Gå til innhold

Noen som har noen spill å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Haha, jeg er så enig så enig. Hele krigen er i grunnen utkokt nå og suppa smaker bare vann. Dessuten siotter jeg fast i CoH :( Men fikk det med grafikkortet mitt så klager ikke! hehe.

Men The Orange Box er absolutt en samling du ikke kan gå glipp av for å høre ekstra cheezy ut. Alle nevner Team Fortress 2, og det er et innmari bra spill, men ikke så mange nevner Portal! Og Portal er den beste grunnen til å kjøpe The Orange Box mener jeg.

Portal alene kan vel strengt tatt kjøpes fra Steam for småpenger...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med:

Swat 4

Lego Star Wars II

Call of Duty 1 og 2 (som 4'ern er de fantastiske spill!)

noen av de utallige moddene til BF2

Dark Messiah (Lord of The Rings meets Half-Life)

Toca 2 og 3

Orange Box (er nesten et must om du ikke kjenner spillene fra før!)

Lykke til!!

Skrevet (endret)

Jeg vil absolutt anbefale Bioshock. Det har ikke noen multiplayer del, men singleplayeren er kjempegod.

Endret av zipp-
Skrevet (endret)
Guild wars e ikke så bra.. de har prøvd å etterlingne wow... men d gikk ikke helt :p

Det må være en av de meste idiotiske kommentarene jeg har sett fra fan-boys, vær så snill å spar oss for de dumme kommentarene der.

Jeg vil anbefale NWN 1 og NWN 2, Baldurs Gate 2, CoD 4. NWN 1 og NWN 2 har veldig bra en spiller deler med mulighet for online spilling tough NWN er litt dødt online siden det er så gammelt, Baldurs Gate 2 er et enspiller spill, veldig bra et da. CoD 4 er veldig bra på enspiller og online delen, enspiller delen er overraskende bra med tanke på at dette er et fps!

(EDIT pga skrive feil)

Endret av Arath
Skrevet

BioShock? Greit nok i seg selv, men for all del ikke kjøp PC versjonen! Grunnen er så enkel som at du får bare lov til å installere det to ganger, så er det slutt. Kjøp det heller på xboksen.

Portal? Gikk lei etter noen minutter. Ideen med teleportering er genial, for det første hadde vi noe lignende i Prey (skjønt ikke bærbare teleportere), og for det andre er det en gimmic som ikke akkurat varer et helt spill. Det er derfor det er så kort. Hadde vi hatt den teleportgreia i et vanlig spill hadde det blitt morsomt, men som gimmic holder det ikke for meg.

NWN er meget bra, men begynner å dra på årene. NWN2 var en gedigen skuffelse for meg da det var så gørrkjedelig.

Baldur's Gate 2? Genialt spill, men jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe samlingen med begge spillene og ekspansjonene og gå gjennom dem i orden. Historien begynner i BG1 og avsluttes i ekspansjonen til BG2, så det er litt teit å starte halveis gjennom. (selv om du starter med hukommelsestap i BG2 møter du mange gamle kjenninger fra BG1). Bare vært obs på at Baldur's Gate 2 er det lengste rollespillet BioWare har laget noensinne, og det før man tar med BG1 og begge ekspansjonene. Du blir nok sittende i noen timer. For øvrig begynner BG1 å bli gammelt nå, og det synes. Av den grunn anbefaler jeg å laste ned en mod som oppgraderer grafikken så den minner veldig mye om den i BG2. Dessuten kan du laste ned modder til begge to som gir deg høyere oppløsning, noe som igjen får det til å se enda bedre ut. Bare et tips. ;) (ta en rask søk på google, så finner du mer enn du trenger)

Ellers er jo Frets On Fire utrolig bra for oss gitarfrelste. Det er kort sagt en gratis versjon av Guitar Hero, skjønt uten grafikken, multiplayer, trening og slikt tull. Derimot kan du lett leste ned hva det skal være av sanger gratis på nettet, og har du en gitar fra xboks eller PC versjonen av GH3 kan den selvsagt brukes. (hvis ikke blir du nødt til å bruke tastaturet, noe som tar bort litt av vitsen med "guitar" hero.) ;)

Skrevet
Guild wars e ikke så bra.. de har prøvd å etterlingne wow... men d gikk ikke helt :p

Spillene kom ut NESTEN på samme tid. Det vil si at utvikling har startet på nesten samme tid. Hvordan kan du si at de har prøvd å etterligne WOW ? Har du spilt GW ? Det er store forskjeller. Selv liker jeg ikke spillene veldig godt, men skulle jeg velge, så hadde det blitt Guild Wars. Har Nightfall, men spiller ikke lenger.

Skrevet

Guild Wars har jo fordelen (?) at det er tre forskjellige spill i et. Du trenger bare Prophecies, Nightfall eller Factions for å spille, men det er det samme hvilken du velger. Jeg ville gått for Nightfall om jeg måtte velge, men heldigvis kan jeg velge å holde meg laaaaangt unna. ;)

Skrevet (endret)

Vet ikke om du har prøvd FEAR? Jeg spiller dette for tiden og for å være helt ærlig så er det et av de mer skremmende spillene jeg har spilt! Anbefales!

COD4 var et godt valg. Digget det skikkelig selv, og eneste negative er at det er for kort. Nå likte jeg også veldig godt COD1 og 2 også, men syntes det var bra at dem gikk bort fra andre verdenskrig sjangeren. Sitter nå og venter på addons til COD4 :)

Det var noen som nevnte PREY her. Jeg prøvde det såvidt hos en kompis men kjøpte det aldri. Kanskje jeg skulle gjort det. Likte egentlig det som gjorde den timen jeg testet det men er litt lei aliens:)

Også noen som nevnte EVE-ONLINE og da er man over på MMORPG. Jeg liker det meget godt, men det kan være hardt å komme inn i. Mye å lære og kan virke litt overveldende i begynnelsen. Men når man først har komemt i gang så vil i hvert fall jeg påstå at det er meget gøy.

Personlig så er jeg møkk lei av aliens, monstre og all verdens misfostre som skal bekjempes. Dette toppet seg egentlig da jeg så det første monsteret i Far Cry. Jeg gadd bare ikke å spille lenger. Det irriterte meg grenseløst da FC frem til da var utrolig bra, men ødela alt med de forvokste kjøttetende termittene!:(

Sånn sett så kom COD4 som en velsignelse ;)

Lykke til med jakten videre!

Endret av MrVilla
Skrevet (endret)

Det er virkelig spennede å lese alle anbefalingene om spilla. Viste ikke at det fantes så mange bra spill, så jeg takker for alle svar jeg har fått, men jeg er åpen for flere.

Jeg setter opp en oppdatering.

Disse har jeg: Crysis, BF2, BF42, Dawnspire, CS, WC3, Oblivion, need for speed hot pursit, AoM, bioshock, Tf2, portal, Halflife2, cod4, doom3

Endret av Sno
Skrevet

Helloen:D

Skal du kjøpe et førsteperson skytespill vil jeg sterkt anbefale Call of duty 4! dette spillet får du både Single plyer og Multiplayer. Minus med Cod4 er at single plyer moden er veldig kort. men du får mye igjen for multiplayeren. Skal du ha et MMORPG bør du gå for Guild wars, det er gratis og spille i måneden. men vis du vil betale for spillet (Les: Hvorfor? :tease: ) kan du også gå for World of Warcraft. Liker du flyspill (Les: simulator) bør du gå for Flight simulator X. men du bør ha joyistick. :whistle:

Du har også de kjente Grand Theft Auto spillene. Vil anbefale GTA san andreas vis du kjøper et av dem :thumbup: (Merk: 18 års aldersgrense.)

Bruk gjerne litt tid på og lese om spillet før du kjøper et spill!

Lykke til! :thumbup:

Skrevet

Han har CoD 4! Men som sakt tidligere, prøv Trackmania. Tror jeg nevnte det, er mange lignende tråder jeg har skrivd det i. Eller hva med å skaffe seg ratt og pedaler og spille noen bilsimulatorer, f.eks. live for speed.

Skrevet (endret)

Mulig at enspiller delen i CoD4 er veldig kort men den er SIKKELIG bra til at det er et fps spill. CoD spillene har veldig bra enspiller deler, gjør de først! :thumbup:

Også får du en basis forståelse for sikte, knapper og styring.

Endret av Arath
Skrevet

Noen kommentarer til tidligere nevnte spill, om dere ikke har noe imot andre synspunkter enn "Det er bra fordi jeg sier det." :p

Jeg hadde F.E.A.R., men gadd ikke spille mer enn noen timer fordi det var så utrolig kjedelig. Kort sagt ramlet jeg ned i en korridor fylt med blod, men jeg ble ikke akkurat skremt. Korridoren gikk rett frem til en lukket dør, så den første tanken min var at det garantert kom til å skje noe der. Jeg gikk forover, kom til døren, og jada. Et skjelett hoppet frem i bildet i noen sekunder før det forsvant. Gjesp. I tillegg var samtlige fiender jeg så soldater, og når de i tillegg kalles "klonesoldater" sier det seg selv at det ikke er mye variasjon. Det eneste som kunne ha reddet det var forskjellige miljøer, men neida. Du er i en kontorbygning med stort sett identiske rom, og that's it. Noen få ganger er du utendørs, nede i kloakken og sånt tull, men stort sett er det de samme brettene med de samme fiendene som går igjen hele tiden jeg spilte. Jeg sier rett ut at jeg ikke skjønner hvorfor det har fått så bra kritikk. Klart det er morsomt å sloss i saktefilm, men det er jo ikke akkurat første gang man gjør det. Bra AI er det også, men det er jo liksom et minimumskriterie i våre dager. Men for all del, liker du forutsigbare forsøk på å bli skremt og identiske fiender og brett er det bare å investere i F.E.A.R. Det koster jo ikke akkurat all verden heller. Jeg fikk det for kr 150,- i butikk for mange måneder siden. ;)

For øvrig er det jo litt morsomt at de som lagde F.E.A.R. mistet lisensen på navnet, men beholdt lisensen på alt det andre. (mulig det var omvendt, men samme f'en.) Det gjør at vi får et spill kalt Project Origin, som er en direkte oppfølger uten å ha noe særlig med originalen å gjøre. Dessuten kommer det en F.E.A.R. 2, som egentlig ikke har så mye med det første å gjøre fordi de stort sett kun har lisensen til navnet. Lett skal det ikke være. ;)

Call of Duty 4 (eller 3) har jeg ikke spilt, av en logisk grunn. Jeg hater on-rail deler. Vil jeg ha lyspistol spiller jeg gjerne Resident Evil: Umbrella Chronicles på Wii, men lyspistolspill med mus er jo litt idiotisk. Lærte vi ingenting av Mad Dog McCree, Virtua Cop og alle de håpløse prosjektene der? Slike spill blir ikke bedre på PC bare fordi de er dårlig kamuflert i ellers bra spill. Synes nå jeg da. Vennligst ikke tilt bare fordi jeg har egne meninger. :p

Hellgate: London likte jeg, men det har sine problemer. Av en eller annen grunn går alt helt jevn på maskinen min hele tiden, selv når det er ti, femten demoner som denger løs på meg, alt mulig inventar går i stykker, granater flyr rundt omkring og en stor portal til helvete står og blinker. Dessuten går det helt jevnt uten noe slags loadingtid i det hele tatt når jeg går gjennom portalen og fortsetter å sloss med demoner der (selv om det er mange demoner i live på siden jeg om ifra), så jeg fant en morsom taktikk med å denge løs på demoner, hoppe gjennom portalen for å komme til hektene og hoppe tilbake for å sloss videre, alt i sanntid. Men til tross for dette er det ofte jeg sitter og ser på lysbilder når jeg er utendørs og det siger litt røyk opp av bakken? Jeg har prøvd alt mulig når det gjelder innstillinger på grafikk, lyd og alt annet, men uten noe merkbart resultat. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor det skjer, og det skjer hver bidige gang. Men bortsett fra detaljer som dette er Hellgate et ganske underholdene spill, spesielt om du likte Diablo 2. Hellgate er i første eller tredjeperson.

Lord of the Rings Online? Meget bra MMORPG og et av de mest stabile jeg har prøvd. Selv da det nylig var sluppet gikk det helt fint å spille det, og jeg fant svært sjelden noen bugs verdt å nevne. Startområdene var også meget bra laget og ganske interessante, men for min del ble det ganske kjedelig da jeg kom litt opp i level. Jeg havnet til slutt på lvl 32 som hobbit minstrel, men stort sett alle questene jeg hadde hatt fra lvl 17-18 gikk ut å "gå dit, drep dem, gjenta til du går lei". Jeg holdt ut så lenge fordi det var veldig mange som rollespilte og dannet grupper, men er grenser for hvor mange ganger jeg gidder gjøre samme quest. Selv om jeg fikk sloss med et digert troll. ;)

Skrevet

Har et nytt spill som jeg synes folk bør prøve ut :p

EVE Online (14 gratis prøvetid), det er kanskje litt tungt i starten men jeg synes det virker spennende.

Har ikke spilt så mye men etter å ha spilt WOW, LoTR: Online, Guild Wars og Vanguard så vil jeg si at EVE er det første ut av de som jeg synes er virkelig verd å prøve ut.

Skrevet

Nå er vel ikke EVE Online "nytt" akkurat... :p

Men prøv Crysis. Jeg har aldri vært en stor fan av FPS spill, så med få unntak som Doom 1-3, Half-Life 1 og System Shock 2 er det svært sjelden jeg liker dem. Men etter at så mange har skrytt Crysis opp i skyene fant jeg ut at jeg skulle prøvde det, så jeg kjøpte det i dag og elsker det! Grafikken er definisjonen av vakker (om du har bra nok PC til å kjøre det...), og hele systemet med nano-drakten gjør fungerer helt utmerket. I tillegg kan du kun ha to våpen pluss pistol samtidig, så det gjør det ironisk nok faktisk mer realistisk. Mitt største øyeblikk så langt var å slå på usynligheten, krype bort til en fiende, slå over på superkrefter (som fjerner usynligheten), løfte ham opp og kaste ham over et hus mens han ironisk nok ropte "Man down!" der han fløy gjennom lufta. :p

Eller for øvrig høre på radioen at jeg må "use caution!" - når jeg har ti fiender pluss to biler rett bak meg og kuler og granter flyr over alt. Han kunne ha sagt det der litt tidligere. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...