Gå til innhold

Bevis på at homofile kan omvendes?


Anbefalte innlegg

thomasjohnsen: Jeg har hørt at det er mye depresjon og selvmordstanker som går bandt gutter i tenårene. Selvfølgelig er det andre grunner også, men jeg tenkte det kunne være dette. Men noen istedenfor mange passer kanskje bedre i mine øyne også når jeg tenker over det. det er vel en forskjell mellom skaphomser og de som er litt eldre sikkert.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du hun lyver?

Hun lyver, eller hun overbeviser seg selv i det øyeblikket, for så å falle tilbake når hun er ute av "transen".

 

At enkelte derfor kanskje kan skifte legning ser jeg derfor ikke på som umulig.

Det er påvist at vi ikke kan skifte legning. Om det er medfødt eller ikke har egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Samfunn der man ikke er motatt pga. sin legning synes jeg er svært tragisk.

 

Det man så der var nok ikke noen bevis på at man kan omvende noen fra å ha en legning, snarere et ønske om å passe inn i et konservativt trossamfunn der man utelukker en gruppe som er praktiserende homofile med bakgrunn i en tolkning av noen ord som har blitt gitt av en person og som har blitt omtolket, skrevet om og modernisert i mange hundre år.

 

Det skal også sies at disse tekstene også ble skrevet ned mange år etter at de skal ha blitt uttalt.

 

Uansett så er detmange som mener at Paulus fordømte pederasti som var svært utbredt spesielt i de greske områdene. I motsetning til den frivilligheten man finner blant homofili i dag, var/ er pederasti tvang og underkastelse. Merk også at etter den pederastiske tankemåten kan heller ikke to likeverdige personer ha sex med hverandre, siden pederasti går ut på at det er en dominerende person og en som er underkastet. Gjerne en mindreårig eller en slave.

 

Dessuten synes det lite heldig at man lever etter ord som er 2000 år gamle og eldre. Det harmonerer lite med det samfunnet man lever i dag. Jeg tror neppe Christian V Norske Lov fra 1687 ville passet godt inn slik den fremkom første gang i dette samfunnet her.

Lenke til kommentar

Har nevnt dette før, men det er ikke et binært forhold mellom homo/heterofili.

Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Årsaken til at enkelte ikke tør stå frem med sin legning er åpenbar, en risikerer ulike former for negative reaksjoner fra sitt næmiljø og frykter harselering, trakasering, utstøtelse eller det som værre er.

 

Det ser heldigvis ut til at dette er i ferd med å snu.

Lenke til kommentar
Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Sier du at de fleste ikke har så mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Nei, men at vi befinner oss på en "legningsgradient" der svært få befinner seg på de absolutte ytterpunktene. En tenderer mot det ene eller andre, de fleste ligger i det en kan kalle legningsstatistisk normalfordelig innenfor den heteroseksuele sonen. De resterende sprer seg utover med tendens mot enten homoseksualitet eller sterkere heteroseksualitet.

Lenke til kommentar
Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Sier du at de fleste ikke har så mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Nei, men at vi befinner oss på en "legningsgradient" der svært få befinner seg på de absolutte ytterpunktene. En tenderer mot det ene eller andre, de fleste ligger i det en kan kalle legningsstatistisk normalfordelig innenfor den heteroseksuele sonen. De resterende sprer seg utover med tendens mot enten homoseksualitet eller sterkere heteroseksualitet.

 

SÅ du sier at de fleste ikke har SÅÅÅ mye imot å ta en av samme kjønn?

Lenke til kommentar
Stemmer nok ikke. De fleste homofile har store problemer som følge av nettopp det. Homofile som blir født i Norge er griseheldige.

 

Ok, jeg tenkte bare på oss som bor i Norge, og ja, vi er heldige som bor i dette liberale landet.

Men det er veldig feil å si at de fleste har store problemer, for det stemmer rett og slett ikke.

 

Men det er sant som noen sier her, at det er et faktum at unge homofile er overrepresentert på selvmordsstatistikken.

Men her må man holde tungen rett i munnen, dette betyr ikke at de fleste homofile har det kjipt, men heller at konsekvensen for de som har det kjipt, ofte er større.

 

Og til dere som tror man kan skifte legning: Det kan man ikke.

Det som egentlig skjer når noen tilsynelatende "endrer" legning er noe helt annet, og det kan være mange forskjellige ting:

- F.eks at man "oppdager" legningen sin litt vel sent som følge av frykt, fornektelse o.l.

- Man kan være bifil i en eller annen grad, men lever først bare ut den ene siden, inntil man en dag av en eller annen grunn slipper den andre til.

- Og så har du noen som rett og slett lyver om det, og tror på det selv, slik som hun på videoen her.

Lenke til kommentar
Det var ikke det han skrev. Det han skrev er at alle ligger på en skala, og det er ikke noe fast punkt for når man er hetro eller homo. Det er med andre ord en glidende overgang.

 

Nettopp. Så vi er alle litt homofile, og har dermed ikke SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye imot å ta en av samme kjønn.

Lenke til kommentar
Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Sier du at de fleste ikke har så mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Nei, men at vi befinner oss på en "legningsgradient" der svært få befinner seg på de absolutte ytterpunktene. En tenderer mot det ene eller andre, de fleste ligger i det en kan kalle legningsstatistisk normalfordelig innenfor den heteroseksuele sonen. De resterende sprer seg utover med tendens mot enten homoseksualitet eller sterkere heteroseksualitet.

 

SÅ du sier at de fleste ikke har SÅÅÅ mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Du kan tolke det slik også, hehe :p

Tendensen "SÅÅÅ"" (for å hijacke uttrykket ditt) er nok en varierende, og for de fleste, ganske liten tendens, "SÅÅÅ" er for de fleste så liten at den er neglisjerbar.

 

Et eksempel på hvordan det arter seg kan være høydeskrekk.

De fleste ville hatt problemer med å stå på en 20cm bred egg som stuper 700m ned til dalbunnen både med og uten sikring, men en liten andel av oss ville ikke hatt problemer med det. Enkelte har så stor høydeskrekk at de knapt kan stå på en stol, mens de aller fleste av oss takler dette og andre høyder uten nevneverdig frykt. Å ta en heis opp til 50. etasje når denne henger utenpå et bygg og både tak og vegger er av glass vil jeg anta hadde vært en spesiell opplevlese for de fleste.

Lenke til kommentar

Hva er weasel words på norsk?

 

Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Sier du at de fleste ikke har så mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Nei, men at vi befinner oss på en "legningsgradient" der svært få befinner seg på de absolutte ytterpunktene. En tenderer mot det ene eller andre, de fleste ligger i det en kan kalle legningsstatistisk normalfordelig innenfor den heteroseksuele sonen. De resterende sprer seg utover med tendens mot enten homoseksualitet eller sterkere heteroseksualitet.

 

SÅ du sier at de fleste ikke har SÅÅÅ mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Du kan tolke det slik også, hehe :p

Tendensen "SÅÅÅ"" (for å hijacke uttrykket ditt) er nok en varierende, og for de fleste, ganske liten tendens, "SÅÅÅ" er for de fleste så liten at den er neglisjerbar.

 

Et eksempel på hvordan det arter seg kan være høydeskrekk.

De fleste ville hatt problemer med å stå på en 20cm bred egg som stuper 700m ned til dalbunnen både med og uten sikring, men en liten andel av oss ville ikke hatt problemer med det. Enkelte har så stor høydeskrekk at de knapt kan stå på en stol, mens de aller fleste av oss takler dette og andre høyder uten nevneverdig frykt. Å ta en heis opp til 50. etasje når denne henger utenpå et bygg og både tak og vegger er av glass vil jeg anta hadde vært en spesiell opplevlese for de fleste.

 

Ved 700 meter mister man vel nesten høydefølelsen? Jeg ville i hvert fall ikke hatt problemer om jeg hadde hatt sikring. Alle mennesker har høydeskrekk, men høydeskrekk når man er sikret er ulogisk.

Lenke til kommentar

 

Hva er weasel words på norsk?

 

Veldig få mennesker er absolutt homo eller heterofile, de fleste befinner seg på en skala der en tenderer mot det ene eller andre eller en er rett og slett bifil.

 

Sier du at de fleste ikke har så mye imot å ta en av samme kjønn?

 

Nei, men at vi befinner oss på en "legningsgradient" der svært få befinner seg på de absolutte ytterpunktene. En tenderer mot det ene eller andre, de fleste ligger i det en kan kalle legningsstatistisk normalfordelig innenfor den heteroseksuele sonen. De resterende sprer seg utover med tendens mot enten homoseksualitet eller sterkere heteroseksualitet.

 

SÅ du sier at de fleste ikke har SÅÅÅ mye imot å ta en av samme kjønn?

 

 

 

Du kan tolke det slik også, hehe :p

Tendensen "SÅÅÅ"" (for å hijacke uttrykket ditt) er nok en varierende, og for de fleste, ganske liten tendens, "SÅÅÅ" er for de fleste så liten at den er neglisjerbar.

 

Et eksempel på hvordan det arter seg kan være høydeskrekk.

De fleste ville hatt problemer med å stå på en 20cm bred egg som stuper 700m ned til dalbunnen både med og uten sikring, men en liten andel av oss ville ikke hatt problemer med det. Enkelte har så stor høydeskrekk at de knapt kan stå på en stol, mens de aller fleste av oss takler dette og andre høyder uten nevneverdig frykt. Å ta en heis opp til 50. etasje når denne henger utenpå et bygg og både tak og vegger er av glass vil jeg anta hadde vært en spesiell opplevlese for de fleste.

 

Ved 700 meter mister man vel nesten høydefølelsen? Jeg ville i hvert fall ikke hatt problemer om jeg hadde hatt sikring. Alle mennesker har høydeskrekk, men høydeskrekk når man er sikret er ulogisk.

 

 

Men jøsses da mann, ta analogien, hvor enn sugen den er, for det den er, en analogi.

At du personlig mener du hatte taklet stor høyde med sikring er irrelevant da det kun viser hvor du ligger på "høydeskrekkskalaen", sikring eller ikke sikring spiller ingen rolle om en har høydeskrekk.

Jeg kan love deg at du får et passe bra sug i magen selv ved å stå ca 1000 m over bakken og se ned, hehe ;)

 

Poenget her er uansett analogien til det jeg skrev ovenfor, enten har den gått deg hus forbi, eller du skjønner hva jeg vil frem til (noe jeg aner du gjør) og kverulerer en smule av prinsipp, noe jeg forsåvidt er forenlig med da jeg har litt samme tendensen sjøl av og til, hehe :D

Lenke til kommentar

Kuk i kasse for et flisespikkeri, da...

 

Men jo, jeg kan love deg at jeg ikke ville blitt redd i de høydene så lenge jeg var sikker. Jeg har vært i Petronas og gått på et slikt glassgult, og jeg var ikke redd i det hele tatt. Andre folk så ut som om de skulle dø. Irrasjonelt. Jeg tenker bare at "det er langt ned, men det er like ufarlig som det faktum at det er langt bort til horisonten. Jeg faller ikke ned her, og jeg faller ikke bort dit".

Lenke til kommentar

Ordet "kuk" i samme setning som ordet "flis" høres bare vondt ut og får meg til å lure på hvordan det kunne ha seg :p

 

Høres ut som du er godt utstyrt for å takle høyder, har ingen problemer med den type situasjoner selv, men hadde vært en smule mer bekymra om jeg satt og dingla med føttene på taket av overgangen mellom Petronastårna. Det blåser endel der oppe...

 

Angående "weasel words" er vel det noe av det mest brukte innen politikken; ved å ungå entydig tolkbare uttalelser så en alltid kan gå tilbake på det en har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...