Gå til innhold

Trøbbel med metodekall som tar imot array

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt opp et metodekall som skal søke gjennom en array av studentobjekter, legge sammen alderene deres og sende gjennomsnittsalderen i retur. Det var planen, iallfall, men slik jeg har gjort det får jeg to feilmeldinger jeg ikke kan forstå meningen av.

Koden min kan dere se her: http://rafb.net/p/vT105U95.html

Metodekallet jeg snakker om er fra linje 36-45.

Feilmeldingene Eclipse gir meg er:

a) "Void methods cannot return a value". Hvorfor dette, da metoden min ikke er av type void, men double?

b) "Illegal modifier for parameter - only final is permitted". Denne får jeg på metodenavnet mitt, på linje 36.

Setter stor pris på råd ang. dette, takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første jeg tenkte på var at metoden din ligger inne i main-metoden. Bortsett fra det ser det riktig ut. Men gjør om sumAlder til double, slik at du får f. eks. 20.333 istedenfor akkurat 20, hvis du ikke er ute etter ett heltall da?

Skrevet
Første jeg tenkte på var at metoden din ligger inne i main-metoden. Bortsett fra det ser det riktig ut. Men gjør om sumAlder til double, slik at du får f. eks. 20.333 istedenfor akkurat 20, hvis du ikke er ute etter ett heltall da?

Aaah den ligger inne i main-metoden faktisk, julefylla har visst hatt en mer drastisk effekt på meg enn det jeg hadde trodd. Thank you. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...