Gå til innhold

Gratis arcade spill neste uke: Undertow


Arlendius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Men jeg kan vel ta med eg hardisken og laste spillet ned hos en kompisen på min profil, går vel deT?

 

Du må ta med hele maskinen, Arcade-spill låses til maskinen det lastes ned på, ikke harddisken.

Lenke til kommentar
Men jeg kan vel ta med eg hardisken og laste spillet ned hos en kompisen på min profil, går vel deT?

 

Du må ta med hele maskinen, Arcade-spill låses til maskinen det lastes ned på, ikke harddisken.

 

Tull og tøys, hvorfor skal folk svare på så mange ting de helt klart ikke vet?

Det er allerede svart i tråden at man må være tilkoblet live for å spille spill man har kjøpt/lastet ned som skal spilles på en annen maskin en den man lastet ned til. Jeg er på min 3. Xbox og når jeg er tilkoblet live kan jeg enda spille arcade spill som jeg kjøpte når jeg hadde den første boxen. Også Novadrome, som det stod når man kjøpte at man KUN ville kunne spille på en xbox.

 

Tenk alle kravene Microsoft ville fått fra RROD kunder om de måtte kjøpe arcade spill på nytt som følge av at de har fått nye maskiner, om det Camrot hevder var sant..

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tull og tøys er det absolutt ikke. Spillene låses faktisk til maskinen de låses ned på, de låses også til kontoen din. Greit at jeg skulle spesifisert at problemene kun oppstår når man er offline, men tull og tøys er det ikke. Jeg satt selv med over 10 acrade-titler jeg ikke fikk spille da maskinen min kom tilbake fra reperasjon. Jeg hadde ikke nettilgang lenger, og kunne dermed ikke koble meg til LIVE. Jeg krevde at MS fikset saken, noe de selvfølgelig gjorde.

Lenke til kommentar
Tull og tøys er det absolutt ikke. Spillene låses faktisk til maskinen de låses ned på, de låses også til kontoen din. Greit at jeg skulle spesifisert at problemene kun oppstår når man er offline, men tull og tøys er det ikke. Jeg satt selv med over 10 acrade-titler jeg ikke fikk spille da maskinen min kom tilbake fra reperasjon. Jeg hadde ikke nettilgang lenger, og kunne dermed ikke koble meg til LIVE. Jeg krevde at MS fikset saken, noe de selvfølgelig gjorde.

 

Det ER tull og tøys! selv om du fikk tilbake nøyaktig den samme konsollen ville du IKKE fått spilt spillene uten live tilkoblet!

 

Så det har INGENTING med konsollen å gjøre

 

har selv hatt en konsoll på rep og har en Elite nå som fungerer på spill jeg kjøpte for 2 år siden.

 

Ta og koble fra live tilgangen og spillene går fra Fullversion til trial

 

PS: noen få spill skjer det ikke med

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det var da voldsomt. Det er ren fakta at om man ikke er koblet til LIVE fungerer Arcade-spill(fullversjon) kun på den maskinen de ble lastet ned på første gang. Så kan nå dere si hva dere vil...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Det er tull...Som jeg har skrevet, koble fra xbox live og se selv, spillene blir bare trials

 

Men det skjer ikke med alle spillene, men fleste

 

Fikk selv erfare det da jeg for lenge siden fikk bannet en av mine 360'er, mine arcade spill som jeg hadde kjøpt på nevnte konsoll, ble totalt verdiløse......

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, dette står ihvertfall under "User Restriction" på alt det jeg har kjøpt og lastet ned over LIVE:

Originally Posted by Usage Restrictions

The item you are trying to download is subject to usage restrictions. You can use this item on the first Xbox 360 console that you used to download it. Access to this item will also be granted to all users on this first console. If you transfer the item using a memory unit or other storage device, you will also be able to use it on other Xbox 360 consoles, but you’ll need to sign in to Xbox Live with your Xbox Live account on that console before accessing the item.

 

Om MS setter enda strengere krav til noen spill har jeg vansker for å tro, men jeg skal ikke nekte noe. Kom gjerne med eksempler.

 

Jeg vet ihvertfall at alt jeg har kjøpt har fungert offline, da jeg alltid tester dette, og jeg har en Arcade-samling på godt over 20 spill.

 

EDIT:

Dette står på en faq på xbox.com

Usage Restrictions

So, you've got your content, but one day, you take it to another console, and you notice it seems to work differently than it did before. There's a reason for that, and it's related to licensing and usage restrictions.

 

When you download content from Xbox Live Marketplace, that content is licensed to the console you downloaded it to and the profile you downloaded it with. The console license allows anyone to use that content on that console, online or off. The profile license allows you to use the content on any console, as long as you're signed in to Xbox Live (the reason you have to be signed in to Xbox Live is that your profile has to be validated with the service).

 

For example, if you try to play your new Xbox Live Arcade game offline on a different console, you may find that it only plays in demo mode. This is because the console is not the console to which the game is licensed, and your profile can't be validated until you sign in. To play the full version on this other console, you have to sign in to Xbox Live.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Tull og tøys er det absolutt ikke. Spillene låses faktisk til maskinen de låses ned på, de låses også til kontoen din. Greit at jeg skulle spesifisert at problemene kun oppstår når man er offline, men tull og tøys er det ikke. Jeg satt selv med over 10 acrade-titler jeg ikke fikk spille da maskinen min kom tilbake fra reperasjon. Jeg hadde ikke nettilgang lenger, og kunne dermed ikke koble meg til LIVE. Jeg krevde at MS fikset saken, noe de selvfølgelig gjorde.

 

Det ER tull og tøys! selv om du fikk tilbake nøyaktig den samme konsollen ville du IKKE fått spilt spillene uten live tilkoblet!

 

Så det har INGENTING med konsollen å gjøre

 

har selv hatt en konsoll på rep og har en Elite nå som fungerer på spill jeg kjøpte for 2 år siden.

 

Ta og koble fra live tilgangen og spillene går fra Fullversion til trial

 

PS: noen få spill skjer det ikke med

hvis du laster ned igjen funker de. og nei, du trenger ikke å betaler for å laste de ned en gang til.

Lenke til kommentar
Boo-fucking-hoo, fikk dre ikke lasta ned noen dårlige demoer?

 

Jeg synes det er idiostisk at folk som er kjipe nok til å ha silver skal få det samme som gold-medlemmene regelrett har betalt for.

 

De må gjerne få et eller annet de også, men jeg synes det er dritt at de får det samme som vi som er betalende medlemmer.

 

Buhu.. jeg synes det er regelrett idiotisk at folk er dumme nok til å betale for å spille online. Det har vært gratis på pc siden tidenes morgen, og det kommer til å fortsette å være det mye takket være flotte tjenester som Steam som er gratis og lett danker ut pc versjonen av live :)

 

Hadde ikke folk giddet å betale for xbox live gold, så hadde microsoft trolig måttet gjort det gratis.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Jeg hater å spille på PC, og har ikke no problem med å betale for å spille over live, du er bare en sær jævel.

 

Såså, no må vi ikkje bli uvenner her på grunn av en liten diskusjon.

Men som sagt syns eg at det spillet burde vere gratis. Og syntes egentlig at heile Live skulle vert gratis. Som at M$ ikkje har nok penger fra før av?

Lenke til kommentar

Hva slags spill er Undertow? Last ned trial og prøv da vel! Dere har vel en Xbox 360 og internett hjemme siden dere lurer på det?! Og hvis dere ikke vil prøve spillet, så går det kanskje an å google "undertow xbla" eller noe slikt? Eller kanskje dere har hørt om Xbox.com før?

 

Det å klage på at Live Gold koster penger begynner å bli like gammelt som andre verdenskrig. Vil dere ikke spille 360-spill over nettet så ikke betal de lusne 41 kronene i måneden. Live er en flott tjeneste, så det å klage på at det koster penger er tragisk. Hvis du ikke liker det så gå og spill CS. Geez.

 

Og tilbake til Undertow/XBLA. Hver gang det kommer et nytt arkadespill så følger det alltid med en trial som man kan laste ned gratis slik at man kan prøve spillene før man evt. kjøper dem. Og nå får vi et gratis spill, og folk klarer fortsatt å klage? Jaja...jeg er i hvertfall glad over at MS tar seg bryet å gi oss et spill uten å betale for det. (Tilligere har vi også fått Texas Hold 'Em og Carcassonne gratis, så dette er ikke første gangen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...