Gå til innhold

Endringer i kjøre-og-hviletidsbestemmelsene?


BECMST

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Renovasjon (søppelbiler) er også fritatt.

Og de som driver med selvtransport (transport av egne varer) er vel også fritatt.

Men de går vel under den 100km regelen?

 

Jeg får førerkort kl. C i Mars, og trenger selv jobb da, men å finne noen plass er helt umulig :(

 

(Så er det noen som har tips om noe arbeidsplass rundt Karmøy / Haugesunds området, så jatakk til alle tips)

Lenke til kommentar
Renovasjon (søppelbiler) er også fritatt.

Og de som driver med selvtransport (transport av egne varer) er vel også fritatt.

Men de går vel under den 100km regelen?

 

Jeg får førerkort kl. C i Mars, og trenger selv jobb da, men å finne noen plass er helt umulig :(

 

(Så er det noen som har tips om noe arbeidsplass rundt Karmøy / Haugesunds området, så jatakk til alle tips)

 

Når det gjelder renovasjon, så er det KUN biler som går i fast rute, med komprimator som er fritatt!

 

Ved transport av egne varer, gjelder kjøre og hviletidsbestemmelsene.

100 km regelen er det kun brøytebiler, bergingsbiler etc. som kan bruke tror jeg.

Lenke til kommentar
Renovasjon (søppelbiler) er også fritatt.

Og de som driver med selvtransport (transport av egne varer) er vel også fritatt.

Men de går vel under den 100km regelen?

 

Jeg får førerkort kl. C i Mars, og trenger selv jobb da, men å finne noen plass er helt umulig :(

 

(Så er det noen som har tips om noe arbeidsplass rundt Karmøy / Haugesunds området, så jatakk til alle tips)

Transport bransjen generelt skriker etter folk over hele landet. Men når du først er i gang vil jeg anbefale deg å ta E samtidig. Da er arbeidsmulighetene mye større.

Lenke til kommentar
Posten er underlagt kjøre og hviletidsbestemmelsene nå. Er vel melkebiler, bergingsbiler (omkretes 100km) osv som ikke er underlagt ennå. Melkebilene blir underlagt fra våren.

Melkebilene ble underlagt fra 1. august 2007, men har fått utsettelse til 1. august 2008. Så får en jo se hva som skjer etter det..

Lenke til kommentar
Renovasjon (søppelbiler) er også fritatt.

Og de som driver med selvtransport (transport av egne varer) er vel også fritatt.

Men de går vel under den 100km regelen?

 

Jeg får førerkort kl. C i Mars, og trenger selv jobb da, men å finne noen plass er helt umulig :(

 

(Så er det noen som har tips om noe arbeidsplass rundt Karmøy / Haugesunds området, så jatakk til alle tips)

Transport bransjen generelt skriker etter folk over hele landet. Men når du først er i gang vil jeg anbefale deg å ta E samtidig. Da er arbeidsmulighetene mye større.

 

Alle skriker etter folk.

Jeg har fått veldig mange kjempegode jobbtilbud (alt ifra lokal distrubisjonskjøring til langkjøring fra småvarer til biltransport).

Men hvor langt kommer jeg med det når jeg ikke får lov til å kjøre av vår kjære stat?

Finnes det virkelig ingen som helst mulighet for meg å få kjøre biler med kjøre&hviletid før jeg er 21?

 

 

Blir litt mye offtopic dette, så er det noen som har noe i mot det, så si ifra, så skal jeg heller lage et nytt emne.

Lenke til kommentar

Lokal distribusjon innenfor en radius av 50 km fra bilens hjem-sted, er fritatt fra reglene, å kan kjøres når man er 18. Jeg la ut en CV på finn.no, å nå ringer det flere arbeidsgivere i uka, å vil ha meg til å kjøre i de store feriene. Er massevis av firmaer som driver lokal distribusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...