Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert Vista X64 - BSOD / Reboots


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ett XFX nForce 680i SLI LT hovedkort, med en Intel Core 2 Quad CPU og 4GB Corsair PC6400, 4X1GB brikker. Innen oppgraderingen har maskinen vært klokkeren og aldri en eneste blåskjerm eller kræsj, en fryd. Men den begynte å trekke på årene.

 

Så jeg satte inn hovedkortet med CPU'en og RAM og koplet alt til, og joda, alt startet første gangen, den fant CPU, den fant minne. En sjekk i BIOS og alt ser normalt ut. Setter inn Vista Home Premium X64 CD-en og skal installere. Den starter filkopiering, utpakking og går igjennom de fem første punktene. Så rebooter den, og så bare går den i loop, kommer opp med Windows logoen og den grønne streken som går fra venstre til høyre noen ganger før den rebooter fullstendig og gjentar prosedyren. Prøver jeg å starte i sikkermodus, får jeg da en Blue Screen med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

 

Så prøvde jeg å tvinge ny ESCD i BIOS, og utrolig nok kom den ett steg videre og gikk til konfigureringsdelen av installasjonen. Men etter noen minutter kommer en ny blåskjerm hvor den dumper fysisk minne og rebooter.

 

Her er problemet dog. Om jeg installerer en 32 bits Vista, så funker maskina bra. Får installert den og alt virker å funke, testa spill og den har vært på hele natta uten kræsj eller annet. Så det skjer foreløpig kun bare ved installasjonen av 64 bits Vista. Men det er jo det jeg har kjøpt utstyret for! Er rimelig forbanna, fatter ikke hva som bråker. Jeg har oppdatert BIOS, men det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...