Seian Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Har i det siste fått øyene opp for en håndfull skjulte juveler, nemlig Hitman-serien. Dette har pågått i en måned snart, og kjenner meg sulten på nye spill innenfor denne sjangeren da jeg har gjennomført alle oppdragene x antall ganger. Det jeg er ute etter er denne typen spill som baserer seg på å snike seg rundt, knerte noen nøkkelpersoner og den slags. Har prøvd å googlet meg frem, men dessverre er ikke denne sjangeren så bred at det finnes topp 10-lister av stealth-FPS-spill. Derfor tenkte jeg det kanskje fantes noen spill-guruer her inne . Kort oppsummert av hva jeg er ute etter: Snike seg rundt, gjerne i vår tidsalder, gjerne litt organisert. Har dere spilt Hitman, så vet dere godt hva jeg er ute etter. Blant mine google-resultater, så jeg noen nevne Battlefield som stealth-FPS med hovedvekt på snikskyter-klassen, men dette er da uaktuelt. Endret 22. januar 2008 av Seian
iNeo Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Har du spilt alle hitman spillene? Splinter Cell? Sniper Elite?
Bata Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Det er jo TPS da. Third person shooter. Ellers kan du vel teste ut Splinter cell serien, selv om denne er veldig sci-fi av seg på tross av at det skejr i "vårt tidsrom".
Akidon Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Vet ikke om noen spill som gir samme følelsen som hitman spillene. Det eneste må vere opdragene jeg fikk i Dark Broderhood i oblivion. Viss man spiller som assasin blir det litt det samme. Kan jo forsåvidt bruke stealth skillsene i resten av spillet også.
Seian Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 (endret) Har du spilt alle hitman spillene? Splinter Cell? Sniper Elite? Alle Hitman-spillene er rundet, ja . Splinter Cell er jeg også ferdig med, så da gjenstod det bare Sniper Elite igjen. Notert! Det er jo TPS da. Third person shooter. Ellers kan du vel teste ut Splinter cell serien, selv om denne er veldig sci-fi av seg på tross av at det skejr i "vårt tidsrom". Sant, så sant, men på Blood Money er det mulig å spille det i første-person, men til gjengjeld så ser det ganske spinkelt ut. Armen og våpenet ser like taslat ut som de i Goldeneye til N64. Vet ikke om noen spill som gir samme følelsen som hitman spillene. Det eneste må vere opdragene jeg fikk i Dark Broderhood i oblivion. Viss man spiller som assasin blir det litt det samme. Kan jo forsåvidt bruke stealth skillsene i resten av spillet også. Stemmer nokså bra det, men det er også utprøvd Men du er på rett spor i hvertfall. Endret 22. januar 2008 av Seian
Akidon Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Er jo altids Thief da. Har aldri spillt det, men det skal vere ganske sneaky. Skulle egentlig ønske det var ett helt spill med Dark Brooderhood. Var absolut den beste delen av Oblivion. Endret 22. januar 2008 av Akidon
RyanLennox Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 I tillegg til ovennevnte, kan jeg anbefale "Second Sight". Dette er TPS men du kan også veksle til FPS. Ellers er sniking ikke så veldig lett å gjennomføre bra i rene FPS spill. Et spill fra vår tidsalder som i alle fall gjør et godt forsøk er "Soldier of Fortune II". Men her må du også regne med mye skyting. Hvis du går utenfor vår tidsalder finner du mange gode alternativer. Fra fortiden har du f.eks. Thief og Assassins Creed. Fra "framtiden" har du Chronicles of Riddick. Fra andre verdenskrig har du Death of Spies. Noen snikespill fra vår tid som ikke er så bra er Alias, Gorky Zero 1 & 2, Infernal (som jeg synes er bra, men som ikke har fått topp-kritikker) og Stolen
Seian Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 (endret) Er jo altids Thief da. Har aldri spillt det, men det skal vere ganske sneaky. Skulle egentlig ønske det var ett helt spill med Dark Brooderhood. Var absolut den beste delen av Oblivion. Da var også Thief oppført. Så litt på det, og det så ganske kurant ut . Kan også si meg enig i det du sier der. Likte selv Dark Brotherhood mye bedre enn de andre. I tillegg til ovennevnte, kan jeg anbefale "Second Sight". Dette er TPS men du kan også veksle til FPS. Ellers er sniking ikke så veldig lett å gjennomføre bra i rene FPS spill. Et spill fra vår tidsalder som i alle fall gjør et godt forsøk er "Soldier of Fortune II". Men her må du også regne med mye skyting. Hvis du går utenfor vår tidsalder finner du mange gode alternativer. Fra fortiden har du f.eks. Thief og Assassins Creed. Fra "framtiden" har du Chronicles of Riddick. Fra andre verdenskrig har du Death of Spies. Noen snikespill fra vår tid som ikke er så bra er Alias, Gorky Zero 1 & 2, Infernal (som jeg synes er bra, men som ikke har fått topp-kritikker) og Stolen Ohoi, her var det mange titler. Takk! Skal sjekke ut hver og en av dem for å se om det er noe snasent blant dem. Kanskje jeg uttrykte meg feil tidligere, men det var ikke akkurat bare FPS jeg var ute etter. Det går likeså greit med tredje-person og . Med forbehold om glemte kameravinkler, så kan jeg trygt si så lenge det ikke er strategi, så berger jeg. Endret 22. januar 2008 av Seian
Bata Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Så må man nevne Commandos spillene, alle sammen.
Dvil Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Tenchu Z er verdt å sjekke tross dårlige anmeldelser.Har det på xbox 360.
Smooth Ceiling Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Vet jeg sikkert høres ut som hakk i plata, men: Deus Ex. Får ikke til å kopiere URLer akkurat nå, men gå til Playx.no og søk etter det. De har få eks. igjen for bare 59,-. Det er et herlig snikespill, selv om det er gammelt!
Bata Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Vet jeg sikkert høres ut som hakk i plata, men: Deus Ex. Får ikke til å kopiere URLer akkurat nå, men gå til Playx.no og søk etter det. De har få eks. igjen for bare 59,-. Det er et herlig snikespill, selv om det er gammelt! Det er heeerlig på alle måter, ikke bare som snikespill!
RyanLennox Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Vet jeg sikkert høres ut som hakk i plata, men: Deus Ex. Får ikke til å kopiere URLer akkurat nå, men gå til Playx.no og søk etter det. De har få eks. igjen for bare 59,-. Det er et herlig snikespill, selv om det er gammelt! Det er heeerlig på alle måter, ikke bare som snikespill! For mye styr etter min mening. Man må ta så mange valg, men rett skal være rett, det er en FPS som til en viss grad får til dette med sniking. I de fleste andre FPS snikespill, er det min erfaring at du må gjerne snike, men du ender opp med å knerte hele bølingen likevel
Seian Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 (endret) Så må man nevne Commandos spillene, alle sammen. Commandos, er ikke det sett ovenfra, slik som strategi-spill? Isåfall er ikke Commandos noe av interesse, dessverre. Vet jeg sikkert høres ut som hakk i plata, men: Deus Ex. Får ikke til å kopiere URLer akkurat nå, men gå til Playx.no og søk etter det. De har få eks. igjen for bare 59,-. Det er et herlig snikespill, selv om det er gammelt! Deus Ex. Har mine inntrykk fra demoen jeg prøvde i en tid tilbake at det er mersom gå helt rabiat med maskingevær . Nå som jeg er klar over at Thief likner det jeg er på leting etter, så fant jeg også en annen tråd som kunne være av interesse hos likesinnede. Endret 22. januar 2008 av Seian
JRL Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Så må man nevne Commandos spillene, alle sammen. Commandos, er ikke det sett ovenfra, slik som strategi-spill? Isåfall er ikke Commandos noe av interesse, dessverre. Vet jeg sikkert høres ut som hakk i plata, men: Deus Ex. Får ikke til å kopiere URLer akkurat nå, men gå til Playx.no og søk etter det. De har få eks. igjen for bare 59,-. Det er et herlig snikespill, selv om det er gammelt! Deus Ex. Har mine inntrykk fra demoen jeg prøvde i en tid tilbake at det er mersom gå helt rabiat med maskingevær . Nå som jeg er klar over at Thief likner det jeg er på leting etter, så fant jeg også en annen tråd som kunne være av interesse hos likesinnede. å gå rabiat med maskingevær er en metode å gjøre oppdraget på i deus ex. men du kan gjøre det på flere forskjelige måter da du har veldig mange karakter valg og du kan velge hvordan du vil gå frem mot et oppdrag. nesten alle oppdrag har flere "innganger" som passer til forskjellige spille stiler. Endret 22. januar 2008 av JRL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå