Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

'87 golf,noe treig aks.


Dibben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt meg en gammel golf ll med 1.8 benzin motor.Problemet er at den er treig i aksen.Gif full gass,så fusker den endel før den begynner å akselerere.Slipper jeg gassen litt opp,napper den noe før den stabiliserer seg.Når jeg gir full gass igjen,napper og fusker den endel før den tar.Virker også som gasseren ikke åpner skikkelig på fullt turtall.(to trinn)All respons mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peil,har hatt bilen i en uke...er forresten en gassermotor.Skal skifte allt av tenningsdeler til uken,bilen står på jobb nå så jeg får ikke gjort noe ennå.Fusker noe på tomgang når den er varm og.Lukter benzin...

Skrevet

Tipper svaret er så enkelt at motoren er sliten. Hvor langt at bilen gått?

 

 

Utett motor oppfører seg sånn som du beskriver.

 

Sjekk også tenningssystemet. Et sted å starte er å kikke nøye ned i motorrommet når det er mørkt. Ser du at det slår gnist over noen steder, så må ting byttes.

Skrevet

Bilen har gått 192.000."Damekjørt"-vil si en dame i 40-50 årene som har hatt bilen.Kan være den er noe daukjørt.....?

Skrevet

En tunghørt dame som ikke vet hvordan man presser inn en gasspedal sliter på bilen ja... Men prøv nå først å ta en liten service på bilen før du kaster den utenfor grøfta!

Skrevet

Som sagt, det lureste er å bytte ut plugger,tenningsdeler og kanskje bensinfilter?

 

Du kan jo starte med å ohme pluggkabler, anntar at den har fordeler. Sjekk da fordeler om den er i orden og rotoren.

Skrevet

Da var allt av tenningsdeler skiftet.Fikk målt forbruket i dag.0.77.Vet ikke om det går å få det bedre?KJører hardt med mange bakker.Virker som blandingen er noe feit,men jeg vet ikke hvordan jeg justerer...

Skrevet (endret)

Skift olje og filter, noe som sannsyneligvis vil hjelpe på kompresjonen hvis den er dårlig. En olje som ligger i en motor som er daukjørt er sannsyneligivs full av bensin og derfor ganske tynn. Da tetter den dårligere rundt stemplene og trykket kan da reduseres med flere bar.

Endret av LiamH
Skrevet

Hva med å ta en helt vanlig service? Når du setter den inn, ber du verkstedet kontrollere "fusk ogdårlig trekkraft".

 

Ellers kan det godt være en luftlekkasje mellom forgasseren og manifolden, det er ganske vanlig at den pakninga sprekker.

Skrevet

Vanlig service koster jo like mye som bilen...!!Gjør allt selv på gamle biler.Skal skifte pakningen og olje så snart tiden strekker til.Takker for kjappe svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...