Gå til innhold

VIKTIG (!) info for dere med Vista og Nero7 !


Anbefalte innlegg

Etter å a snakket med support, og faktisk snakket med en person som hadde skikkelig peiling faktisk på Vista, så sa han at det var ingen (!) tvil om at problemene jeg har med pcen skyldes Nero7 som ble levert med denne maskinen. Enda jeg har oppgradert Nero7, kjørt Vista cd`en på Repair osv.

 

Mine problemer var at

-Autokjør av cd/dvd/minnebrikker o.l forsvant og fant aldri løsning på det!

-Programmer ville ikke starte opp, både originale som var levert med maskinen, og prog jeg selv har installert.

-Programmer sluttet plutselig å fungere midt i et arbeid, og ble lukket.

Med mere...

 

Altså har dere Nero7, så avinstaller det, det vil ikke være noe forandring på dette når ServicePack kommer, det er Nero som lager tullet, ikke Vista!

 

Håper jeg kan hjelpe noen ved å skrive dette...?

 

Håper på tilbakemeldinger..

 

I mellomtiden lurer jeg på hva dere bruker av freeware brennerprog som er mest mulig lik Nero? Jeg bruker Nero kun til å brenne Cd`er, Mp3 cd`er med.

-Av og til Dvd prospekter, men det er jo fordi converterings programmet som skulle laget Dvd`en plutselig sluttet å virke, som ijen er Nero sin feil :s Ironisk...

 

Mvh

Nasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg fikk problemer med min bærbare pc da jeg studerte i Indonesia.

Plutselig en dag så ville ikke usb-portene og dvd-rom'en virke!

Når jeg går inn på min datamaskin så er alle eksterne stasjoner merket med et rødt kryss!

Og det er ikke mulig å få tilgang til de. Har hatt PC-en på sjekk fordi strømkilden

der jeg studerte var en ustabil generator som tok knekken på en del andre bærbare PC-er.

Men har fått igjen PC-en nå og fikk beskjed om at det var programvare som var problemet...

Da jeg så denne topic'en så tenkte jeg kanskje at det er det om er problemet, men

problemene mine kom bare plutselig. Var flere måneder etter at jeg hadde innstallert

Nero 7 :ermm:

Lenke til kommentar

Det er ikke Nero som gjør at autokjør ikke fungerer. Har selv Nero 7 og ting har fungert fint i et halvt år.

 

Et godt alternativ til Nero er CD Burner XP:

http://cdburnerxp.se

 

At programmer lukkes uten grunn kan komme av mange forskjellige grunner. Kan godt være et programmet inneholder feil, eller at det er RAM-en på PC-en som er ustabil.

 

 

Det at nettverksdiskene har et rødt kryss kommer vanligvis av at nettverkskoblingen til disken er brutt. Vil koble seg til om du går inn på disken igjen.

Lenke til kommentar

Høres merkerlig ut. Jeg har brukt Nero 7 siden jeg fikk Vista uten å ha noen problemer i det hele tatt.

 

Akkurat nå kjører jeg Nero 7 Premium (Norsk) versjon 7.10.1.0, før det brukte jeg versjon 7.7.5.1, også uten problemer.

Det skal sies at jeg velger custom installasjon og tar bort det meste jeg ikke trenger. Har bare Nero Burning ROM, og Nero Vision installert.

 

Uansett, har aldri opplevd noen problemer, og jeg har reinstallert Vista tre ganger nå på den bærbare siden Vista kom, og Nero er alltid ett av de første programmene jeg legger inn etter å ha reinstallert.

Lenke til kommentar
Det er ikke Nero som gjør at autokjør ikke fungerer. Har selv Nero 7 og ting har fungert fint i et halvt år.
Jo det kan potensielt være nero som er årsaken. Husk at Nero installerer ting som kjører i bakgrunnen selv om brukeren ikke kjører hovedprogrammet. Alle slike program som "gjør ting i bakgrunnen" kan være inkompatibel med annen programvare/drivere. Om det funker for deg så kan det oppstå problemer hos andre brukere med annen konfigurasjon av maskinen.

Jeg har også hatt diverse versjoner av nero installert på mine maskiner og aldri opplevd trøbbel med det.

 

Opplevde liknende problemstilling med zonealarm pro da jeg testet den ut. Mulig det er fikset i nyere versjoner.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet over noen som har fått problemer med Nero og autokjør på de forumene jeg besøker regelmessig. Problemet ligger et annet sted, trolig en "registerfeil". Dette hadde også XP enkelte ganger. Jeg fant en løsning på XP, men har ikke funnet på Vista ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...