Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva synes dere om spam protection ved å ha et felt som man kaller CAPTCHA eller noe sån, også skjule den med css. HVis det da står noe i den er det spam :D

Enkle er ofte det beste!

9633814[/snapback]

Syns det er en bra løsning, men kanskje litt dumt for de som surfer uten css? Men om du ikke lager skjemaer til norge.no så går sikkert det greit :p

Skrevet
Hva synes dere om spam protection ved å ha et felt som man kaller CAPTCHA eller noe sån, også skjule den med css. HVis det da står noe i den er det spam :D

Enkle er ofte det beste!

9633814[/snapback]

Syns det er en bra løsning, men kanskje litt dumt for de som surfer uten css? Men om du ikke lager skjemaer til norge.no så går sikkert det greit :p

9634050[/snapback]

Gir jo bare en label som sier:

"Ikke fyll ut dette feltet" eller noe sånt :p

Er vel også bedre å kalle feltet mail eller noe, noe som man somregel må fylle ut.

Skrevet

Et skjult felt fungerer greit dersom hensikten er å bruke et bakenforliggende spamfilter. Men i det tilfellet kan man også validere skjemaet på om det finnes f.eks. linker i felt som ikke skal ha det.

Samtidig hjelper ikke en slik løsning mot belastningen av "skikkelige" angrep, eller når skjema som også lagrer data i basen skal lages. Da er det Capthca eller tilsvarende som er nødvendig.

Ja jeg har dessverre egen erfaring.

Skrevet

Spør et spørsmål:

Er lava varmt, kaldt eller grønt?

[input type=text]

Sjekk så etter hva som ble skrevet inn. Marginer for feil, ja, men ikke marginer for spam.

Skrevet
Sweet skjerm Ole Martin. Ikke like sweet som min 24", men så elsker jeg den også, da :p Sikkert noe av de samme panelene uansett, så det ikke har så mye å si ;)

9634532[/snapback]

I tester så har skjermen min slått din, så det så :)

Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om din nye skjerm slo min ett år gamle Dell-skjerm, igrunn. Og jeg er fornøyd med kjøpet mitt, og innlegget mitt oppi her der jeg først kommenterte skjermen din var ment som en spøk, fordi jeg kanskje ble litt misunnelig :)

Skrevet (endret)

Hei!

Forsøker å lage en mockup, og holder på med logo. Har nå holdt på i flere dager og "malt meg inn i et hjørne" - kreativt sett. Noen som kan komme med litt input, evt gode fora hvor jeg kan få input?

bicker

IN BRIEF: To argue back and forth over something unimportant.

Idéen var da at "figurene" er sinte "smileys" i en diskusjon, men er usikker på om det faller igjennom - uten forklaring.

EDIT: uh.. png.. svart bakgrunn er egentlig hvit EDIT2: i orden

post-5309-1191521534_thumb.jpg

post-5309-1191521545_thumb.jpg

post-5309-1191521556_thumb.jpg

post-5309-1191521608_thumb.jpg

Endret av meastp
Skrevet

@Meastp:

Den nederst til høyre synes jeg har et godt symbol. Virkelig "kjefting" om uvesentligheter. Men fargen kunne vært mer agressiv.

Men skrifttypen var ikke rett. Synes rundheten i symbol kunne gjøre Cocon Bold til en egnet font. Også litt opp med symbolstørrelse, og ned med fontstørrelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...