Gå til innhold

Noen på forumet som har havnet i slåsskamper?


Anbefalte innlegg

Til dere som syns det er så morro å slå, eller at det er ok å slå hvis du tror det kaanskje kan bli en kamp ut av det, det er ikke så morsomt å bli slått.

Noen gutter mangler dessverre den "jeg slår ikke jenter"-moralen, eller enda bedre, "jeg slår ikke".

Det er ikke morsomt, så håper dere gutta (og jentene også) finner dere en boksebag eller noe sånt å ta det ut på, det er mye bedre... ;)

 

Og til de som går rundt og ønsker de hadde opplevd en slosskamp, det er ikke så spennende som det ser ut på film. Alt skjer før du skjønner det helt selv, og i hvertfall i de situasjonene jeg har vært i har det ikke kommet et klart varsel som sier "gjør deg klar". En gutt som veier 30-40 kilo mer enn deg tar deg ganske fort, og det at du får inn et slag eller to som faktisk skader han hjelper ikke nevneverdig mye for din del. Det er i hvertfall min erfaring.

 

Huskelapp:

Ord kan gjøre langt mer enn det en knyttneve kan, på sikt.

Noen spesiell grunn til at du registrerte deg på et internettforum for så og poste kun et innlegg her?

 

 

Det du sier om at en gutt som veier 30-40kr mer tar deg ganske fort er det dummeste jeg har hørt. Kanskje i bryting ja, men i en vanlig sloss kamp rekker man løpe rundt over og under før de har løftet en skulder.

 

TA et eksempel i en fyr som trener vekter mye han veier 120 kg og jeg veier 80kg. Slagene hans blir treige fordi han har så mye å dra på. Unødvendig mye vekt svekker farten. Fart er viktig

Huskelapp: Når en knyttneve kommer inn i bildet er ikke ord verdt en dritt!

 

vel, det er nokså logisk at et innlegg må bli det første. så kommer det andre og det tredje osv.

 

selvom gutten veier 30kg mer, betyr ikke det at han veier 120 kg. Hvis du f. eks. som jente veier 50, og han veier rundt 30 kg mer, så er det faktisk sånn at en gutt på 80 kg ikke er spesielt treg i refleksene.

 

kanskje ikke ordene er verdt så mye der og da, men jeg mener fortsatt at man kan utrette mer med munnen enn med knyttnevene. Du kan skade noen ganske heftig uten å løfte en finger, og du kan stoppe en slosskamp kun ved å si de rette tingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som syns det er så morro å slå, eller at det er ok å slå hvis du tror det kaanskje kan bli en kamp ut av det, det er ikke så morsomt å bli slått.

Noen gutter mangler dessverre den "jeg slår ikke jenter"-moralen, eller enda bedre, "jeg slår ikke".

Det er ikke morsomt, så håper dere gutta (og jentene også) finner dere en boksebag eller noe sånt å ta det ut på, det er mye bedre... ;)

 

Og til de som går rundt og ønsker de hadde opplevd en slosskamp, det er ikke så spennende som det ser ut på film. Alt skjer før du skjønner det helt selv, og i hvertfall i de situasjonene jeg har vært i har det ikke kommet et klart varsel som sier "gjør deg klar". En gutt som veier 30-40 kilo mer enn deg tar deg ganske fort, og det at du får inn et slag eller to som faktisk skader han hjelper ikke nevneverdig mye for din del. Det er i hvertfall min erfaring.

 

Huskelapp:

Ord kan gjøre langt mer enn det en knyttneve kan, på sikt.

Noen spesiell grunn til at du registrerte deg på et internettforum for så og poste kun et innlegg her?

 

 

Det du sier om at en gutt som veier 30-40kr mer tar deg ganske fort er det dummeste jeg har hørt. Kanskje i bryting ja, men i en vanlig sloss kamp rekker man løpe rundt over og under før de har løftet en skulder.

 

TA et eksempel i en fyr som trener vekter mye han veier 120 kg og jeg veier 80kg. Slagene hans blir treige fordi han har så mye å dra på. Unødvendig mye vekt svekker farten. Fart er viktig

Huskelapp: Når en knyttneve kommer inn i bildet er ikke ord verdt en dritt!

 

Teiteste jeg har hørt. Tror du virkelig du hadde klart å komme deg unna slaget hvis karen hadde veid 120kg og ikke 80kg? Det er snakk om bagateller. Dessuten har sannsynligvis han på 120kg mer muskler som gjør at han kan aksellerere større masse fortere enn det han på 80kg hadde klart. Dette er egentlig mer tilfeldig fra person til person og har minimalt å si for vanlige personer.

Lenke til kommentar
Til dere som syns det er så morro å slå, eller at det er ok å slå hvis du tror det kaanskje kan bli en kamp ut av det, det er ikke så morsomt å bli slått.

Noen gutter mangler dessverre den "jeg slår ikke jenter"-moralen, eller enda bedre, "jeg slår ikke".

Det er ikke morsomt, så håper dere gutta (og jentene også) finner dere en boksebag eller noe sånt å ta det ut på, det er mye bedre... ;)

 

Og til de som går rundt og ønsker de hadde opplevd en slosskamp, det er ikke så spennende som det ser ut på film. Alt skjer før du skjønner det helt selv, og i hvertfall i de situasjonene jeg har vært i har det ikke kommet et klart varsel som sier "gjør deg klar". En gutt som veier 30-40 kilo mer enn deg tar deg ganske fort, og det at du får inn et slag eller to som faktisk skader han hjelper ikke nevneverdig mye for din del. Det er i hvertfall min erfaring.

 

Huskelapp:

Ord kan gjøre langt mer enn det en knyttneve kan, på sikt.

Noen spesiell grunn til at du registrerte deg på et internettforum for så og poste kun et innlegg her?

 

 

Det du sier om at en gutt som veier 30-40kr mer tar deg ganske fort er det dummeste jeg har hørt. Kanskje i bryting ja, men i en vanlig sloss kamp rekker man løpe rundt over og under før de har løftet en skulder.

 

TA et eksempel i en fyr som trener vekter mye han veier 120 kg og jeg veier 80kg. Slagene hans blir treige fordi han har så mye å dra på. Unødvendig mye vekt svekker farten. Fart er viktig

Huskelapp: Når en knyttneve kommer inn i bildet er ikke ord verdt en dritt!

 

Teiteste jeg har hørt. Tror du virkelig du hadde klart å komme deg unna slaget hvis karen hadde veid 120kg og ikke 80kg? Det er snakk om bagateller. Dessuten har sannsynligvis han på 120kg mer muskler som gjør at han kan aksellerere større masse fortere enn det han på 80kg hadde klart. Dette er egentlig mer tilfeldig fra person til person og har minimalt å si for vanlige personer.

Ok, men min erfaring fra når jeg "lekebokset" med en tungvekter var at jeg kunne danse rundt han omtrent. Store muskler, liten hjerne og dårlig balanse og koordinative egenskaper. Bra sammenheng:P

 

Har sett litt nærmere på dette med Kreatin og det er ikke bevist at det er skadelig heller ikke at det faktisk virker!

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at du klikker helt med engang noen sier deg mot. Dette gjør du med mange utropstegn og for meg virker som en hissig skrivemåte med skrivefeil, som kan være av andre grunner som vi ikke skal gå inn på. Dette er ikke særlig moden oppførsel, om jeg har misforstått deg så ber jeg så mye om unnskyldning om ikke så syns jeg (unnskyld meg) at du er en drittunge.

Endret av Aleksmyy
Lenke til kommentar
hjaok. Jeg skal prøve men sorry altså folkens! Snakker masse med venner på msn å de skriver slik hele tiden! Skjønner ikke hvorfor det er så nøye egentlig..! Men vis dere mener atte jeg roper når jeg har masse sånne !!! tegn så kan jeg slutte med det. Menne jeg roper ikke altså!

 

Okei, da er den grei :)

Lenke til kommentar

Lambada har nok rett. At man er stor trenger ikke bety at man er treg. Erfaring er mer viktig. Pride FC (for dere som ikke vet det så er dette mixed martial arts, altså "slossing" men med noen få regler) hadde en open weight turnering for ett par år tilbake. Det hjalp det lettvekterene veldig lite at de var kjappe for å si det sånn. Av alle folkene som var med i alle vektklassene så var det kun en letttungvekter (opptil 95kg) å resten tungvektere 95kg å oppover som gikk til semifinaler og så finaler. Er ikke uten grunn man har vektklasser i stort sett alt av kampsport :)

Lenke til kommentar
Lambada har nok rett. At man er stor trenger ikke bety at man er treg. Erfaring er mer viktig. Pride FC (for dere som ikke vet det så er dette mixed martial arts, altså "slossing" men med noen få regler) hadde en open weight turnering for ett par år tilbake. Det hjalp det lettvekterene veldig lite at de var kjappe for å si det sånn. Av alle folkene som var med i alle vektklassene så var det kun en letttungvekter (opptil 95kg) å resten tungvektere 95kg å oppover som gikk til semifinaler og så finaler. Er ikke uten grunn man har vektklasser i stort sett alt av kampsport :)

Så er det profesjonelle da. Ikke vanlige folk som er store!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...