Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

for lite utbetalt lønn. hjelp?


turbonissen

Anbefalte innlegg

Hei

Min samboer jobbet før jul en del gjennom Adecco.

Hun hadde frikort og skal derfor ikke ha blitt trukket noe skatt.

Problemet er at Adecco har rota bort frikortet hennes. Dette har de selv innrømmet.

Derfor ble hun trukket 50% på desember lønna.

I nå snart 14 dager har vi ringt og mailet uten å få svar på hva som har skjedd.

De de forteller oss er "Jeg må bare få beklage at dette har oppstått, men det er dessverre het umulig å få rettet opp dette da dette hørte til fjoråret og regnskapet er avsluttet"

 

Det må da være mulig for Adecco å hjelpe oss med dette. Vi har jo regninger til forfall for langt tilbake pga dette.

Hvilke krav har vi når arbeidsgiver gjør en sånn stor feil og så forteller oss at de ikke kan hjelpe oss med å rette opp sin feil.

 

Hvis noen kan hjelpe oss med svar på dette, blir jeg svært takknemmelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis de har rotet det bort er det deres (adecco) skyld, men de har ikke pengene deres. dem er det staten som har, og dere får dem igjen sånn i slutten av juni engang.

hvis samboeren din fortsatt jobber for adecco bør de jo kunne klare å hjelpe dere ved f.eks forskudd på lønna fram til dere får igjen pengene av staten. hvis hun ikke lengere jobber hos adecco, tror jeg nok det blir vanskelig for dem å hjelpe dere

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Jeg jobbet for Adecco for 3 år siden og fikk, gjennom dem, jobb på et av de største lagerne på Østlandet. Sluttet etter et par måneder og det tok dem 3 måneder før de fikk utbetalt lønna mi.

 

Det de oppga som grunn var at de ikke hadde oversikt over når jeg hadde jobbet. Jeg sa til dem at det kunne de sjekke på arbeidsplassen min, fordi jeg hadde stemplet inn og ut hver eneste arbeidsdag. Det gikk visst fortsatt ikke.

 

Så ble jeg til slutt drittlei. Jeg ville ha pengene mine. Jeg dro ut til den gamle arbeidsplassen min, snakket med teamlederen min og spurte om han kunne skrive ut arbeidslista mi. Det tok meg 3 minutter å få tak i noe som Adecco hadde brukt 3 måneder på å få til.

 

 

Beklager eventuelle skrivefeil, jeg har døgna.

Endret av Waka-Jawaka
Lenke til kommentar

Når jeg startet som lærling, var jeg ganske treig med å levere skattekort, som da utartet seg i at jeg betalte 50% skatt. Det endte opp med at folkene på lønningskontoret sendte resten av pengene jeg skulle hatt neste utbetalingsdag.

Det var jo også min feil da, men gjorde også det samme over nyttår (forrige), og da fikk jeg også resten av pengene på konto...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...