Gå til innhold

Air-batteri dyrest i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget er nok at en Mac Air ikke er rettet for fjortiser som mekker sine egne spillmaskiner. At det er en dyr laptop i forhold til en generisk fjøl fra f.eks. Dell er kanskje viktige for folk her, det bryr ikke Apple seg om. Deres målgruppe har penger til å betale for denne maskinen.

 

Personlig liker jeg Air. Den er så liten at jeg vil vurdere den som ny laptop. Jeg har gitt opp "slepbare" maskiner som kan fyre opp nyere spill fordi jeg gidder aldri å ta dem med noe sted. Mye mulig det ikke blir Thinkpad neste gang.

 

Du er en fjomp. poenget er at apple tar seg betalt 1200 kr for en jobb som disimiliss kunne gjort på 3 minutter. at du prøver så godt du kan å forsvare det (elendig forsøk btw) er et fint eksempel på hvor hjernevasket denne sekten er blitt.

Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep. Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

Det eneste som minner om sekt her er den du er med i.. skjønner godt du har problemer med å rekrutere medlemmer med så dårlige argumenter.

Lenke til kommentar
Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep.

Enig.

 

Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

750 kr. Og jeg kan til og med bytte det selv - når jeg trenger. Dessuten er PC-en billigere, lettere, flere valgmuligheter, vga og til og med noen usb-porter. Nevnte jeg at det kan være greit med et reservebatteri etter 5 timer? Dessuten er det greit med innebygget 3G om man vil ha det.

 

Det eneste som minner om sekt her er den du er med i.. skjønner godt du har problemer med å rekrutere medlemmer med så dårlige argumenter.

 

Denne sekten skal jeg ikke uttale meg om ;)

 

Forøvrig, er det virkelig noen som er overrasket over at Apple gjør det slik?

 

Edit: Oups, de hadde vist et batteri til 600 kr også - my mistake.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

jeg er sikker på at det er slik at når vi vanlig folk snakker om en pc så tror de fleste mac entusiaster at vi snakker om en datamaskin som kjøre windows. de ønsker å skille seg ut fra det.

 

det er forresten slik i dag at nesten en hver boks med noen valg på ( enten det er en kalkulator eller det er en vake maskin) er en pc på en eller annen måte.

 

når jeg snakker om en pc med f.eks windows burde maskansje kalle det for en vanlig pc i stedet

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep.

Enig.

 

Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

750 kr. Og jeg kan til og med bytte det selv - når jeg trenger. Dessuten er PC-en billigere, lettere, flere valgmuligheter, vga og til og med noen usb-porter. Nevnte jeg at det kan være greit med et reservebatteri etter 5 timer? Dessuten er det greit med innebygget 3G om man vil ha det.

Batteri til Dell sin XPS 1330 som vel er den Dell maskinen som kan sammenlignes med Air maskinen trenger i følge Dell sine egne sider et 6 cells batteri for å få akseptabel batterilevetid.

Dette batteriet koster 1061 kr

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...p;sku=451-10473

 

Jeg er helt enig i at det er mange drawbacks med Mac Book Air... men at dette med at batteriet er dyrt er jo regelrett feil.

 

Her er en fin sammenligning med en del andre maskiner:

http://gizmodo.com/345574/is-macbook-air-w...aptops-face-off

Lenke til kommentar
jeg er sikker på at det er slik at når vi vanlig folk snakker om en pc så tror de fleste mac entusiaster at vi snakker om en datamaskin som kjøre windows. de ønsker å skille seg ut fra det.

 

det er forresten slik i dag at nesten en hver boks med noen valg på ( enten det er en kalkulator eller det er en vake maskin) er en pc på en eller annen måte.

 

når jeg snakker om en pc med f.eks windows burde maskansje kalle det for en vanlig pc i stedet

 

vel en kunne kanskje kalle det en wintel (windows, intel) men det blir ikke helt korrekt det heller...

 

mest korrekte er vel kanskje winx86...

Lenke til kommentar
Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep. Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

Det eneste som minner om sekt her er den du er med i.. skjønner godt du har problemer med å rekrutere medlemmer med så dårlige argumenter.

Han har allerede unnskyldt seg: det er ikke noe poeng i å dra det opp igjen. I tillegg kan jeg ikke akkurat se at du holder et så mye høyere nivå enn ham.

 

jeg er sikker på at det er slik at når vi vanlig folk snakker om en pc så tror de fleste mac entusiaster at vi snakker om en datamaskin som kjøre windows. de ønsker å skille seg ut fra det.

 

det er forresten slik i dag at nesten en hver boks med noen valg på ( enten det er en kalkulator eller det er en vake maskin) er en pc på en eller annen måte.

 

når jeg snakker om en pc med f.eks windows burde maskansje kalle det for en vanlig pc i stedet

 

vel en kunne kanskje kalle det en wintel (windows, intel) men det blir ikke helt korrekt det heller...

 

mest korrekte er vel kanskje winx86...

Personlig betyr PC IBM-kompatibel datamaskin. Datamaskinen i vaskemaskinen er noe så enkelt som en datamaskin for meg. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det noen her inne som kommer til å kjøpe en mac for billige batteribytter og gode serviceavtaler da ?

Burde da ikke komme som noen overaskelse på noen at apple tar seg godt betalt for slikt.

Lenke til kommentar
Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep. Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

Det eneste som minner om sekt her er den du er med i.. skjønner godt du har problemer med å rekrutere medlemmer med så dårlige argumenter.

 

Takk for at du synker til samme nivå, det blir ensomt her nede av og til :)

Lenke til kommentar
Batteri til Dell sin XPS 1330 som vel er den Dell maskinen som kan sammenlignes med Air maskinen trenger i følge Dell sine egne sider et 6 cells batteri for å få akseptabel batterilevetid.

Dette batteriet koster 1061 kr

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...p;sku=451-10473

 

Jeg er helt enig i at det er mange drawbacks med Mac Book Air... men at dette med at batteriet er dyrt er jo regelrett feil.

 

Her er en fin sammenligning med en del andre maskiner:

http://gizmodo.com/345574/is-macbook-air-w...aptops-face-off

 

Du spurte hva batteriet til min ultraportable fra Dell kostet. Jeg svarte. Det koster 750 kr for 6 cellers. Nå skal du plutselig begynne å bestemme hvilken ultraportabel jeg har? ;)

Lenke til kommentar
DU er kalr over at air ikke er en særlig liten laptop i det hele tatt? Det finnes en mengde modeller som er mindre og lettere.

Nei, det er jeg ikke "kalr" over(sorry, det er tidlig, jeg er trøtt :p). "Mindre" er relativt. Jeg får angst og pustevansker når en ultra-portabel begrenser seg på de vertikale målene(altså bredde/dybde), som igjen resulterer i mindre skjerm og tastatur. Jeg har ikke lyst på en PDA, men en laptop med lite volum, stor flate og liten vekt. Jeg har nesten aldri behov for et optisk drev, ei heller ikke USB-porter. Denne nye X300 Thinkpad ser lovende ut, men jeg vil prøve en Air først.

Endret av TiaZzz
Lenke til kommentar
Det er sånne som deg som ødelegger ellers ganske bra forum på nettet! Usakelige og usmakelige kommentarer og personangrep. Prisen er inkludert batteri og batteriskifte, noe som gjør prisen billigere enn mange av batteriene til konkurrentene! Gå inn på Dell sine sider og finn et batteri til en av deres ultraportable.. ikke så billig nei!

 

Det eneste som minner om sekt her er den du er med i.. skjønner godt du har problemer med å rekrutere medlemmer med så dårlige argumenter.

Han har allerede unnskyldt seg: det er ikke noe poeng i å dra det opp igjen. I tillegg kan jeg ikke akkurat se at du holder et så mye høyere nivå enn ham.

 

jeg er sikker på at det er slik at når vi vanlig folk snakker om en pc så tror de fleste mac entusiaster at vi snakker om en datamaskin som kjøre windows. de ønsker å skille seg ut fra det.

 

det er forresten slik i dag at nesten en hver boks med noen valg på ( enten det er en kalkulator eller det er en vake maskin) er en pc på en eller annen måte.

 

når jeg snakker om en pc med f.eks windows burde maskansje kalle det for en vanlig pc i stedet

 

vel en kunne kanskje kalle det en wintel (windows, intel) men det blir ikke helt korrekt det heller...

 

mest korrekte er vel kanskje winx86...

Personlig betyr PC IBM-kompatibel datamaskin. Datamaskinen i vaskemaskinen er noe så enkelt som en datamaskin for meg.

 

det er nå slik at mange kaller det for pc enten den er personlig eller ikke.

slikt sett så er det rett å kalle datamaskinen i vaskemaskinen for "datamaskine i vaskemaskinnen" og ikke "pcen i vaskemaskinen".

 

har jeg opfattet det feil at aple skal være brukervenlig ?

mac brukere mener at deres os er så mye bedre en windows .

 

så er det bare os-et så er brukervenlig ,mens Apple selv er nærmest bruker fiendlig ?

en sak er prisende på produkten men det jeg har hørt så er sevicen ganske variabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...