Gå til innhold

230v - 120v transformator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjøper en lyspære som mer merket 250V, så er det ikke sikkert at støpselet mitt tåler det. 250V/12A er, høyst sannsynlig, sikringens spesifikasjon og intet annet.

 

 

Godt poeng, den står under fuse.

 

Men, støpselet ditt tåler det.

 

Hvis en motor står merket med 400v, så tåler den 400v.

Lenke til kommentar

Hm. Ble mye rot dette :/

 

Fant en post på klipsch`s forum:

 

Har tre muligheter nå. Ene er å kjøpe det nyeste settet, andre er å kjøpe en transformator på 500W og tredje valg lurer jeg på om blir dyrt. Hva om jeg byttet ut transformatoren i subben(er en på 12v der)?

Lenke til kommentar

Mest problemfrie er vel å kjøpe det nye settet, designet til å fungere med 220 volt..

 

Blir mye surr med 110 volt, og 50/60 hz.. Er det virkelig verdt og styre så mye med det? For det du legger ut på frakt og trafoer osv så kunne du vel egentlig kjøpt deg et like bra anlegg her i norden?

Lenke til kommentar

Står i en lignende situasjon selv, fikk et Logitech Z-5500 (110v) i gave og nå sliter jeg med å finne en transformator som passer. Fant ved hjelp av denne tråden endelig ut hva jeg skulle ha, men har ikke funnet noen norske butikker som selger sånt. Er jo rimelig dyrt å frakte ting fra USA, så er det noen som vet om norske/europeiske butikker som selger sånt? Eventuelt hvor jeg kan få kjøpt dette i en vanlig butikk, da jeg for øyeblikket er i USA (South Carolina). Reiser hjem for tidlig til å kunne bestille på nettet og få det levert her, så må nesten finne det et sted i byen eller kjøpe når jeg kommer hjem. Anyone?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...