Gå til innhold

Hva er kritisk tempratur på prosessor?


nextri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

T-bird 1400 er den varmeste av samtlige prosessorer fra AMD. Med snart to års erfaring med en slik en selv, kan du trygt kjøre opp til 75 grader uten at den får problemer. Over den grensa han den tendens til å bli ustabil, men noen skade påfører du den dog ikke. Maximum operating temperature gitt av AMD er på 80-tallet et sted.

Lenke til kommentar
amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt.

 

min var bestandig mellom 95 - 105 grader... helt til vifta gikk.

3

 

--------------------------------------------------------------------------------------

Hei

 

Kokte du poteter på den da? :D

 

Tror prosessoren hadde eksplodert dersom temperaturen hadde vært så høy:)

 

 

mvh Fil

Lenke til kommentar

Tåler ikke mye mer enn 90grader :D på MSI KT3-Ultra...

Min XP2000+ lever fortsatt men har en stor mørk ring rundt kjerna fordi vifta stoppa og pc'n låste seg når tempen nådde 90grader.

Lukter fortsatt svidd av den og har blitt mye varmere i det siste... steget fra 45-50grader idle til 65grader idle uansett viftehastighet :cry:

Lenke til kommentar
tror det mist silent twin du har kjøpt deg. kritisk temperatur er vel når den begynner å kommer opp i 70 grader. amd prosserer skal tåle 90 grader før de stryker med har jeg hørt. har du hatt på kjøle pasta?

 

Det er ikek bare Mist Silent Twin som leveres med to vifter (har sett en med tre også). F.eks. Coolink Twin Breeze:

 

http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#ctwinbreeze

 

Jeg antar at "nextri" hadde vist det hvis det var en Mist Silent Twin, man kjøper vel ikek en kjøler til 395,- hvis man ikke er så nøye på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...