Gå til innhold

Pc for under 5000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamerat kjøpte denne pcen på pc data for et par måner siden. Det vil si han hadde en XP 1800+ istede for duronen og en samsung cdbrenner i stede for cd romen og harddisken var ibm i stede for wd. Denne pcen er han veldig fornøyd med. Han er ikke så veldig kravstor så han spiller både battlefield og mafia på den. Battlefield går ikke særlig bra men brukbart. Han bruker det integrerte skjermkortet.

Lenke til kommentar
Dinside.no kjører en månedlig oversikt over hva man får for 10000 kr, men nå også for 5000 kr så jeg:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=84994

 

Kanskje du får noen tips der?

 

Personlig ville jeg holdt meg unna de maskinene som det refereres til i overfornevnte artikkel.

 

Hvorfor i all verden betale 200-500 kroner bare for å få montert sammen "driten"?

 

Skulle jeg ha tatt et av alternativene, så ville jeg ha gått for Multicom sin maskin. Gir mest for pengene skulle jeg anta.

Lenke til kommentar
burde kunne smelte sammen en celeron 1.3 å litt stæsj te 5k udn skjerm.

 

For all del, ligg unna celeron.

 

Hvorfor? En Celeron Tulatin 1,3GHz = XP1600+ i ytelse hva cpu angår :-D

 

Jasså?

Har du det skriftlig noe sted eller?

 

Hehehe her snakker vi rein mhz. Det er jo det som teller... :lol:

Lenke til kommentar

Sorry å si det, men skal du ha ny pc ville jeg lagt inn litt mer enn 5000kr.. det finnes jo geniale pakker på psdata eller komplett til 10000. de er jo geniale... ikke no til 5k. sry mac az. :D:D

har selv en maskin til ca. 10k. er verdt bare 5-6k nå vettu :evil::evil::evil:

kjøpt for to mnd. sida.. sier litt om prissynk,

lol

Lenke til kommentar
burde kunne smelte sammen en celeron 1.3 å litt stæsj te 5k udn skjerm.

Håper du ikke mente det du sa nå, for har du noen gang brukt/kjøpt en celeron. Da ville eg heller kjøpt en p3 1.3GHz :D

 

Jeg har nylig hatt både Celeron Tulatin 1300@1560 og Pentium III-S 1400. Og jeg kan trygt si at prisforskjellen sett opp imot ytelse, ikke forsvarer et kjøp av en Pentium III.

 

Her ligger en link til ytelse på en Celeron Tulatin. En test med CpuMark99 ga 122 poeng.

 

Kan forøvrig nevne at min brors XP1600+ ga litt i overkant av 300 poeng mere hva cpu-ytelse angår i PcMark2002. Av en eller annen merkelg grunn så oppnådde XP1600+ marginalt svakerer resultat i CpuMark99.

Det samme gjelder også Pentium III-S 1,4GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...