Gå til innhold

Bilforsterker til innendørsbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du skal bruke bilforsterker inne, så er det enkleste å få tak i en bilbatteri lader? Men den må jo kunne spy litt strøm..

 

 

du klarer deg med en middels til liten lader dersom du setter opp et batteri mellom. blir samme prinsipp som en kondensator, klarer å levere mye strøm i korte perioder hvis primærforsyningen ikke holder.

Lenke til kommentar
hvis du skal bruke bilforsterker inne, så er det enkleste å få tak i en bilbatteri lader? Men den må jo kunne spy litt strøm..

 

 

du klarer deg med en middels til liten lader dersom du setter opp et batteri mellom. blir samme prinsipp som en kondensator, klarer å levere mye strøm i korte perioder hvis primærforsyningen ikke holder.

 

Ja, er enig i det. Men jeg ville heller kjøpt meg en hus forsterker.

Lenke til kommentar

Dette temaet har vært oppe før, og da har man kommet fram til at det lønner seg egentlig ikke. Det du trenger av utstyr for å drive forsterkeren, gjør at det koster så mye at du likeggreit kan kjøpe en hifi forsterker.

 

En annen ting også, det er som regel en god grunn til at ting er billige, "skrytewatt" er vel enda mer utbredt innen bilstereo enn i hifi.

Lenke til kommentar

PC-strømforsyninger klarer heller ikke de store strømpulsene som forsterkere ofte trekker. Da må man til med kondensatorbanker i tillegg. Strømforsyniger med vanlige trafoer (ringkjerne f.eks.) har en gitt max-effekt samt mulighet til å gi MYE strøm i kortere perioder/pulser. Ser du inni en noenlunde god HIFI-forsterker så vil du ofte se at strømforsyninga inneholder en diger, tung trafo.

Lenke til kommentar
Da dropper jeg tanken med bilforsterker.

Blir denne for liten til å drive en kasse med 2x12"?

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...20&cart_id=

 

Og har aktive delefilter samme egenskapen?

Den forsterkeren vil gi lyd men den vil neppe være nok for å få full guffe ut av 12-tommerne. Jeg har hatt akkurat den forsterkeren selv. Nå har jeg den største av de (DSW-400) og selv den er ikke så heftig som man får inntrykk av på web-sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...