->render();

?>

sample3.png

:)

EDIT: Google Analytics bruker forresten ikke JS, men Flash for å generere grafene sine. :)

Endret av jorgis
Skrevet (endret)

Jørgen: Men da får du jo den stygge "Powered by Libcharts" der. :hm:

...også må eg ærleg innrømme at Judofyrs forslag var ein del penare. :p

Endret av Henrik Lied
Skrevet

Finnes det noen PHP-skript (evt. andre skript/API-er) som kan oversetter SVG filer til vanlig jpeg/gif/png?

Da kan man jo lage SVG bilder og vise en jpeg/gif/png-versjon av bildet til folk som bruker en nettleser som ikke støtter SVG.

Skrevet
Infoen er fortsatt ikke søkbar og utilgjengelig for folk som ikke surfer med bilder.

7934931[/snapback]

Infoen er fortsatt ikke forståelig før man også forklarer hva tallene betyr osv. Den eneste løsningen man har idag er å gjøre dette med tabeller, men det gjør det vanskelig å lage selve uten bruk av masse javascript. Skjønner ikke helt hvorfor W3C ikke snart tar å lager ett åpent XML-format for grafer. Gjerne hvor design og innhold er separert.

Skrevet
@enden: offtopic, men jobber du på A28 når du jobber med HW?

7932116[/snapback]

Nei, jeg har faktisk ikke vært der en gang :p Skal pelle meg ned en tur i løpet av uka.

Du veit kor du er :)

:dontgetit:
Skrevet
Trenger da vitterlig ikke forklaringen i SELVE grafen, kan fint være en caption  under som forklare de forskjellige aksene.

7935151[/snapback]

Og hva er det du syns er så galt med å bruke Guff da?

Skrevet (endret)

Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet.

Edit: Men InType imponerer meg allerede.. Dritenkelt å lage egne snippets, skal se om jeg ikke får oversatt Django bundelen for TextMate, så skal det nok bli fart i sakene ;)

Endret av Jesper Karsrud
Skrevet
Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man surfer uten bilder, vil man kun se beskrivelsen, og ikke den viktige infoen som ligger i diagramet.

7936878[/snapback]

Ok. Tenkte på grafer som automatisk laget i analyse-/statestikkprogrammer, ikke vanlige nettsider hvor grafene er faste og det faktisk er mulig å skrive en beskrivelse til hvert bilde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...