Kvalheimaren Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 (endret) Eg drive med IT1 på skulen og det står i boka at eg må installere ein personleg webserver (IIS aka Internet Information Services)men det får ikkje eg til. Eg har XP Home edition og på Wikipedia står det at bare xp Professional kan ha IIS, finst det ein anna mulighet for å skaffe seg IIS??? Her er ein link til der eg leste det Endret 7. februar 2008 av Kvalheimaren
mikk- Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Hvis det kan være bare en hvilken som helst webserver, vil jeg anbefale XAMPP, som gjør det lett å legge inn Apache, MySQL (med myPHPadmin) og PHP.
Ståle Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Synes det er litt teit hvis dere ma bruke IIS. Jeg har bare hatt problemer med IIS selv. Tilogmed a installerer Debian og sette opp Apache2 var enklere.
Vindstille Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Som Mikael nevner XAMPP er helt klart å anbefale. Man installerer det akkurat som et vanlig program og webgrensenittet passer på at har gått igjennom alle fallgruvene som kan etterlate webserveren din med sikkerhetshull.
Robocoop Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Dumt spørsmål, men jeg lurer på om den pakken ovenfor kan installeres på egen PC for å trene på å bruke php og mysql?
j-- Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Dumt spørsmål, men jeg lurer på om den pakken ovenfor kan installeres på egen PC for å trene på å bruke php og mysql? Det kan den, ja. Er egentlig det den er beregnet for
Kvalheimaren Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Hvis det kan være bare en hvilken som helst webserver, vil jeg anbefale XAMPP, som gjør det lett å legge inn Apache, MySQL (med myPHPadmin) og PHP. Ska teste ut XAMPP no Takker!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå