Gå til innhold

Lommemannen endelig tatt! Ingen offentliggjøring av navn eller bilde i tråden tillatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si at jeg er utrolig imponert over Staff. Jeg er svært uenig med ting han sier, men er så utrolig glad for at han sier det. Det er godt å se at noen faktisk tør å stå imot mengden og forsvare mennesker i den situasjonen han ofte forsvarer. Selv hvor mye galt disse menneskene har gjort, så er de fortsatt mennesker. Staff må være den personen med mest medfølelse og empati jeg vet om. Hvordan hadde du selv taklet det å måtte forsvare en klient som har alle mot seg? Ta den minstes parti uansett?

 

Nei, Staff, du gjør en utrolig jobb. Vi burte alle være glade vi har en person som både liker og er utrolig dyktig, som tar på seg slike oppdrag. Disse menneskene har faktisk krav til hjelp de også, det er en del av rettssikkerheten vi har her i Norge. Det som er være en all verdens forbrytelser, må være en stat som ikke gir disse forbryterne en rettferdig rettsgang, selv om det kan by på litt av hvert av problemer.

 

Tenk deg selv, hva om du ble funnet skyldig i... ja, ulovlig nedlasting. Du vil få en haug av mektige folk mot deg, media vil kalle deg en pirat, platebransjen har millioner på bok så de kan saksøke deg, filmbransjen likedan. Du står der helt alene, du vet at du har gjort no galt, men samtidig mener du at det ikke var fullt så galt som alle skal ha det til fra din synsvinkel. Tenk da hvor godt det er å ha en mann som Staff som virkelig setter seg inn i din side av saken, og som faktisk ikke er så trangsynt som resten av folket. Han vil hjelpe deg fordi du faktisk har rett til hjelp du også, selv om "alle" er imot deg.

 

Dessuten må vi ha slike folk. Hvis ikke risikerer man alt for fort at ting tipper over på en side. Grunnen til at vi har et såpass godt, i våre øyne, rettsystem i norge, er fordi vi har gode mennesker på begge sider. Vi har folk som tror på en politistat, mener at rettsvesenet alltid har rett, og at vi godt kunne hatt strengere straffer her i landet. Også har vi folk som Staff som mener det stikk motsatte. Det at vi har begge disse sidene gjør at ingen får "overtaket". Tilsammen oppstår det en likevekt, en mittvei som jeg tror vi alle er fornøyde med i dag.

 

Jo, til slutt; hvilke folk er det som blir best husket i historien, og som ofte senere viser seg at har tatt rett? Er det de som følger massen, eller er det de som tørr å snakke meningene sine høyt, og faktisk tør å si hva de mener, selv om det er imot massen?

 

Nei, Staff, du har noen ganske kvalme meninger noen ganger, men tusen takk for at du har de. Norge ville vært både kjedelig og mindre rettferdig om du ikke hadde vært her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Mediene har fått en henstilling i fra Politiet om å ikke gå ut med bilde eller navn på nåværende tidspunkt. Men det som er sikkert er at bilde og navn kommer ut om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar

Så var den mannen, forhåpentligvis rett mann, tatt. Og som typisk norsk rettsvesen er får han sikkert 3 års fengsel (betalt av staten) og et sett med nye dongeri bukser siden de han har selv har hull i lommen.

 

Er det bare jeg som synes at strafferammen virker alt for liten? Skulle vært 21 år uten mulighet for prøveløslatelse tvert og med en gang. Mannen er en direkte samfunnsfare og tydeligvis ikke trygg å ha i nærheten av noen under 15 år. Han skulle vært stengt inne på lukket avdeling, vinduene skulle spikres igjen og stålsettes, 3 dører hvorav 1 armert og nøklene til samtlige dører skulle vært kastet langt ut på nordsjøen. Og i en celle ved siden av skulle Staff ha hadt sin plass. Litt mindre sikkerhet der, men det skulle vært en luke i veggen slik at Lommemannen fikk taffset litt på Staff i ny og ne, siden han ikke har tatt noen skade av tidligere taffsing.

 

Nei seriøst, Staff burde ikke utalt seg som han gjorde og det er direkte hån mot ofrene og deres familie at han avfeier det som en mindre forseelse. Han sier at han ikke har tatt skade av å bli tafset på i ung alder men akkurat det utsagnet han har kommet med der motbeviser det. Han er tydeligvis tullenikkel i tullenakkelen.

Lenke til kommentar

Bare for gøy så sjekket jeg adressen, og inntekten til mannen som er oppført som Lommemannen i den filmen. Adressen stemmer, og man kan jo også finne telefon nummeret til huset hans...

Han hadde forresten en inntekt på 2 024 069 kr i 2007 og er oppført med en formue på 6 865 936 kr så han hadde jo litt å leke med da....

 

Er litt både og å legge ut sånne filmer kanskje..

 

Det der rammer jo hele familien hans...

 

Og identifisering gjør også etterforskningen mot mannen vanskeligere for politiet i og med at vitneutsagn ikke kan brukes. Det var i hvert fall det jeg oppfattet av politiets forklaring, og da er det jo egentlig veldig dumt av "oss" å legge ut slikt.

 

EDIT: fjernet antydning om hvor filmen kunne finnes... (sorry)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Må bare si at jeg er utrolig imponert over Staff. Jeg er svært uenig med ting han sier, men er så utrolig glad for at han sier det. Det er godt å se at noen faktisk tør å stå imot mengden og forsvare mennesker i den situasjonen han ofte forsvarer. Selv hvor mye galt disse menneskene har gjort, så er de fortsatt mennesker. Staff må være den personen med mest medfølelse og empati jeg vet om. Hvordan hadde du selv taklet det å måtte forsvare en klient som har alle mot seg? Ta den minstes parti uansett?

 

Nei, Staff, du gjør en utrolig jobb. Vi burte alle være glade vi har en person som både liker og er utrolig dyktig, som tar på seg slike oppdrag. Disse menneskene har faktisk krav til hjelp de også, det er en del av rettssikkerheten vi har her i Norge. Det som er være en all verdens forbrytelser, må være en stat som ikke gir disse forbryterne en rettferdig rettsgang, selv om det kan by på litt av hvert av problemer.

 

Tenk deg selv, hva om du ble funnet skyldig i... ja, ulovlig nedlasting. Du vil få en haug av mektige folk mot deg, media vil kalle deg en pirat, platebransjen har millioner på bok så de kan saksøke deg, filmbransjen likedan. Du står der helt alene, du vet at du har gjort no galt, men samtidig mener du at det ikke var fullt så galt som alle skal ha det til fra din synsvinkel. Tenk da hvor godt det er å ha en mann som Staff som virkelig setter seg inn i din side av saken, og som faktisk ikke er så trangsynt som resten av folket. Han vil hjelpe deg fordi du faktisk har rett til hjelp du også, selv om "alle" er imot deg.

 

Dessuten må vi ha slike folk. Hvis ikke risikerer man alt for fort at ting tipper over på en side. Grunnen til at vi har et såpass godt, i våre øyne, rettsystem i norge, er fordi vi har gode mennesker på begge sider. Vi har folk som tror på en politistat, mener at rettsvesenet alltid har rett, og at vi godt kunne hatt strengere straffer her i landet. Også har vi folk som Staff som mener det stikk motsatte. Det at vi har begge disse sidene gjør at ingen får "overtaket". Tilsammen oppstår det en likevekt, en mittvei som jeg tror vi alle er fornøyde med i dag.

 

Jo, til slutt; hvilke folk er det som blir best husket i historien, og som ofte senere viser seg at har tatt rett? Er det de som følger massen, eller er det de som tørr å snakke meningene sine høyt, og faktisk tør å si hva de mener, selv om det er imot massen?

 

Nei, Staff, du har noen ganske kvalme meninger noen ganger, men tusen takk for at du har de. Norge ville vært både kjedelig og mindre rettferdig om du ikke hadde vært her.

 

Ser du ikke forskjellen mellom å laste ned noen filmer ulovlig og traumatisere og ødelegge minst 350 barn? Ærlig talt, personlig synes jeg at det er minst en bitteliten forskjell. Å laste ned ulovlig materiale er ikke noe bra, det er ikke noe man bør være stolt over, men Staff bagatalliserer slike overgrep og voldtekt på en måte som skulle vært som å snakke i mobiltelefon i bilen. Alle vet det er ulovlig, men alle gjør det forde. Skal vi også si at voldtekt er ulovlig, men vi gjør det forde, det er jo bare småsaker?

 

Mannen er selvfølgelig et menneske og har krav på å få hjelp på samme måte som f. eks. jeg eller du skulle vært tatt for ulovlig filnedlasting, men det å si at det er småsaker er faktisk noe at det mest grusomste jeg har hørt på lenge, og jeg reagerte sterkt med en eneste gang. Hvordan kan man tvinge barn til oralsex og si at det bare er småting?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og du overdramatiserer, og generaliserer når du fastslår at 350 barn har blitt traumatisert. Hvordan vet du det? Kan hende de blir skikkelig traumatisert fordi samfunnet sier det gang på gang ...?

 

:)

Lenke til kommentar

dessverre har mange idioter valgt å bidra til å ødelegge denne saken for Politiet.

 

Det blir nok slik at vi nå kun får dømt han for makimalt de tilfellene der det er dna bevis. Og en domstol må gi maksimal strafferabatt pga at navnet han er offentligjort i et slikt omfang som det allerede er gjort. Tviler på at han må sone i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ble litt sjokkert over at fyren faktisk bor et par 100 meter fra meg, og at jeg ofte har stirret på de tøffe bilene hans

hehe jaja hadde liksom ikke forventet det

Det er vel ikke sånnt man forventer av noen da....

 

tenker nok at hans nærmeste foamilie er mer sjokkert en alle andre...

 

Huff.. må være grusomt for dem, og spesielt barna hans kanskje..

Lenke til kommentar
Så var den mannen, forhåpentligvis rett mann, tatt. Og som typisk norsk rettsvesen er får han sikkert 3 års fengsel (betalt av staten) og et sett med nye dongeri bukser siden de han har selv har hull i lommen.

 

Er det bare jeg som synes at strafferammen virker alt for liten? Skulle vært 21 år uten mulighet for prøveløslatelse tvert og med en gang. Mannen er en direkte samfunnsfare og tydeligvis ikke trygg å ha i nærheten av noen under 15 år. Han skulle vært stengt inne på lukket avdeling, vinduene skulle spikres igjen og stålsettes, 3 dører hvorav 1 armert og nøklene til samtlige dører skulle vært kastet langt ut på nordsjøen. Og i en celle ved siden av skulle Staff ha hadt sin plass. Litt mindre sikkerhet der, men det skulle vært en luke i veggen slik at Lommemannen fikk taffset litt på Staff i ny og ne, siden han ikke har tatt noen skade av tidligere taffsing.

 

Nei seriøst, Staff burde ikke utalt seg som han gjorde og det er direkte hån mot ofrene og deres familie at han avfeier det som en mindre forseelse. Han sier at han ikke har tatt skade av å bli tafset på i ung alder men akkurat det utsagnet han har kommet med der motbeviser det. Han er tydeligvis tullenikkel i tullenakkelen.

 

Den straffemetoden som du beskriver er som snytt ut av de mest sadistiske og perverse kapitlene til Taliban. Det er litt forstummende at de argeste kritikerne av Taliban-lignende regimer er de første til å foreslå lignende selv. Shame on you, du er en torn i rettsstatens øye. Heldigvis er du bare en puslete debattant på et nettforum og ikke politiker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Den straffemetoden som du beskriver er som snytt ut av de mest sadistiske og perverse kapitlene til Taliban. Det er litt forstummende at de argeste kritikerne av Taliban-lignende regimer er de første til å foreslå lignende selv. Shame on you, du er en torn i rettsstatens øye. Heldigvis er du bare en puslete debattant på et nettforum og ikke politiker.

 

Utrolig hvor mye energi man skal legge ned i å forsvare et slikt perverst individ. Man kan si mye om Taliban, Iran og USA men de vet hvordan man straffer slike individer, dette står i skarp kontrast til den ekstreme snillismen som dette landet bedriver ovenfor samme type forbrytelser..

 

Edit: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Denne tråden er kun ment som en diskusjon av saken, men la oss ikke glemme at veldig få ha tilgang til kjernen og dermed bør spekulasjoner (særlig vedrørende personer, navn,) vurderes kraftig før det postes. Desverre er det tydligvis ikke alle som forstår alvoret her så minner dere om å lese Dottens og Aetius sine innlegg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10316162

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10316171

 

Jeg gjentar: Folk som går imot dette vil det bli tatt konsekvenser imot.Dette er en ukultur som vi ønsker å bekjempe.

For la oss huske: Selve hovedmistenkte er ikke dømt. Det er heller ikke klart hvor stort omfanget av saken er, om det eventuelt er snakk om flere personer og da strider det mot personvernet å direkte hetse folk ved å legge ut direkte personinformasjon eller tips til sider hvor slik informasjon kan bli funnet.

 

mvh

Remerser.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...