pflarsen Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Er helt fersk når det gjelder HTML-koder, men prøver å lage min egen hjemmeside. Jeg har kommet opp i et problem når det gjelder tabeller. Jeg bruker <h1> i tabellhodet og <h5> i resten av tabellen. Avstanden jeg får fra tabellhodet og ned til den andre teksten blir for stor (ca. 2 blanklinjer). Hvilken kode bruker jeg for å redusere luften mellom tabellhodet og den andre teksten. Fint om noen kunne gi meg et svar?
Demantios Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Tipper høy margin eller padding på enten h1 eller h5
Drømmemannen Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 (endret) Bruk div-elementer i steden for tabell og ta en titt på denne: http://www.hotdesign.com/seybold/ Med mindre jeg misforstod, da... Endret 23. januar 2008 av Drømmemannen
BlueEAGLE Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil anbefale at du bruker <th> og <td> og binder css mot disse. På den måten så kan du endre stilen på alle tabelloppføringene ved å endre stilsettet. Når det er sagt så er ikke tabeller bestandig det beste når man skal lage layout. Dette er blandt annet fordi det er vanskelig å skille innhold fra design. Jeg anbefaler at du leser om css og hvordan dette brukes sammen med html. Best å lære "god praksis" fra starten av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå