Gå til innhold

Ingen lyd fra min el-gitar


TGL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler egentlig på at dette har noen effekt.

 

Egentlig burde jeg arrestere meg selv for slurvete begrepsbruk, fordi det ikke er snakk om "jording" i den forstand på en gitarkabel, det er snakk om "skjerming". I en ubalansert gitarkabel, brukes skjermen som den ene lederen. Vi sier gjerne at kabelen er "jordet", men teknisk sett er ikke dette helt riktig.

 

Hensikten med dette, er at det svake signalet fra en gitar plukker opp mye mindre støy fra omgivelsene, når den ene lederen ligger som en strømpe på utsiden av den andre lederen.

Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig på at dette har noen effekt.

 

Egentlig burde jeg arrestere meg selv for slurvete begrepsbruk, fordi det ikke er snakk om "jording" i den forstand på en gitarkabel, det er snakk om "skjerming". I en ubalansert gitarkabel, brukes skjermen som den ene lederen. Vi sier gjerne at kabelen er "jordet", men teknisk sett er ikke dette helt riktig.

 

Hensikten med dette, er at det svake signalet fra en gitar plukker opp mye mindre støy fra omgivelsene, når den ene lederen ligger som en strømpe på utsiden av den andre lederen.

 

*Handcuffs*

 

Hehe vel, jeg greier meg fint nå, jeg får sikkert låne en eller annen kabel før eller siden, men foreløpig går det bra.

 

*Bail* Du får gå fri for denne gang! Men pass på å ikke la det skje igjen! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...