Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjort yngre jente gravid, hva gjør jeg :( ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Jan Olsen

Jeg forstår egentlig ikke problemet. Jenta sa hun gikk på p-piller, men ble gravid. Det kan hende at hun ikke løy om pillene, og det kan hende at hun faktisk gjorde det. Jeg påstår ingenting om akkurat det.

 

Straks hun fortalte at hun var gravid møtte jeg opp for henne. Jeg tenkte fra første stund at det er viktig å være ÆRLIG, og fortalte derfor at HVIS hun bestemte seg for å ha barnet ble ikke jeg å være der for henne eller barnet. Det er faktisk ikke å presse henne, men jeg må da for guds skyld kunne være ærlig? Jeg vil ikke ha noe barn, og det visste hun før vi hadde sex. For hennes EGET BESTE forklarte jeg i tillegg om alle ulempene med å få barn i ung alder, og ba henne vurdere saken ut fra DET. Hva er galt med det? Hvis noen av dere ser på det som press... Jah, da er det ærlig talt deres problem.

Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen

Èn ting til; jeg sa ingen av de tingene til henne fordi jeg ønsker at hun skal ta abort. Om hun velger å beholde barnet, og banker på døren min om 9 måneder, så kommer jeg ikke til å ville møte noen av de.

Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen
I tillegg bør du kanskje vurdere å konsultere en advokat. Uavhengig av om hun er gravid eller ikke kan du havne i klisteret for dette.

 

Kvifor skulle han havne i klisteret om ho ikkje er gravid? :hmm:

 

Tror nok advokat er ganske uaktuelt i denne omgang. Tror uansett ikke det er så mye han kan hjelpe meg med. Sex med mindreårig er det samme, uansett om hun kanskje løyg til meg eller ikke. Hun har vært ærlig m.t.p alder hele veien. Dessuten tror jeg ikke en ynkelig lærling har råd til noe advokat. ;)

Lenke til kommentar

Synes du har gjort det rette, det værste som kan skje er at du blir å måtte betale barnebidrag i 18 år, tenk på det som at du leier en leilighet midt i Oslo som du ikke bruker :wee:.

 

Bra at du er ærlig og sier hva som skjer hvis hun beholder barnet, slik at hun ikke får falske forhåpninger.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen

Mange takk!

 

Er overhodet ikke interessert i å betale barnebidrag.

 

Noen mener tydeligvis jeg skal være uærlig med henne og si at jeg ønsker å være der for henne og barnet, slik at hun ikke på noen måte skal føle seg presset til å ta abort. Vel, det skjer ikke. Har vært ærlig hele veien.

Lenke til kommentar
Gjest Plommemannen
du er altså hvor gammel? og vil bli pappa...?

 

Jeg er 25... Tviler på om jeg er pappaen da men. heheh,. Blir i så fall reservepappa, men det er greit det. Har vært sammen med alenemødre før jeg.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Jeg tror det Prognatus mener er at trådstarter av prinsipp skulle ønske av hele sitt hjerte å ta seg av både jenta og barnet.

Nei, det handler om å ta ansvar for sine handlinger. Når man har gjort ei jente gravid, tar man ansvaret og stiller opp - uansett hva man selv måtte ønske. Selvsagt kan man ytre sin mening, men det er irrelevant. Ansvaret forsvinner ikke allikevel.

 

Det eneste som blir borte er dydene. Folk som ikke forstår hva ansvar er, fordi de aldri har lært det.

Lenke til kommentar
Kort sagt, av prinsipp. Det å føle ansvar i en slik situasjon er et prinsipp for deg, mens for andre er det kanskje ikke det.

Jeg vil ikke kalle det et prinsipp, men en dyd. Det er en forskjell. Riktignok finner man ofte at prinsippløse mennesker mangler også de mest nødvendige dyder, så en viss sammenheng er det nok. Men en dyd er noe man ikke kan velge å ha eller velge bort, etter min mening.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Som flere her har nevnt så er 1 uke etter sammleie alt for tidlig til å fastslå graviditet.

Jeg foreslår at du kjøper en graviditetstest, og be om at dere bør ta en ny test (med mindre det kommer en avklaring fra hennes lege) Les bruksanvisningen slik at testen utføres riktg (typisk morgenurin, og samme dag eller noen dager før normalt eggløsning/menstrasjon)

 

Hvis hun nekter dette så er det ugler i mosen..

 

Vi får inndelig håpe får din del at ikke hun er gravid, og at heller ikke dette blir "offentligjort" til foreldre eller andre for den saks skyld.

 

Jeg kjente selv en som var 20 og hadde seg med en på 15, hvor da "forholdet" skjerte seg og hun fortalte til sine foreldre om sine sexuelle opplevelser. Det ble ingen pen sak for å si det mildt, og det tok nesten ett år før han ble renvasket av offentlige myndigheter (og venner og bekjente av jenta). Det blir nesten sånn "voldtekt til det motsatte er bevist"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...