Gå til innhold

24" eller 26"


Sakkosekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg vil kort og godt si at 26" ikke er et bra valg i forhold til 24". De har samme oppløsning, så pikslene blir større på en 26".

Hvis du sitter i normal avstand fra pc skjermen, så holder det egentlig masse med 24", utrolig digg å spille på!

Synes også du skal vurdere Eizo S2431W som et alternativ, Eizo er et kvalitetsmerke og min personlige erfaring med

skjermen er veldig positiv. De finnes flere tester av skjermen på internett, og alle er positive. Meget god skjerm!

 

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg piksel-størrelsen på 20" med 1680x1050 er litt liten, det er passe oppløsning for en 22". Tilsvarende blir det vel med 24/26" som begge har oppløsning 1920x1200?

 

Jeg har en 20" med bra farger/svartnivå og en kompis har en 22" med dårlige farger/svartnivå (relativt). Siden jeg sitter relativt nærme 20"-en så går det bra... Det er viktig med bra farger.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg piksel-størrelsen på 20" med 1680x1050 er litt liten, det er passe oppløsning for en 22". Tilsvarende blir det vel med 24/26" som begge har oppløsning 1920x1200?

 

Jeg har en 20" med bra farger/svartnivå og en kompis har en 22" med dårlige farger/svartnivå (relativt). Siden jeg sitter relativt nærme 20"-en så går det bra... Det er viktig med bra farger.

 

Det der blir veldig subjektivt. Jeg synes det godt kunne vært høyere oppløsning på 20" wide. Jeg har f.eks. en laptop med 15.4" wide med 1920x1200 oppløsning. DA begynner det å bli i minste laget, men det er konge å ha så høy oppløsning på en bærbar.

 

Med andre ord vil jeg råde trådstarter til å prøve å se skjermene live før han kjøper.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

 

Det jeg lurer på er om jeg skal velge en 24" eller en 26" skjerm så overskriften 24" eller 26"? synes jeg er grei nok da den ligger under kategorien skjermer. Hadde den lagt under et annet forum f.eks "erotisk" ville det vært en dårlig emnetittel da det første du ville tenkt på ikke finnes i de lengdene og emnetittelen ville ikke sagt deg noe. For emnet mitt er overskriften mer enn grei nok, faktisk relativt selvforklarende så jeg beholder det, takk. :tease:

Lenke til kommentar
.

.

 

Med andre ord vil jeg råde trådstarter til å prøve å se skjermene live før han kjøper.

 

Der ligger litt av problemet også. Har ikke funnet noen som har disse skjermene verken i utstilling eller på lager.

Kan selvsagt bestille begge to på nett, sammenligne og så returnere den jeg ikke vil beholde. Koster noen kr i frakt men er kanskje ikke så dumt, he he.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg piksel-størrelsen på 20" med 1680x1050 er litt liten, det er passe oppløsning for en 22". Tilsvarende blir det vel med 24/26" som begge har oppløsning 1920x1200?

 

Jeg har en 20" med bra farger/svartnivå og en kompis har en 22" med dårlige farger/svartnivå (relativt). Siden jeg sitter relativt nærme 20"-en så går det bra... Det er viktig med bra farger.

 

Det der blir veldig subjektivt. Jeg synes det godt kunne vært høyere oppløsning på 20" wide. Jeg har f.eks. en laptop med 15.4" wide med 1920x1200 oppløsning. DA begynner det å bli i minste laget, men det er konge å ha så høy oppløsning på en bærbar.

 

Med andre ord vil jeg råde trådstarter til å prøve å se skjermene live før han kjøper.

 

Det er en grunn til at jeg begynnte innlegget mitt med "Personlig synes..." ;)

Lenke til kommentar
Synes også du skal vurdere Eizo S2431W som et alternativ, Eizo er et kvalitetsmerke og min personlige erfaring med

skjermen er veldig positiv. De finnes flere tester av skjermen på internett, og alle er positive. Meget god skjerm!

 

Mvh,

Vinci

 

Kan også sterkt anbefale denne Eizo skjermen. Jeg fikk den i julegave av konen min og er meget imponert over bildet. Fargene er knallskarp og det er en drøm å arbeide i photoshop. Har også spilt litt TM United og Crysis og kan konkludere med at det er drit fett å spille på 24".

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der, jeg synes heller ikke emnetittelen er noe problem.

 

Når det kommer til skjermvalg så ville jeg gått for 24" fremfor 26" da prisene er bedre på 24" såvidt jeg kan se. BenQ G2400W er f.eks. latterlig billig nå og tidenes kjøp, selv om den kanskje ikke er den beste 24" på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...