Gå til innhold

Nå er jeg redd. Går det mot fattigdom i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdens markedet er vel aldri helt stabilt, men det flater seg ut når børsene i USA klarer å komme seg på bena igjen. Har mine tvil om at noen i norge kommer til å lide stor nød, i alle fall ikke med de oljeprisen vi er oppe i nå. Er vel egentlig bare å vente på at USA skal stable seg litt på beina igjen, så blir vel det meste tilbake til normalen.

 

Edit: Tok litt feil av hva som ble ment, vi klarer da vel fint 40% skatt. Heller det enn enda verre med skole og eldreomsorg.

Endret av agito
Lenke til kommentar

Jeg har pengene mine syltet nede i bankkonto, og unngått å kjøpe gjelda til uteliggere i USA. Riktignok er huset belånt, men til og med der tok jeg høyde for at renta kom til å gå opp. Det humper og går med andre ord i samme tralten for meg, selv om aksjespekulantene hopper ut vinduene. Så fattigdom? Nei. Og heller ikke rikdom, med mindre kupongen skulle gå inn snart :)

Lenke til kommentar
Det humper og går med andre ord i samme tralten for meg, selv om aksjespekulantene hopper ut vinduene. Så fattigdom?

Bare så synd at det ikke finnes så veldig mange "hoppe-egnede" kontorbygg her i landet. Blir liksom ikke like "schwung" over det når man hopper ut fra 1-2. etasje. :)

Lenke til kommentar

Vi snakker KRAKK! Dette er KRISE! Jeg ber en stille bønn. :(

 

http://nrk.no/

 

Det sjette største krakket (sålangt). Det vil si at det har vært fem krakk som er større. Bekymret? Neida. Økonmien har godt av å kjøle seg litt ned. Tror det er mange som taper litt penger. Tror ikke det er magne som taper alt.

 

Jeg forstår meg ikke på økonomi, men er det slik at alt jeg har i banken nå har mistet verdi med over 20%?

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
Vi snakker KRAKK! Dette er KRISE! Jeg ber en stille bønn. :(

 

<a href="http://nrk.no/" target="_blank">http://nrk.no/</a>

 

Det sjette største krakket (sålangt). Det vil si at det har vært fem krakk som er større. Bekymret? Neida. Økonmien har godt av å kjøle seg litt ned. Tror det er mange som taper litt penger. Tror ikke det er magne som taper alt.

 

Jeg forstår meg ikke på økonomi, men er det slik at alt jeg har i banken nå har mistet verdi med over 20%?

Nei langt i fra. Men har du penger i aksjer eller i fond er det stor sjangs for at de har gått ned i verdi. Men tapet blir ikke realisert før du evt selger.

Lenke til kommentar
Vi snakker KRAKK! Dette er KRISE! Jeg ber en stille bønn. :( [...]

Jeg forstår meg ikke på økonomi[...]

Hvis jeg var deg ville jeg slutte å bekymre meg. Det er ikke vits å bekymre seg før krisen er et faktum. Og det er lenge igjen (og et spørsmål om definisjon av "krise"). :)

 

 

Dessuten: Hvis alle TROR vi går mot dårligere tider, så kan du banne på at at det blir dårlige tider. ;)

Lenke til kommentar
Vi snakker KRAKK! Dette er KRISE! Jeg ber en stille bønn. :(

 

Jeg forstår meg ikke på økonomi, men er det slik at alt jeg har i banken nå har mistet verdi med over 20%?

 

Det er vel KRISE for de som har satset alle sparepengene sine på aksjer (og kjøper aksjer når kursene er høyest og selger dem igjen når kursen har nådd rock bottom). Dessuten skal vi jo ha stor sympati for overklassen; for som Cornelis Vreeswijk sa; det er de som alltid drar de tyngste lassene :p Så det er vel i så måte full krise og tid for panikk. Jeg har enda ikke varmekabler i oppkjørselen og gåselever til middag hver dag, så jeg avventer panikken til jeg har det. Men så forventer jeg også at avisene kaller det krise om et par av millionene mine (teoretisk sett) skulle blitt borte i et krakk hehe. Det kunne jo hende jeg måtte utsette kjøp av enda en yatch. KRISE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...