WiiBoy Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hei Jeg har en select setning som looper igjennom sysdatabases eks. select name as db,( select count(*) from name..bruker ) as 'ant brukere' from sysdatabases where name like 'a%' som skal gi: db ant brukere aloa 5 akok 10 amama 1 Noen forslag til hvordan jeg skal få dette til å fungere?
kaffenils Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Jeg klarer det ikke uten å bruke en cursor, men hvis det ikke er noe problem så kan du gjøre slik. Eksempelet bruker sys tabeller som finnes i SQL Server 2005, men du får bytte dem ut med tilsvarende tabeller som finnes i SQL Server 2000 hvis det er det du bruker. SQL strenger jeg bygger opp kan du modifisere til å benytte din egen tabell for brukere som det ser ut som du bruker. declare @tbl table(dbname sysname,AntallBrukere int) declare @dbname sysname, @sql nvarchar(max) declare c cursor for select name from master.sys.databases open c fetch next from c into @dbname while @@fetch_status=0 begin fetch next from c into @dbname set @sql='select '+quotename(@dbname,'''')+',count(*) from '+quotename(@dbname)+'.sys.database_principals' insert into @tbl exec sp_executesql @sql end close c deallocate c select * from @tbl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå